• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

20160306_074318.jpg
Boom! underbart med Diaz som Champion. Gillar ju McGregor också men kul när det ligger öppet och inte är "en" champ med bältet i tio år.

Fast McG har forfarande titeln?
 
Conor mötte Nate, inte Nick.
Nates matchvikt är 155lbs men eftersom han tog matchen 11 dagar innan fight så bestämde båda sig för att slåss i 170lbs.
http://www.sherdog.com/fighter/Nate-Diaz-11451
Många tydliga tecken på att jag inte följer den här skitsporten längre helt enkelt;) . Förlåt för alla faktafel , Tittar de få gånger ufc/silva lyckas med en matchup eller det är någon fighter värd att se :D bring back strikeforce and wec. Hejhej
 
Fuck. :bookworm::bag:
Diaz bröderna tål stryk, så är det. Och lite som med Anderson så ska man inte taunta så mycket som Conor gjorde, då smäller det. Sjukt. Tänk hypen inför en rematch?
 
Conor ger svar på tal, rak & ärlig. Han hade som sagt mer på spel än Diaz, och han kör på ändå. Backar aldrig undan som andra fighters tex. Fortfarande nummer 1 i mina ögon.
 
Nu såg jag inte matchen men Nate ser ut att ha åkt på en fin omgång :D.
Han pratar som att hälften hästarna har rymt ifrån stallet i alla fall..
 
Riktigt bra gala! Skall bli sjukt kul att se Tate mot RR framöver :)
Latifi fortsätter att leverera och Diaz är ju fantastisk, snacka om att kunna ta smällar.
 
Nate går ju i LW normalt sett så dem lär mötas igen, när Conor försvarat FW-bältet och går upp till LW som det var tänkt från början.
Conor är en hjälte som går upp till WW för att rädda galan.

Nate pendlar mellan WW och LW. Han tycker inte om att dieta inför sina matcher för mycket. Han är dock för liten för WW.
Visst, Conor ska ha en eloge för att han aldrig drar sig ut men nog var det ändå Nate som räddade galan.
 
Nu har jag också sett matchen och är kluven.
Gillar Connor i ringen men han är en jobbig typ utanför.
Diaz-bröderna har alltid framstått som puckade slagpåsar.

Det som gör mig kluven är att Connor börjar "larva" sig när han känner sig överlägsen och då hoppas man att Nate ska vinna samtidigt som jag ville att Connor skulle vinna.

Ser fram emot en retur och då tror jag Connor gör processen kort med Nate.
 
Kul att nate vann, första jag såg på ett tag också. Kollade mycket på Nick när han var på tapeten.

Kan ju länka Nicks fight i pride som blev fight of the year tills det framkom att han hade rökt så sjukt mycket gräs så han var helt bakad på själva matchen hahaha :greedy:, att det ens är möjligt... (sorry lite OT)

 
Nate pendlar mellan WW och LW. Han tycker inte om att dieta inför sina matcher för mycket. Han är dock för liten för WW.
Visst, Conor ska ha en eloge för att han aldrig drar sig ut men nog var det ändå Nate som räddade galan.
Han gick i WW på ufc129 år 2011 senaste gången väl, mot Rory McDonald.
Nate ska självklart ha en eloge för att han avslutade Conor, men Nate hade ingenting att förlora nedans Conor hade allt att förlora och väldigt lite att vinna (bortsett från lönen)
De flesta andra hade nog hoppat av matchen istället för att ta sig an en ersättare på så kort varsel, och i ytterligare en viktklass högre.
Conor hade förmodligen haft matchen om han inte jagat en KO från första sekund, han skarvade med fotarbetet och svingade mer än vanligt. Nate gjorde ett bra jobb att kapitulera på honom när första vänstern satt på hakan.
Som sagt, de möts igen och alla kommer vilja se den :)
 
Läste precis att Chris Lebens comeback (dock i Bellator) inte blir av pga hjärtproblem, trist! Kanske inte alltid den mest sympatiske men en skön karaktär som får lägga handskarna på hyllan (igen).

Får mig direkt att tänka på första säsongen av TUF, vilka fighters det var med! Den avslutande matchen mellan Griffin och Bonnar, som de flesta trodde skulle bli tråkig, blev ju en av de mest sevärda fighterna någonsin.

Jag har dålig koll men har Alexander någon match bokad ännu?
 
Jag har dålig koll men har Alexander någon match bokad ännu?

Alex har inget bokat än. Men han har varit i San Diego dom senaste månaderna och tränat hårt, samt att han nu är i Thailand för att förbättra sitt stående. Så något är väl förhoppningsvis på gång!

Hade velat se honom gå match emot Bader eller Teixeira. Jones har ju även nämt att han vid vinst mot DC återigen vill möta Alex.
 
Alex har inget bokat än. Men han har varit i San Diego dom senaste månaderna och tränat hårt, samt att han nu är i Thailand för att förbättra sitt stående. Så något är väl förhoppningsvis på gång!

Hade velat se honom gå match emot Bader eller Teixeira. Jones har ju även nämt att han vid vinst mot DC återigen vill möta Alex.

Gött, då är det kanske inte så långt kvar till en re-match!
 
Alex har inget bokat än. Men han har varit i San Diego dom senaste månaderna och tränat hårt, samt att han nu är i Thailand för att förbättra sitt stående. Så något är väl förhoppningsvis på gång!

Hade velat se honom gå match emot Bader eller Teixeira. Jones har ju även nämt att han vid vinst mot DC återigen vill möta Alex.
Han behövde komma bort pga att han sög åt sig av de negativa han fick läsa och höra här hemma att han skulle vara "slut" etc. Delvis därför han valt att jobba vidare utomlands.
 
Tillbaka
Topp