• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Skulle inte förvåna mig om det är något som mörkas i några dagar till så att fajten blir av, så får UFC/Zuffa ta itu med det efter alla pengar rullat in.
Predictions: Alex vinner. Jones går i pension och efter ett tag uppdagas det att han troligen aldrig lade av med dopingen.
Nunes (som jag heller inte är så förtjust i sedan hon visade sin mindre sympatiska vinnar-sida) vinner över "Wanderlei Silva in a dress".
Latifi vinner övertygande och utmanar DC om tungviktsbältet, kanske att han får gå via Stipe.
Runt slutet av nästa år så har vi UFC i Sverige igen där Alex försvarar titeln mot Lionheart, Latifi titelmatch mot D.C, sedan kan väl Pannie få en shot på featherbältet på samma gala? :) Lina kan få gå någon match också. Och Jack såklart.

För övrigt skitroligt att läsa på alla MMA-sidor och forum där 90% av de som skriver och kommenterar helt plötsligt har en PhD i steroidkunskap.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
”Dessutom kan han lika gärna cyclat lite högre dos i kortare perioder med samma spåreffekt.”
Ja, klart han gjort. Det var poängen med mitt inlägg. Enda du får ut utav microdosering är att stänga av din egen produktion dvs noll förutom ett smutsigt test.
Så dum är ingen.

Ingen riskerar ett smutsigt test genom microdoseringen av en svag steroid som OT.
Det ger inga fördelar, bara nackdelar.

Sen kommer du ihåg fel, aas ger mest effekt på dom som ej är ”vältränade”

Han har givetvis chansat och råkat hamna fel och haft lite rester kvar av en kur som är i dos som gett bra med effekt.

Mycket möjligt att du har rätt att det fungerar bäst för "otränade". Var länge sen jag läste den.

Lyckats finna lite text om "mikrodosering" däremot (tar bland annat upp fenomenet polycytemi):

Oklara effekter av mikrodopning
Den största utmaningen inom elitidrotten är att detektera låga doser av testosteron som intagits som tabletter eller via huden (gel och plåster), så kallad mikrodopning. Effekten av denna typ av dopning är svår att mäta i laboratorier, men flera elitidrottare berättar att de känner av den.

Mikrodoser används framför allt för att snabba på återhämtningen eller för att öka uthålligheten. Vi har sett att en enda dos testosterongel ökar antal retikulocyter (omogna röda blodkroppar) med 20 procent. Dessa låga doser av testosteron ger inte alltid tillräcklig påverkan i passet för att klassas som positivt.

Kvinnor visar större variationer i sina biologiska pass än män. Det beror på att kvinnors hormonnivåer ändras mycket under menscykeln och på att kvinnors testosteron och andra steroidnivåer normalt är så små att de är svåra att detektera i urin. Därför är det faktiskt svårare att upptäcka mikrodopning med testosteron hos kvinnor.

Vi har visat att många naturliga tillstånd, såsom graviditet, hormonella sjukdomar och p-piller kan påverka det biologiska passet. Det var efter vår studie om hur p-piller påverkar steroidprofilen som USA:s antidopningsbyrå lade till en fråga om p-pilleranvändning på det formulär som idrottaren fyller i samband med varje dopningstest.8 Är det känt att en idrottare precis har börjat med p-piller, vet man att det kan resultera i ett falskt positivt utslag i passet. Det här innebär att man nu kan undvika dyra vidareanalyser och att dopningslaboratorier sparar tid och pengar

https://www.idrottsforskning.se/testosterondopning-svart-att-spara-trots-battre-tester-3/

Mao - det kan röra sig om microdoping. Det verkar inte helt ovanligt. Men effekterna verkar onekligen oklara.
 

Åskviggen

Panerai
Skulle inte förvåna mig om det är något som mörkas i några dagar till så att fajten blir av, så får UFC/Zuffa ta itu med det efter alla pengar rullat in.
Predictions: Alex vinner. Jones går i pension och efter ett tag uppdagas det att han troligen aldrig lade av med dopingen.
Nunes (som jag heller inte är så förtjust i sedan hon visade sin mindre sympatiska vinnar-sida) vinner över "Wanderlei Silva in a dress".
Latifi vinner övertygande och utmanar DC om tungviktsbältet, kanske att han får gå via Stipe.
Runt slutet av nästa år så har vi UFC i Sverige igen där Alex försvarar titeln mot Lionheart, Latifi titelmatch mot D.C, sedan kan väl Pannie få en shot på featherbältet på samma gala? :) Lina kan få gå någon match också. Och Jack såklart.

För övrigt skitroligt att läsa på alla MMA-sidor och forum där 90% av de som skriver och kommenterar helt plötsligt har en PhD i steroidkunskap.
jag blir otroligt taggad och hoppas verkligen att Gustafssons insats blir spektakulär!
 

Kessler

Rolex
Om jag förstår det rätt hade JJ 20-80 picogram när han blev avstängd 2017. Nu hade han runt 60... Hmm..

Ryktas även om att han misslyckats med fler än bara senaste testet (bara rykte än så länge) i år.

Nowitsky är live hos Rogan nu. Ger inte så mycket klarhet.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Jon är så jävla unlikeable. Hans attityd emot det hela gör inte saken bättre, jag hade inte ens varit ett McGregor-fan om Conor haft historiken som Jon har. Att sedan bröderna åkt dit etc.. Sinnes, genomrutten människa.
Minut 39 i presskonferensen..


 
Senast ändrad:

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Jon är så jävla unlikeable. Hans attityd emot det hela gör inte saken bättre, jag hade inte ens varit ett McGregor-fan om Conor haft historiken som Jon har. Att sedan bröderna åkt dit etc.. Sinnes, genomrutten människa.
Minut 39 i presskonferensen..

Så bra han hanterade det, NOT! Kul att Izabelle retar upp honom rejält, tror nog att Alex njöt av den stunden.
Swedish takeover även bland reportrarna! :woot:

Måste säga att Alex ser f*n otroligt lugn och självsäker ut, det gör det ju ännu mer tydligt att det är Jones som har pressen på sig.
 

Kessler

Rolex

Bästa frågan börjar vid 39:50 och Jones "next question" och dissar sen reportern. Jävla pajas och fuskare. Den diskussionen efter den frågan säger rätt mycket.
 

Kessler

Rolex
Fast, och jag är absolut inget fan av Jones, varför ställer hon en fråga som redan ställts ett flertal gånger under veckan och som fått samma svar om och om igen?
Ingen har ju svarat på varför han testat positivt igen med 100% säkerhet? Jones hade tre svarsalternativ typ Säga att han inte vet, att han dopat sig igen eller slingra sig undan. Han valde det sista.

Har inte spelat på 10år. Men la några bet nu. Bl.a. dubbel med Nunes och Gustafsson även om jag tror Cyborg tar det. I min mening är Cyborg större favorit mot Nunes än Jones är mot Gustafsson men Gustafsson har högre odds än Nunes.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Vem sänder matchen inatt?
Natten mot söndag går matchen, Viaplay sänder.
Screenshot_20181228-204523_Chrome.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Tyvärr tror jag inte att det kommer ske. JJ kommer sänka Alex rätt snabbt. Övermod & adrenalin från Gus’s sida kombinerat med Bones överlägsna flexibilitet kommer ge ett snabbt avslut.

Tyvärr tror jag du har rätt. Jones vinner, och sedan är hela karusellen igång igen med denna knäppgök. Och UFC godkänner allt så länge intäkterna är tillräckligt höga. Jag säger som artisten Meja sjöng en gång i tiden....

 

Jey

Cartier
Riktigt roligt om Alex tar hem det men oddsen är nog inte på hans sida:bag: men det hela är riktigt spännande och inget är omöjligt.
 
Jag ser inte riktigt var Nunes skulle vara bättre någonstans än Cyborg.

...men vi får se.

Edit: detta trodde jag aldrig, så fel jag hade!
 
Senast ändrad:
Topp