Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

UFC

Diskussion i 'Lifestyle' startad av K-S, 24 januari 2015.

1. Ruskprick

Ruskprick Brons

Skulle inte förvåna mig om det är något som mörkas i några dagar till så att fajten blir av, så får UFC/Zuffa ta itu med det efter alla pengar rullat in.
    Predictions: Alex vinner. Jones går i pension och efter ett tag uppdagas det att han troligen aldrig lade av med dopingen.
    Nunes (som jag heller inte är så förtjust i sedan hon visade sin mindre sympatiska vinnar-sida) vinner över "Wanderlei Silva in a dress".
    Latifi vinner övertygande och utmanar DC om tungviktsbältet, kanske att han får gå via Stipe.
    Runt slutet av nästa år så har vi UFC i Sverige igen där Alex försvarar titeln mot Lionheart, Latifi titelmatch mot D.C, sedan kan väl Pannie få en shot på featherbältet på samma gala? :) Lina kan få gå någon match också. Och Jack såklart.

För övrigt skitroligt att läsa på alla MMA-sidor och forum där 90% av de som skriver och kommenterar helt plötsligt har en PhD i steroidkunskap.

ScubaKing, willbur, Åskviggen och 1 annan gillar detta.
  2. Tjabo

Tjabo Brons

Mycket möjligt att du har rätt att det fungerar bäst för "otränade". Var länge sen jag läste den.

Lyckats finna lite text om "mikrodosering" däremot (tar bland annat upp fenomenet polycytemi):

https://www.idrottsforskning.se/testosterondopning-svart-att-spara-trots-battre-tester-3/

Mao - det kan röra sig om microdoping. Det verkar inte helt ovanligt. Men effekterna verkar onekligen oklara.

3. Mansory

Mansory Titan

Golbica, Bas, jwh och 1 annan gillar detta.
  4. Åskviggen

Åskviggen Tantal

jag blir otroligt taggad och hoppas verkligen att Gustafssons insats blir spektakulär!

ScubaKing och Ruskprick gillar detta.
  5. Kessler

Kessler Tantal

Från:
    Stockholm
    Om jag förstår det rätt hade JJ 20-80 picogram när han blev avstängd 2017. Nu hade han runt 60... Hmm..

Ryktas även om att han misslyckats med fler än bara senaste testet (bara rykte än så länge) i år.

Nowitsky är live hos Rogan nu. Ger inte så mycket klarhet.

6. snoozarn

snoozarn Diamant Premium

Från:
    Stockholm
    Jon är så jävla unlikeable. Hans attityd emot det hela gör inte saken bättre, jag hade inte ens varit ett McGregor-fan om Conor haft historiken som Jon har. Att sedan bröderna åkt dit etc.. Sinnes, genomrutten människa.
    Minut 39 i presskonferensen..

Senast ändrad: 28 december 2018
    ScubaKing, joca, willbur och 1 annan gillar detta.
  7. Ruskprick

Ruskprick Brons

Så bra han hanterade det, NOT! Kul att Izabelle retar upp honom rejält, tror nog att Alex njöt av den stunden.
    Swedish takeover även bland reportrarna! :woot:

Måste säga att Alex ser f*n otroligt lugn och självsäker ut, det gör det ju ännu mer tydligt att det är Jones som har pressen på sig.

ScubaKing, Åskviggen, azcii och 1 annan gillar detta.
  8. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Alltså fatta sensationen om Gustafsson skulle knocka Jones... Hela (MMA)världen skulle explodera

ScubaKing, jwh, joca och 2 andra gillar detta.
  9. Lyfali

Lyfali Tantal

Från:
    Västervik
    Ja det hade varit oerhört kul att se.

10. Kessler

Kessler Tantal

Från:
    Stockholm

Bästa frågan börjar vid 39:50 och Jones "next question" och dissar sen reportern. Jävla pajas och fuskare. Den diskussionen efter den frågan säger rätt mycket.

ScubaKing gillar detta.
  11. snoozarn

snoozarn Diamant Premium

Från:
    Stockholm
    Tre poster upp. :)

12. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    2:58 - Freudiansk felsägning igen?

"...that would be evidence that I took it again"

Notorious Niklas gillar detta.
  13. Kessler

Kessler Tantal

Från:
    Stockholm
    Att du, jag och många fler reagerat på den frågan säger också en hel del. Respekten för Jones är helt borta.

ScubaKing gillar detta.
  14. HardcoreError

HardcoreError Titan

Fast, och jag är absolut inget fan av Jones, varför ställer hon en fråga som redan ställts ett flertal gånger under veckan och som fått samma svar om och om igen?

15. Kessler

Kessler Tantal

Från:
    Stockholm
    Ingen har ju svarat på varför han testat positivt igen med 100% säkerhet? Jones hade tre svarsalternativ typ Säga att han inte vet, att han dopat sig igen eller slingra sig undan. Han valde det sista.

Har inte spelat på 10år. Men la några bet nu. Bl.a. dubbel med Nunes och Gustafsson även om jag tror Cyborg tar det. I min mening är Cyborg större favorit mot Nunes än Jones är mot Gustafsson men Gustafsson har högre odds än Nunes.

Ruskprick och Åskviggen gillar detta.
  16. ScubaKing

ScubaKing Silver

Denna intervju säger allt om Jones...vilken otroligt osportslig människa han är.

Åskviggen gillar detta.
  17. Alarik

Alarik Brons

Från:
    Göteborg
    Tyvärr tror jag inte att det kommer ske. JJ kommer sänka Alex rätt snabbt. Övermod & adrenalin från Gus’s sida kombinerat med Bones överlägsna flexibilitet kommer ge ett snabbt avslut.

18. Alarik

Alarik Brons

Från:
    Göteborg
    Stolpskottet Brendan är verkligen rätt ute.

Clark Kent gillar detta.
  19. gruby

gruby The Bodyguard

Vem sänder matchen inatt?

20. INSANE

INSANE Tantal

Natten mot söndag går matchen, Viaplay sänder. Screenshot_20181228-204523_Chrome.

willbur och gruby gillar detta.
  21. gruby

gruby The Bodyguard

Stort tack!

INSANE gillar detta.
  22. ScubaKing

ScubaKing Silver

Tyvärr tror jag du har rätt. Jones vinner, och sedan är hela karusellen igång igen med denna knäppgök. Och UFC godkänner allt så länge intäkterna är tillräckligt höga. Jag säger som artisten Meja sjöng en gång i tiden....

Alarik gillar detta.
  23. Jey

Jey Titan

Riktigt roligt om Alex tar hem det men oddsen är nog inte på hans sida:bag: men det hela är riktigt spännande och inget är omöjligt.

24. Kessler

Kessler Tantal

Från:
    Stockholm
    Fick Alex till 3,50 och Nunes till 2,87. Borde inte Cyborg vara större favorit mot Nunes än Jones är mot Alex?

25. Reverso

Reverso Tantal

Från:
    Göteborg
    Vilken tid är Alex fight planerad att gå av stapeln?

26. Ruskprick

Ruskprick Brons

Har svårt att spela MOT hjärtat så satte en slant på Alex, Latifi och Nunes :D

27. Mansory

Mansory Titan

Jag ser inte riktigt var Nunes skulle vara bättre någonstans än Cyborg.

...men vi får se.

Edit: detta trodde jag aldrig, så fel jag hade!

Senast ändrad: 30 december 2018
  28. lofgreno

lofgreno Brons Premium

Från:
    Stockholm
    4.00 hörde jag precis.

Reverso gillar detta.
  29. lofgreno

lofgreno Brons Premium

Från:
    Stockholm
    Eller är det eventet som startar 4... Lite förvirrad nu ..

30. jwh

jwh Titan

Galan börjar 0400