• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Lolle

Panerai
Tappade faktiskt suget lite efter senaste nyheten... Det finns liksom en gräns för hur mycket skitsnack man orkar ta.
Samma här, sjukt trist i dess helhet och oavsett hur matchen går kommer man gå därifrån med en viss bitter smak i munnen. För att inte tala om stackare som reser till Las Vegas för matchen.

Presskonferensen och intrycken Dana mfl ger är inte heller fullständigt förtroendeingivande i mina ögon utan som en bunt amatörer som spekulerar. Ta död på alla diskussioner med snabb och tydlig fakta, förklara hur alla tidigare tester ej visat men helt plötsligt kommer en restprodukt fram etc...
 

joca

Patek
2-Faktor
Så varför dyker inte ”resterna” upp för än nu?
Ligger det lagrat och släpps ut i portioner då och då?
Jag har ingen aning.. Har inte sett några tidigare tester därav min fråga :)

Exakt som jag skrev, tidigare testar har inte visat "resterna" men dom dyker plötsligt upp nu, väldigt konstigt. USADA och UFC verkar vilja att alla ska tro att detta är rester från förra året, för att rädda hela situationen.
Fattar, se ovan :)
 

ScubaKing

Audemars
En fråga till expertpanelen, är denna steroid som han har åkt dit för fettlöslig?

Turinabol and its metabolites are primarily fat-soluble in nature. Combining this base fact with my realm of expertise which includes the physiology of body fat metabolism and the given situation of testing negative all camp and then showing up with a positive test at the most unnecessary time possible which is the day between weigh in and fight gives one clear option:

The substance – Turinabol – could have been taken years ago, stored in body fat and then released back in the system during the last days of the weight cut while shedding more body fat then he has done ever before.

Men hur stor är chansen?! Hans team lär ju ha testat honom mängder med gånger under campen med tanke på hans historik, och då måste han ju ha testat rent. Och när dem testar honom på riktigt så skiter det sig...
 

azcii

Patek
2-Faktor
I know everyone hates Jon on this sub, but you really have to feel for him. The man has been through so much - from a crazy pregnant woman damaging his car to tainted supplements. Then he just wanted to get his dick hard, but it made his life hard instead. This is a man that is truly being tested by God.

:hilarious:
 
Senast ändrad:
Mindre roligt för alla (speciellt) svenskar som har köpt biljetter/flyg/hotell/vad som helst och nu detta med byte av en helt ny delstat. Och, fram för allt, om matchen över huvud taget blir av.
 
Mindre roligt för alla (speciellt) svenskar som har köpt biljetter/flyg/hotell/vad som helst och nu detta med byte av en helt ny delstat. Och, fram för allt, om matchen över huvud taget blir av.
Alex borde väga över med 15lbs, skita i bältet och bara spöa skiten ur honom. Varken, UFC, kommissionen eller någon annan kan hindra att matchen blir av efter att ha gjort allt detta för att få till det :D
 

Lyfali

Cartier
Turinabol and its metabolites are primarily fat-soluble in nature. Combining this base fact with my realm of expertise which includes the physiology of body fat metabolism and the given situation of testing negative all camp and then showing up with a positive test at the most unnecessary time possible which is the day between weigh in and fight gives one clear option:

The substance – Turinabol – could have been taken years ago, stored in body fat and then released back in the system during the last days of the weight cut while shedding more body fat then he has done ever before.

Men hur stor är chansen?! Hans team lär ju ha testat honom mängder med gånger under campen med tanke på hans historik, och då måste han ju ha testat rent. Och när dem testar honom på riktigt så skiter det sig...
Ja nej, jag menar inte att det är så, men det är ju faktist ett scenario som inte är stört omöjligt, även om högst osanolikt xD. jag menar jag har försvarat honom innan, men någonstans finns det ju en gräns för hur ofta det händer just en person. Snacka om att man är olycksfågel ifall det faktist är så att Jon Jones inte har gjort något. xD!
 

Reverso

Panerai
Jones är så sjukt osympatisk, önskar han all olycka och motgång inom MMA ... han hade verkligen chansen att göra något oerhört stort av sin talang och bli sedd som en av de största fighters genom tiderna.

Hejar på alla hans motståndare
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Han är en av de största genom tiderna, oavsett.
Jag hade svarat ”ja” på det där för två år sedan. I retrospekt så är jag inte speciellt övertygad längre. Hans framgångar bleknar i ljuset av dessa eviga och ständigt ”oturliga” incidenter. Jag kommer minnas JJ som en falsk fuskare i första hand. Sekundärt hans framgång i oktogonen.

Snacka om att devalvera sina egna vinster.
 

Lyfali

Cartier
Jag hade svarat ”ja” på det där för två år sedan. I retrospekt så är jag inte speciellt övertygad längre. Hans framgångar bleknar i ljuset av dessa eviga och ständigt ”oturliga” incidenter. Jag kommer minnas JJ som en falsk fuskare i första hand. Sekundärt hans framgång i oktogonen.

Snacka om att devalvera sina egna vinster.
Ja, fast titta till hans skillset, hans sätt att hantera sig i oktagonen, knappast bara för att han var roidad, förstår du vad jag menar?.
Han är oerhört talangfull och oerhört högt fighting iq, jätte duktig till att anpassa sig för de flesta scenario.

Jag tycker att hans sett att kasta bort sin karriär och talang via roids är en annan fråga.

Men jag förstår precis vad du säger.
 

ScubaKing

Audemars
Ja, fast titta till hans skillset, hans sätt att hantera sig i oktagonen, knappast bara för att han var roidad, förstår du vad jag menar?.
Han är oerhört talangfull och oerhört högt fighting iq, jätte duktig till att anpassa sig för de flesta scenario.

Jag tycker att hans sett att kasta bort sin karriär och talang via roids är en annan fråga.

Men jag förstår precis vad du säger.

Klart han har talang, men maken till att fucka upp sitt liv och sin karriär har jag nog sällan skådat.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Jon Jones =Goat. Greatest On Anabolic Turinabol.

Jag GISSAR att han mikrodoserat. Köper inte riktigt att det ska ha suttit kvar så länge och dessutom inte dykt upp på tidigare test, men jag är ingen expert. Jeff Nowitsky ska till Joe Rogan (innan fighten antar jag) och förklara lite om hur det fungerar kemiskt. Mikrodosera är kort förklarat att man använder ett preparat i små doser då och då som oftast hinner gå ur kroppen på några timmar så det är borta när det är dags för test. Förstår jag Alex rätt på twitter verkar ju JJ ha undvikit ett test?

Nog för att JJ är favorit men så stor som spelbolagen tycker? Håller jag inte med om. Det här borde vara Alex sista chans, hoppas han tar den.
 
Jon Jones =Goat. Greatest On Anabolic Turinabol.

Jag GISSAR att han mikrodoserat. Köper inte riktigt att det ska ha suttit kvar så länge och dessutom inte dykt upp på tidigare test, men jag är ingen expert. Jeff Nowitsky ska till Joe Rogan (innan fighten antar jag) och förklara lite om hur det fungerar kemiskt. Mikrodosera är kort förklarat att man använder ett preparat i små doser då och då som oftast hinner gå ur kroppen på några timmar så det är borta när det är dags för test. Förstår jag Alex rätt på twitter verkar ju JJ ha undvikit ett test?

Nog för att JJ är favorit men så stor som spelbolagen tycker? Håller jag inte med om. Det här borde vara Alex sista chans, hoppas han tar den.
Precis, mikrodoserat.
 

ScubaKing

Audemars
Jon Jones =Goat. Greatest On Anabolic Turinabol.

Jag GISSAR att han mikrodoserat. Köper inte riktigt att det ska ha suttit kvar så länge och dessutom inte dykt upp på tidigare test, men jag är ingen expert. Jeff Nowitsky ska till Joe Rogan (innan fighten antar jag) och förklara lite om hur det fungerar kemiskt. Mikrodosera är kort förklarat att man använder ett preparat i små doser då och då som oftast hinner gå ur kroppen på några timmar så det är borta när det är dags för test. Förstår jag Alex rätt på twitter verkar ju JJ ha undvikit ett test?

Nog för att JJ är favorit men så stor som spelbolagen tycker? Håller jag inte med om. Det här borde vara Alex sista chans, hoppas han tar den.

Finns bara en hake, finns ingen som helst anledning att microdosera Turinabol. Det är en svag steroid som det är, att sedan microdosera den gör inget för kroppen. Ingenting alls. Det är ingen magisk medicin som vissa tror. Du måste upp på verksamma doser (rätt höga doser i fallet av Turinabol) för att det ska hända något. Skulle vara som att lukta på korken till en flaska lätt-öl för att bli full, det ger ingenting alls. Helt meningslöst. Skulle inte ge speciellt mycket att microdosera Trenbolon heller, och då är Trenbolon den absolut starkaste steroiden på marknaden idag.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Finns bara en hake, finns ingen som helst anledning att microdosera Turinabol. Det är en svag steroid som det är, att sedan microdosera den gör inget för kroppen. Ingenting alls. Det är ingen magisk medicin som vissa tror. Du måste upp på verksamma doser (rätt höga doser i fallet av Turinabol) för att det ska hända något. Skulle vara som att lukta på korken till en flaska lätt-öl för att bli full, det ger ingenting alls. Helt meningslöst. Skulle inte ge speciellt mycket att microdosera Trenbolon heller, och då är Trenbolon den absolut starkaste steroiden på marknaden idag.

Va? Lågdoserat testosteron har absolut effekt. I synnerhet för skadeprevention, läkning, återhämtning och muskeluppbyggande syfte.

Det är möjligen mindre användbart för en bodybuilder men för en elitidrottare - not so much.

https://www.newscientist.com/article/dn6265-steroids-boost-performance-in-just-weeks/

Edit: här är en rätt ny studie på området:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/17530941/
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Va? Lågdoserat testosteron har absolut effekt. I synnerhet för skadeprevention, läkning, återhämtning och muskeluppbyggande syfte.

Det är möjligen mindre användbart för en bodybuilder men för en elitidrottare - not so much.

https://www.newscientist.com/article/dn6265-steroids-boost-performance-in-just-weeks/

Edit: här är en rätt ny studie på området:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/17530941/

Jag har läst dem. Jag måste helt enkelt säga att jag inte delar uppfattningen alls. Visst dem talar om injektioner, och då kanske det skulle kunna ge någon microskopisk fördel. Men med en oral som Turinabol, nej. Och absolut inte i muskelbyggande syfte som du skriver. Ang testerna, jag skulle säga placebo effekten. Tro att du får i dig någon som hjälper dig och lyft några reps till.
 

ErikGBG

Audemars
Va? Lågdoserat testosteron har absolut effekt. I synnerhet för skadeprevention, läkning, återhämtning och muskeluppbyggande syfte.

Det är möjligen mindre användbart för en bodybuilder men för en elitidrottare - not so much.

https://www.newscientist.com/article/dn6265-steroids-boost-performance-in-just-weeks/

Edit: här är en rätt ny studie på området:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/17530941/
Först, testo E och OT är inte samma sak. Sen är 3,5mg/kg kroppsvikt ingen microdosering det är i lägre spektrat av normaldosering.

OT gavs till unga kvinnor i Östtyskland i stora stora doser, det är en svag steroid och inget man microdoserar. Varför? Det är inget risk/reward som är värd det.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har läst dem. Jag måste helt enkelt säga att jag inte delar uppfattningen alls. Visst dem talar om injektioner, och då kanske det skulle kunna ge någon microskopisk fördel. Men med en oral som Turinabol, nej. Och absolut inte i muskelbyggande syfte som du skriver. Ang testerna, jag skulle säga placebo effekten. Tro att du får i dig någon som hjälper dig och lyft några reps till.


Först, testo E och OT är inte samma sak. Sen är 3,5mg/kg kroppsvikt ingen microdosering det är i lägre spektrat av normaldosering.

OT gavs till unga kvinnor i Östtyskland i stora stora doser, det är en svag steroid och inget man microdoserar. Varför? Det är inget risk/reward som är värd det.

Utöver de effekter jag redan nämnt så har vi dessutom fenomenet med polycytemi (ökad mängd röda blodkroppar). Vilket bör gynna honom. Dessutom bör han ha någon form av anabol effekt i åtanke oavsett (varför annars ta skiten?).

Har dessutom för mig att Amerikanska militären gjorde en stor jävla studie på steroider (på 90-talet) och konstaterade att steroider ger effekt för alla men i synnerhet för de som redan är vältränade och att effekten är relativ den adminstrativa dosen. (Ju mer desto större effekt). Mao, om han objektivt sett endast ökar sina stats med ett par % så är det på en så hög nivå att resultatet blir påtagligt ändå medan om du och jag gör det så blir effekten försumbar.

Dessutom kan han lika gärna cyclat lite högre dos i kortare perioder med samma spåreffekt.

Det var länge sen jag var superintresserad av allt sånt här, och mitt minne kanske sviker mig. Men jag är relativt säker på det jag skriver nu...
 

ErikGBG

Audemars
”Dessutom kan han lika gärna cyclat lite högre dos i kortare perioder med samma spåreffekt.”
Ja, klart han gjort. Det var poängen med mitt inlägg. Enda du får ut utav microdosering är att stänga av din egen produktion dvs noll förutom ett smutsigt test.
Så dum är ingen.

Ingen riskerar ett smutsigt test genom microdoseringen av en svag steroid som OT.
Det ger inga fördelar, bara nackdelar.

Sen kommer du ihåg fel, aas ger mest effekt på dom som ej är ”vältränade”

Han har givetvis chansat och råkat hamna fel och haft lite rester kvar av en kur som är i dos som gett bra med effekt.
 
Topp