• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

azcii

Patek
2-Faktor
Räknar med titelfight ärligt talat. Dana bryr sig om vad som säljer. Nu när det är ännu mer fokus på honom så kommer Dana antagligen maxa ur det.

Hoppas innerligt att Khamzat får avsluta Colby.
Då får både han och vi vänta ett bra tag, eftersom både WW och MW titelfighter är planerade. Lär ju inte bli förrns senare i vår eller sommar.

Skulle vara om de avbröt Usman - Edwards 3
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hoppas Colby glider in med MAGA keps och krossar IS-tjetjenen :cool:
Jag tror tyvärr du kommer få en krossad dröm😅. Ser inget scenario där Colby totaldominerar Khamzat. Jag kan eventuellt se en jämn fight där Colby vinner på decision men skulle ändå sätta mina pengar på Khamzat om oddsen är jämna.

Hur som helst en fight jag skulle vara supertaggad till :D
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fuck UFC. Man kastar alltså ut sina atleter efter matchen, utan skor osv? Gäller Johnny Walker, samma sak med Chris Barnett. Man gör mer & mer reklam överallt och tjänar sjuka summor men behandlar atleterna som skit. Less på hela företaget & girigheten. Dana kör sitt standard skitsnack också, man belönar viktmissar med bättre matcher osv.



 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Fuck UFC. Man kastar alltså ut sina atleter efter matchen, utan skor osv? Gäller Johnny Walker, samma sak med Chris Barnett. Man gör mer & mer reklam överallt och tjänar sjuka summor men behandlar atleterna som skit. Less på hela företaget & girigheten. Dana kör sitt standard skitsnack också, man belönar viktmissar med bättre matcher osv.




“We’re not gonna throw Johnny Walker out in the street, shoeless, I’m sure.”

Lät ju inte som Dana verkade veta något om det? JW fick väl dessutom fight-bonus? Låter ju något märkligt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
We’re not gonna throw Johnny Walker out in the street, shoeless, I’m sure.

Lät ju inte som Dana verkade veta något om det? JW fick väl dessutom fight-bonus? Låter ju något märkligt.
Dana trollar eller spelar dum som vanligt, se artikeln där man ser tweeten med Kavanagh. Då är han helt barfota, men ja han fick bonusen.
 

ScubaKing

Audemars
Khamzat är ingen stjärna i mina ögon. Visst han dominerar spelet och han är säkerligen bäst och kommer säkert (hoppas inte) vinna allt som går att vinna. Men det gör honon inte till en stjärna enligt mig.

En stjärna är så mycket mer än bara spelet. En stjärna behandlar andra väl, kan vara ödmjuk, är en god förebild. Khamzat saknar precis allt detta, och ja jag har träffat honom personligen.

Och då har jag inte ens gått in på hans personliga åsikter om världsläget som även dem är helt skeva i mina ögon.

Han är duktig på spelet, det är allt jag ger honom, inte ett skit mer. Jag hoppas han förlorar och förblir glömd i framtiden...
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Khamzat är ingen stjärna i mina ögon. Visst han dominerar spelet och han är säkerligen bäst och kommer säkert (hoppas inte) vinna allt som går att vinna. Men det gör honon inte till en stjärna enligt mig.

En stjärna är så mycket mer än bara spelet. En stjärna behandlar andra väl, kan vara ödmjuk, är en god förebild. Khamzat saknar precis allt detta, och ja jag har träffat honom personligen.

Och då har jag inte ens gått in på hans personliga åsikter om världsläget som även dem är helt skeva i mina ögon.

Han är duktig på spelet, det är allt jag ger honom, inte ett skit mer. Jag hoppas han förlorar och förblir glömd i framtiden...
Håller med till fullo. Sämre förebild får man leta efter. Jäkla rövhatt.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Khamzat är ingen stjärna i mina ögon. Visst han dominerar spelet och han är säkerligen bäst och kommer säkert (hoppas inte) vinna allt som går att vinna. Men det gör honon inte till en stjärna enligt mig.

En stjärna är så mycket mer än bara spelet. En stjärna behandlar andra väl, kan vara ödmjuk, är en god förebild. Khamzat saknar precis allt detta, och ja jag har träffat honom personligen.

Och då har jag inte ens gått in på hans personliga åsikter om världsläget som även dem är helt skeva i mina ögon.

Han är duktig på spelet, det är allt jag ger honom, inte ett skit mer. Jag hoppas han förlorar och förblir glömd i framtiden...

Han kommer förlora. Tror han skulle få oerhört svårt mot t.ex Colby. Han har ju visat att han kan bränna ut sig och finns inte många som klarar Colbys tempo.

Sen är ju allt en cirkus där pengar alltid går först. Det är ju först nu han kommer möta motstånd som är topp 5 och det är en helt annan liga.

Jag tror nån kommet göra honom ödmjuk och relativt snart. Förmodligen inte Colby men möter han nån med lite brottning och cardio som är högt rankad lär det bli problem.
 

marcus351

Omega
Rånad? det var ju clearly Yan R2, och Suga R3.

De handlade om första rundan, ganska even i slag, Yan hade 1 takedown med 1 min controltime typ, Suga delade fler slag..
Hardly a robbery.
Mja, rånad var kanske att ta i då. Men tycker fortfarande att han vann. Drygt 5 minuter ground control, och båda hade varandra skakade. Sen hade Suga lite fler slag.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Hyfsat antiklimax på Co-main. Var helt övertygad att Sterling skulle vara medvetslös inom 5 min. Hade varit bättre om dom strök matchen, blev bara konstigt. Svårt att se Sterling champ speciellt länge.

Man satt ju på nålar i Main men det som räddade galan var ju helt klart Yan vs Suga lätt fight of the night.
 

Lyfali

Cartier
Mja, rånad var kanske att ta i då. Men tycker fortfarande att han vann. Drygt 5 minuter ground control, och båda hade varandra skakade. Sen hade Suga lite fler slag.
84 träffar suga, 58 Yan, och sen yans takedowns, tyckte inte han gjorde mycket med dem, visst controltime på 5 min är mycket, men det gick ju ingenstans.

Och om man går på Damage gör mest på poäng, så tycker jag att suga vann, efter de två gånger jag sätt fighten. Även om jag håller med dig att Yan pushade fighten och takedowns och control borde vägas in mer, dock i detta fallet tyckte jag inte yan tog ground game någonstans i fighten, suga ställde sig upp och fortsatte.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jaha, vad säger ni om nattens gala 281? "Early stoppage"? Skönt att Esparza inte vann iaf. När jänkarna buar deras egen och tjoar på en fighter från Kina är man inte populär.

978f76c0-6318-11ed-bfee-174d8be52861.jpeg
 

miramogge

Omega
2-Faktor
Jaha, vad säger ni om nattens gala 281? "Early stoppage"? Skönt att Esparza inte vann iaf. När jänkarna buar deras egen och tjoar på en fighter från Kina är man inte populär.

978f76c0-6318-11ed-bfee-174d8be52861.jpeg
Jag stannade uppe för att kolla. Adesanya är en helt otrolig talang. Han var ett par minuter ifrån att vinna men domaren gjorde helt rätt. De sista två slag på huvudet som Adesanya tog emot var nog för att stoppa den. Nu har Adesanya möjlighet att komma tillbaka. Om han hade tagit emot fler slag på huvudet så skulle han inte vara samma fighter efter och domaren skulle ha stoppat matchen ändå. Chandler gjorde galan till en av de bästa igen. Vilken maniac han är.
 
Senast ändrad:

bleppo

Omega
2-Faktor
Jaha, vad säger ni om nattens gala 281? "Early stoppage"? Skönt att Esparza inte vann iaf. När jänkarna buar deras egen och tjoar på en fighter från Kina är man inte populär.

978f76c0-6318-11ed-bfee-174d8be52861.jpeg
Riktigt bra gala! Längesen jag såg en fight som Poirier - Chandler. Det var definitivt inte ett för tidigt stopp i Izzy-matchen. Hade domaren inte klivit in hade det kunnat bli väldigt obehagligt väldigt snabbt. Många roliga fights i övrigt också.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jag stannade uppe för att kolla. Adesanya är en helt otrolig talang. Han var ett par minuter ifrån att vinna men domaren gjorde helt rätt. De sista två slag på huvudet som Adesanya tog emot var nog för att stoppa den. Nu har Adesanya möjlighet att komma tillbaka. Om han hade tagit emot fler slag på huvudet så skulle han inte vara samma fighter efter och domaren skulle ha stoppat matchen ändå. Chandler gjorde galan till en av de bästa igen. Vilken maniac han är.
Riktigt bra gala! Längesen jag såg en fight som Poirier - Chandler. Det var definitivt inte ett för tidigt stopp i Izzy-matchen. Hade domaren inte klivit in hade det kunnat bli väldigt obehagligt väldigt snabbt. Många roliga fights i övrigt också.

Jag håller med er båda. Kändes som med 3 minuter kvar att det kunde bara gå åt ett håll. Sen verkade han inte riktigt kunna försvara sig heller.

Chandler vs Dustin var ju riktigt bra som ni säger. Trist med en fish hook av Chandler men i övrigt så var det ju galans mest underhållande match.
Sen är ju Chandler speciell, känns som det inte är så mkt game plan utan bara fullt ös och hoppas på det bästa. Har ju funkat bra för han i dom flesta matcherna.
 

miramogge

Omega
2-Faktor
Jag håller med er båda. Kändes som med 3 minuter kvar att det kunde bara gå åt ett håll. Sen verkade han inte riktigt kunna försvara sig heller.

Chandler vs Dustin var ju riktigt bra som ni säger. Trist med en fish hook av Chandler men i övrigt så var det ju galans mest underhållande match.
Sen är ju Chandler speciell, känns som det inte är så mkt game plan utan bara fullt ös och hoppas på det bästa. Har ju funkat bra för han i dom flesta matcherna.
Förhoppningsvis ser vi Chimaev och Colby snart, medans vi väntar för Chandler igen 😂
 
Topp