Yes. På insidan av boettlocket finns en hammare med nummer 104. Detta är Pointcon de Maitre ”mästarstämpeln” för Cartierfabriken i La-Chaux-de-Fonds i Schweiz.Cartier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Yes. På insidan av boettlocket finns en hammare med nummer 104. Detta är Pointcon de Maitre ”mästarstämpeln” för Cartierfabriken i La-Chaux-de-Fonds i Schweiz.Cartier?
Där ser man! SpännandeYes. På insidan av boettlocket finns en hammare med nummer 104. Detta är Pointcon de Maitre ”mästarstämpeln” för Cartierfabriken i La-Chaux-de-Fonds i Schweiz.
Låter lite märkligt då de flesta Cartieruren inte var tillverkade av Cartier under denna tid. Kan iofs ha varit så att de kunde tillverka enkla guldur. kan lite för lite om deras historia tyvärr.Yes. På insidan av boettlocket finns en hammare med nummer 104. Detta är Pointcon de Maitre ”mästarstämpeln” för Cartierfabriken i La-Chaux-de-Fonds i Schweiz.
Finns rätt mycket information här: https://www.vintagewatchstraps.com/blogpdm.phpLåter lite märkligt då de flesta Cartieruren inte var tillverkade av Cartier under denna tid. Kan iofs ha varit så att de kunde tillverka enkla guldur. kan lite för lite om deras historia tyvärr.
Den känns och hörs absolut i min Polerouter. Men det är inget som stör mig, jag tycker snarare att det är lite charmigt.Ni som har polerouter, vad känner ni med minirotorn. Hört att den känns mycket när man har klockan på sig. Stämmer det?
Min Polerouter har bumper (som naturligtvis känns), men har även en White Shadow med microrotor som inte känns alls. Annat urverk såklart, så kanske påverkar?Ni som har polerouter, vad känner ni med minirotorn. Hört att den känns mycket när man har klockan på sig. Stämmer det?
Måste säga att det var en riktigt trist variant i artikeln. Alldaglig boett, och den gör sig verkligen inte med datum och utan hårkors.Nu kommer priset gå upp!
A Week On The Wrist: The Universal Genève Polerouter
A Genta-designed watch for less than a ticket to Copenhagen.www.hodinkee.com
Men det trapetsformade datumfönstret är vackert.Måste säga att det var en riktigt trist variant i artikeln. Alldaglig boett, och den gör sig verkligen inte med datum och utan hårkors.
Nä, tacka vet jag min bumper-55:a med den riktiga boetten (tre poster upp)!
Ska det absolut vara datum, så visst. Har samma form på min Zodiac Olympos och gillar det på den. Men ringen är vackrare än fönstret, och jag tycker personligen att det ser bättre ut om den inte bryts av datumet.Men det trapetsformade datumfönstret är vackert.
Mm, såg det. Damn you Hodinkee! Lika bra att sluta spana efter Polerouter kanske....Nu kommer priset gå upp!
A Week On The Wrist: The Universal Genève Polerouter
A Genta-designed watch for less than a ticket to Copenhagen.www.hodinkee.com
Precis min tanke ocksåMm, såg det. Damn you Hodinkee! Lika bra att sluta spana efter Polerouter kanske....
/Polerouter-lös
Jovars... men för 3000 kr?
Känslan med ett originalband och spänne
Det är inte samma band som jag säljer...Jovars... men för 3000 kr?
Glöm ej att det inte är NOS nu när du använt det.
Tycker de är snygga, funderar på att köpa en som beater!Är väl medveten om att när det kommer till UG så är det vintage som gäller. Tänkte kolla om det är någon här i tråden som testat något modernare från dem? Har sett en Compax i NOS skick som jag blev lite sugen på att testa
Edit: Såg aty detta är en tråd under vintage-delen, men tänkte kolla ändå!
Ja men samma här, funderat länge på en men inte kommit till skott ännu... Vilken färg är du mest sugen på?Tycker de är snygga, funderar på att köpa en som beater!
Den gråa skulle jag säga.Ja men samma här, funderat länge på en men inte kommit till skott ännu... Vilken färg är du mest sugen på?
Ja den grå är lite annorlunda färg, men riktigt fin!Den gråa skulle jag säga.