Plötsigt har den här klockan börjat forta sig onormalt mycket. Det betyder nog att dags för service. Är det Farfars som gäller om man bor i Stockholm?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Farfars Ur tar tyvärr inte emot Universal Geneve. Jag frågade honom i förra veckan. Han menar på att det är för svårt att få tag på reservdelar nimera.Plötsigt har den här klockan börjat forta sig onormalt mycket. Det betyder nog att dags för service. Är det Farfars som gäller om man bor i Stockholm?
Å nej… vad gör man då tro..Farfars Ur tar tyvärr inte emot Universal Geneve. Jag frågade honom i förra veckan. Han menar på att det är för svårt att få tag på reservdelar nimera.
Werner på ABC kanske? Fast om den plötsligt börjat forta sig kan väl ett första steg vara att kolla så den inte blivit magnetiserad?Farfars Ur tar tyvärr inte emot Universal Geneve. Jag frågade honom i förra veckan. Han menar på att det är för svårt att få tag på reservdelar nimera.
Lämnade in klockan på Fältöversten idag. De tog emot den och sa att det inte borde vara några problem Nu får man hoppas på det bästaAxel på Farfars Ur sa att Klockmaster Globen/Fältöversten kanske kunde göra något. Deras verkstad sa att de kunde ta sig en titt i alla fall när jag hörde av mig till dem. Werner har jag inte frågat ännu, men har honom i bakhuvudet.
Härligt! Vad är det för urverk i din klocka?Lämnade in klockan på Fältöversten idag. De tog emot den och sa att det inte borde vara några problem Nu får man hoppas på det bästa
Ett manuellt caliber 42.Härligt! Vad är det för urverk i din klocka?
Den kräver sin handled !Vad fasiken är detta? Står armbandsur. 52 mm?
Universal, Genève, "A.Cairelli, Roma", "World War II Bombardier", "Italian Air Force", armbandsur, 52 mm. - Bukowskis
Bukowskis auktionerwww.bukowskis.com
Jo, det är ju en sak. Men varför är det bara siffror på halva urtavlan? Och hur läser man av tiden?Den kräver sin handled !
Finns säkert någon jättesmart förklaring!Jo, det är ju en sak. Men varför är det bara siffror på halva urtavlan? Och hur läser man av tiden?
Jag har för mig att jag har sett något på youtube om den modellen, eller om jag läste det någon stans. Kan försöka leta upp det senare ikväll.Vad fasiken är detta? Står armbandsur. 52 mm?
Universal, Genève, "A.Cairelli, Roma", "World War II Bombardier", "Italian Air Force", armbandsur, 52 mm. - Bukowskis
Vad fasiken är detta? Står armbandsur. 52 mm?
Det är en bomb-timer!Jag har för mig att jag har sett något på youtube om den modellen, eller om jag läste det någon stans. Kan försöka leta upp det senare ikväll.
Ordentligt renoverad bombfällare? Trevligt att se udda ur ! Tack för det !Blygt kronskydd.
Snyggt! Vad är det för band?Polerouter 204604-8, pure class.
Shell Cordovan, handgjort tyskt.Snyggt! Vad är det för band?
Originalkrona är svårt att få tag på till dessa och framförallt kan de vara svåra att serva, om inte priset är riktigt bra hade jag letat efter ett bättre exemplar.Är rastlös, och har nu under julledigheten börjat övertala frugan att jag bara måste ha en Polerouter. Har försökt att läsa på lite men tänkte fråga er som kan lite mer. Har hittat ett exemplar i 18K. Ser ut som den vart polerad tidigare i sitt liv. Lite skrapsår på insidan av bakboetten som kan indikera på sliten rotor. Den går + 1,5 minuter per dygn enligt säljaren. Men största problemet är att det inte ser ut att vara original krona. Och vad jag förstår så är det svårt att få tag på för att byta ut. Vad tycker panelen? Värt att köpa? Priset är väldigt rimligt..
Tack för svaret.Originalkrona är svårt att få tag på till dessa och framförallt kan de vara svåra att serva, om inte priset är riktigt bra hade jag letat efter ett bättre exemplar.
Fast det största problemet med den klockan är väl ändå missfärgningarna på tavlan?Är rastlös, och har nu under julledigheten börjat övertala frugan att jag bara måste ha en Polerouter. Har försökt att läsa på lite men tänkte fråga er som kan lite mer. Har hittat ett exemplar i 18K. Ser ut som den vart polerad tidigare i sitt liv. Lite skrapsår på insidan av bakboetten som kan indikera på sliten rotor. Den går + 1,5 minuter per dygn enligt säljaren. Men största problemet är att det inte ser ut att vara original krona. Och vad jag förstår så är det svårt att få tag på för att byta ut. Vad tycker panelen? Värt att köpa? Priset är väldigt rimligt..
Nä.. tycker inte jag. Patina, gamal klocka. Har flera klockor med icke perfekta tavlor. En del av dess historia.Fast det största problemet med den klockan är väl ändå missfärgningarna på tavlan?
Jag hade också passat på denna. Precis som @hejsam säger så är kronor mycket svåra att få tag på och kostar dessutom mycket pengar när man väl hittar en.Är rastlös, och har nu under julledigheten börjat övertala frugan att jag bara måste ha en Polerouter. Har försökt att läsa på lite men tänkte fråga er som kan lite mer. Har hittat ett exemplar i 18K. Ser ut som den vart polerad tidigare i sitt liv. Lite skrapsår på insidan av bakboetten som kan indikera på sliten rotor. Den går + 1,5 minuter per dygn enligt säljaren. Men största problemet är att det inte ser ut att vara original krona. Och vad jag förstår så är det svårt att få tag på för att byta ut. Vad tycker panelen? Värt att köpa? Priset är väldigt rimligt..
Ett toppexemplar kostar väl 30-35 kanske?Tack för svaret.
Är som sagt newbie på dessa, vad kan vara ett bra pris på en i 18K ?
Har bara C24 att jämföra med och känns som priserna där är i överkant..