Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske tråkigt svar, men bäst blir nog Tropic. För en så pass speciell klocka hade jag nog lagt krut på ett vintage original.Nu är min Polerouter Sub ÄNTLIGEN tillbaka från urmakaren! Här är några av banden jag tänkte prova på den. Sailcloth med röda sömmar känns som att det kommer lira bra med det röda i tavlan.
Det är ett tropic som sitter på för tillfället. På sikt ska jag låta renovera originallänken som följde med i köpet.Kanske tråkigt svar, men bäst blir nog Tropic. För en så pass speciell klocka hade jag nog lagt krut på ett vintage original.
Länken blir nog ännu bättre! Men av banden du har skulle jag nog säga att canvaset blir bäst. Tycker personligen att sailcloth är lite för modernt för vintageklockor.Det är ett tropic som sitter på för tillfället. På sikt ska jag låta renovera originallänken som följde med i köpet.
Är det inte exakt samma länkar som Tissot-GF-länken? Isåfall säljer @eNielsen ett exemplar, kanske kan användas!Det är ett tropic som sitter på för tillfället. På sikt ska jag låta renovera originallänken som följde med i köpet.
Det ska vara samma länkar yes. Som @grodslukarenx nämnde så har jag en sådan (Tissot-märkt) till salu i superbra skick. Vill undvika att sälja i trådar så skriv PM om det låter intressant @NiklasFÄr det inte exakt samma länkar som Tissot-GF-länken? Isåfall säljer @eNielsen ett exemplar, kanske kan användas!
Du kan inte sälja farfars klocka.Hej på er,
Som jag skrev tidigare i tråden så hittade jag en ganska luggsliten Polerouter hemma hos mina föräldrar för ett tag sedan. Den har tillhört min farfar men den har nog inte används på över 30 år. I och med det har jag nu två ganska lika klockor och nu när lite tid har passerat så har jag kommit fram till att den ena ska säljas. Men jag är i valet och kvalet om vilken jag ska behålla. Jag tar gärna emot era perspektiv på saken.
Den vänstra jagade jag länge och jag tror att det kan bli svårt att köpa en i samma skick om jag skulle ångra mig längre fram. Den är servad 2019, vilket i och för sig börjar bli några år sedan, men känns ändå bra.
Den högra är alltså farfars gamla klocka vilket gör den lite speciell såklart. Skicket är inte att jämför och en service är nog nödvändig. Men den har ändå sin charm.
Antingen säljer jag farfars klocka och glömmer den, eller så säljer jag den finare och lägger lite pengar på att få ordning på farfars. Hur hade ni resonerat?
Finns ju risk att du kommer ångra dig oavsett vilken av dessa du säljer, antingen för att du inte kommer få tag i ett lika fint ex eller att du sålt din farfars gamla klocka. Men samtidigt förstår jag om du inte vill ha två nästan likadana. Om jag måste välja så hade jag definitivt sparat din farfars klocka då den bär på en fin historia. Fina klockor finns det gott om, men klockor med familjehistoria är det sämre av. Dessutom gillade jag patinan på din farfarsHej på er,
Som jag skrev tidigare i tråden så hittade jag en ganska luggsliten Polerouter hemma hos mina föräldrar för ett tag sedan. Den har tillhört min farfar men den har nog inte används på över 30 år. I och med det har jag nu två ganska lika klockor och nu när lite tid har passerat så har jag kommit fram till att den ena ska säljas. Men jag är i valet och kvalet om vilken jag ska behålla. Jag tar gärna emot era perspektiv på saken.
Den vänstra jagade jag länge och jag tror att det kan bli svårt att köpa en i samma skick om jag skulle ångra mig längre fram. Den är servad 2019, vilket i och för sig börjar bli några år sedan, men känns ändå bra.
Den högra är alltså farfars gamla klocka vilket gör den lite speciell såklart. Skicket är inte att jämför och en service är nog nödvändig. Men den har ändå sin charm.
Antingen säljer jag farfars klocka och glömmer den, eller så säljer jag den finare och lägger lite pengar på att få ordning på farfars. Hur hade ni resonerat?
Kanske inte svaret du vill höra men jag tycker du sparar båda.Hej på er,
Kul att du och farfar har samma smak! Att behålla båda är ju förstås idealet och jag skulle motivera det med att de fyller olika luckor i lådan, trots likheterna: det perfekta exet av en klassisk modell, respektive den gistna arveklockan. Jag tycker att farfars har mycket charm!Hej på er,
Instämmer!Du kan inte sälja farfars klocka.
Det ska du vara! Kul boett!Universal Geneve Unisonic. Stämgaffel i riktigt bra skick. Svårt nöjd!
Tack ska du ha! Nu återstår bara att renovera länken så är detta en riktigt trevligt klocka, även om den passar bra på många olika band.
Jag tycker den där är så jävla bra så det inte är santTack ska du ha! Nu återstår bara att renovera länken så är detta en riktigt trevligt klocka, även om den passar bra på många olika band.
Eller så släpper jag den till någon annan, hehe. Det finns ju alltid annat som hägrar.
Snygg!Nu har jag funderat lite på saken och bestämt mig för att släppa den lite finare Poleroutern. Pengarna från den går dels till att serva farfars gamla Polerouter, och förhoppningsvis och något annat kul i klockväg. Det känns naturligt och rätt. Tack för er input.
Cool! Jag har själv kikat på den modellen.Tankar om Polerouter Jet från nuvarande och tidigare ägare? Snygg, men lite udda boett med de inåtvinklade bandhornen IMHO. Funkis, eller käkar de band?
(Snodd bild)
Kul att få se stegenJag tänkte att jag skulle bumpa tråden lite med några bilder på hur tavlan börjar komma fram på min farfars gamla Polerouter. Den är på service just nu och klarlacken på tavlan hade börjat flagna och behövde tas bort för att inte riskera att små flagor föll ner i verket.
Vid inlämningstillfället. Med blotta ögat såg tavlan lite grönare ut. Inte så kul enligt mig.
Halvvägs in i rengöringen. Inte heller så smickrande utseende.
Såhär ser tavlan ut just nu. Mycket trevligare tycker jag.
Ser ut som just texten Automatic ligger ovanpå klarlacken och resten under? Kommer det ny klarlack och lysmassa?Jag tänkte att jag skulle bumpa tråden lite med några bilder på hur tavlan börjar komma fram på min farfars gamla Polerouter. Den är på service just nu och klarlacken på tavlan hade börjat flagna och behövde tas bort för att inte riskera att små flagor föll ner i verket.
Vid inlämningstillfället. Med blotta ögat såg tavlan lite grönare ut. Inte så kul enligt mig.
Halvvägs in i rengöringen. Inte heller så smickrande utseende.
Såhär ser tavlan ut just nu. Mycket trevligare tycker jag.