• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Universal Geneve - den officiella tråden

image.jpeg
Jag kan bidra med en Universal Geneve Polerouter drygt 34 mm i diameter.Är från ca 60 och går perfekt.Vad kan den vara värd?

Välkommen!
Fin klocka! Var själv sugen att bjuda... ;)

Tycker nog en raritet kan få en egen tråd men skulle vara fint med mer info isf.

Har denna SASproviniens? Brukar väl isf ha SASlogga på tavlan? Har denna ngn gravyr på baklocket istället? Kan du länka ngn artikel, bilder eller annat som stöd för dess proviniens och eller historien om flygningarna över nordpolen?

image.jpeg
Jag kan bidra med en Universal Geneve Polerouter drygt 34 mm i diameter.Är från ca 60 och går perfekt.Vad kan den vara värd?
Tror du köpte den på Sikö för typ 3-4k?
Tror det var ett bra pris, men om den SASproviniens du antyder om i din egna tråd stämmer är det såklart ett megafynd... Har dock själv ingen koll så du får gärna bilda mig mer i området..

Kul att du gillar klockan.
Jag har ingen kunskap om SAS proveniens.Står ingen gravyr på baklocket.Vad är det som gör att urtavlan ser ut att vara i fyra delar.Är det ovanligt för polerouter.

Nyinkommen NOS länk av nitad oystertyp. Ser bra ut, men den är liiiiiite för bred i första länken så den lägger sig lite ovanpå. Får se om jag försöker slipa till den lite... Perfekt passform på ändlänkarna iallafall!
Stort tack för affären, @Cougan!
12C513B8-506E-410A-8E47-9C0DE17A5238.jpeg

C1641836-DAAD-4C1F-AB77-108229DC1BC5.jpeg
Slipa inte! Ta bort de bredaste länkbitarna istället, om längden på länken räcker till?

Slipa inte! Ta bort de bredaste länkbitarna istället, om längden på länken räcker till?
Det både räcker och blir över på längden! Körde en snabbjustering genom att sätta den på innersta mikrojusteringen i låset och den sitter fortfarande lite löst.
Hade den tanken också, men har ingen aning om hur man kan få av den bredaste. Den är bara nitad, medan bitarna närmre spännet har skruvar.

Det både räcker och blir över på längden! Körde en snabbjustering genom att sätta den på innersta mikrojusteringen i låset och den sitter fortfarande lite löst.
Hade den tanken också, men har ingen aning om hur man kan få av den bredaste. Den är bara nitad, medan bitarna närmre spännet har skruvar.
Hmmm... Är du säker på att den inte är nytillverkade? Borde vara vikta länkbitar, och inga skruvar...

NOS eller inte så gillar jag den och tycker den passar på klockan. Ingen falsk marknadsföring från säljarens sida heller.
Får se om jag kan få till det med länkbitarna närmast luggarna. Annars funkar det nog som den är!
Tror jag pillat på liknande länkar. Går att ta av fasta länkbitar men då måste du slipa av niten och sätta en ny efteråt. Känns inte värt om du inte har verktygen.

Tillbaka
Topp