Tror nog att en genuint klockintresserad som vill bli medlem och inte bara dra nytta av köp&sälj klarar av att vänta in sin tid och bidra lite. Äkta intresse slocknar inte för det och dödar forumets blomstring. Tycker själv att reglerna även nu efter ändring är något för tama. Köp&sälj skulle vara helt stängt för icke medlemmar och till kraven är uppfyllda enligt mig.
Sen kan man räkna med att som ny säljare skicka varan först och sen få betalt.
Utan rekommendationer i GG-tråden som känns relevanta så får man nog vara beredd på att visa sin ärlighet på det viset. Så fick jag själv göra vid start för ett antal år sedan och det gjorde jag gärna. En garanti för att inte bli bedragen finns inte någon gång men risken går att minimera.
Ett nytt Blocket för klockor vill nog ingen ha.
Ett nytt blocket är inte eftersträvansvärt - men du tycker att KS liknar blocket idag då antar jag eftersom reglerna bör göras ännu strängare?
Skicka en klocka (eller något annat för den delen) utan att ha fått betalt först eller att pengarna satts in hos en mellanhand hade jag aldrig gjort! Spelar ingen roll vem personen är eller utger sig för att vara.
Som sagt det finns uppenbarligen många åsikter om detta samt hur man tryggar en affär för båda parter - och det är väl helt naturligt. Jag hade fortfarande gärna sett var de av er som hojtar om bidragande poster drar gränsen för vad som är just en bidragande post.
I övrigt tror jag inte diskussionen oss emellan @Nilas kommer leda till nått produktivt, så jag sätter punkt här.
Allt gott!
/J