• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppdatering Lemania 1965

Snart kommer det kommentarer från de missunsamma att du gör reklam för din egen auktion. Medans det är helt okej att prångla ut kinaskit till ungdomarna på forumet och dessutom verka trovärdig i övrigt.
Nädå. Bara du som inte verkar ha kommit över att vi tyckte det var svagt att du pushade dina egna ebay-annonser i tipstråden. Det ska bli spännande att följa hur denna presterar.

Hoppas du får en fin dag Jocke!

Hoppas att klockan presterar bra. Tropical är alltid poppis och även om denna inte är mint så tror jag inte att det är omöjligt att den når övre estimatet. :)

Vad finner du så fantastiskt idag med denna Lemania som saknar intressant obekräftad proveniens?
Mer rollen jag tycker är fantastisk. Otroligt fin, jämn färg på subdialsen och fortfarande ganska så bra lum. Lemanian är inte riktigt min grej men jag hoppas att den också går bra.

Jag värdesätter sällan proveniens då jag oftast bara går igång på klockors skick och utseende. Proveniens kan absolut vara skoj men det gör sällan en ointressant klocka intressant för mig. Eller tvärt om. Det finns dock många andra som tycker att proveniens är superviktigt. Ibland rent av viktigare än klockan i sig.

Gillar man proveniens så borde daytonans historia locka:

http://www.sothebys.com/en/news-vid...e-rolex-daytona-watch-with-stunning-dial.html

Att vi är så många som gillar olika är mycket av charmen med det vi lägger så mycket tid på. :)

Mer rollen jag tycker är fantastisk. Otroligt fin, jämn färg på subdialsen och fortfarande ganska så bra lum. Lemanian är inte riktigt min grej men jag hoppas att den också går bra.

Jag värdesätter sällan proveniens då jag oftast bara går igång på klockors skick och utseende. Proveniens kan absolut vara skoj men det gör sällan en ointressant klocka intressant för mig. Eller tvärt om. Det finns dock många andra som tycker att proveniens är superviktigt. Ibland rent av viktigare än klockan i sig.

http://www.sothebys.com/en/news-vid...e-rolex-daytona-watch-with-stunning-dial.html

Att vi är så många som gillar olika är mycket av charmen med det vi lägger så mycket tid på. :)
Rolexen är ju ett vanligt ur som har register som är solblekta. Inget unikt med det. Bara att ta en liknande och lägga i solen en tid. Att folk går på dravlet och dessutom betalar för det så ofantligt...

Fantastisk klocka, men proveniensen känns som tagen från en gammal veckorevyn... ;)

Rolexen är ju ett vanligt ur som har register som är solblekta. Inget unikt med det. Bara att ta en liknande och lägga i solen en tid. Att folk går på dravlet och dessutom betalar för det så ofantligt...
Ett vanligt ur? Så kan man ju resonera om allt i så fall. ”Bara att ta en xxx” och ”bla bla bla”.
Kombinationen av att vara ovanlig, korrekt och ”rätt” patinerad är ju vad som gör klockor speciella och åtråvärda.

Historian är redan reviderad en gång men det är inga frågetecken kring den. Första ägaren som säljer. Jag tycker att det är en superfin ocu spännande klocka.
Visst är den superfin och endast en ägare är ju toppen. Men jag tänkte mer på proveniensbeskrivningens ingredienser; långt och lyckligt äktenskap; kärlek bla bla bla... :)

Visst är den superfin och endast en ägare är ju toppen. Men jag tänkte mer på proveniensbeskrivningens ingredienser; långt och lyckligt äktenskap; kärlek bla bla bla... :)
Gäller att passa på. Sothebys har nog varit tvungen att dra ner byxorna lång för att consigna den.

Då det var budgivning så måste det finnas minst två supertäta Paul Newman-Affcionados... :)
Det fanns nog fler. Det var förmodligen första och enda chansen att få köpa Paul Newmans Paul Newman Daytona. De som budade i dessa nivåer budade knappast för sina sista hundra miljoner. Tvivlar att den är köpt på spekulation.

Det fanns nog fler. Det var förmodligen första och enda chansen att få köpa Paul Newmans Paul Newman Daytona. De som budade i dessa nivåer budade knappast för sina sista hundra miljoner. Tvivlar att den är köpt på spekulation.

OT i tråden...sorry, men ryktet om att det var Rolex själva som köpte den? Har det kommit fram något mer om vem köparen var?

Ingen tror att Rolex köpte klockan.

Gick på vad som skrevs i tråden under auktionen där det var flera som pekade i Rolex riktning. Du vet...jag räknar medlemmarna på KS som ”någon” ;)
Inte heller så att du totalavfärdade det även om du absolut höll det som mindre troligt.

Gick på vad som skrevs i tråden under auktionen där det var flera som pekade i Rolex riktning. Du vet...jag räknar medlemmarna på KS som ”någon” ;)
Inte heller så att du totalavfärdade det även om du absolut höll det som mindre troligt.
Idag är det ingen som tror att det var Rolex. Jag vill inte säga mer men inget tyder på att Rolex skulle lägga ut 134 miljoner på en gammal klocka. Däremot finns det mycket som pekar i annan riktning.

Edit: Kolla videon med Aurel:

https://www.revolution.watch/revealing-paul-newmans-paul-newman-buyer-well-sort/

Idag är det ingen som tror att det var Rolex. Jag vill inte säga mer men inget tyder på att Rolex skulle lägga ut 134 miljoner på en gammal klocka. Däremot finns det mycket som pekar i annan riktning.
Det är massor av samlare som tror att Rolex köpte detta ur. En dag får vi veta och att säga, det du säger är ju minst sagt märkligt. Speciellt med tanke på den nivå vi rör oss i på detta forum.

Det är massor av samlare som tror att Rolex köpte detta ur. En dag får vi veta och att säga, det du säger är ju minst sagt märkligt. Speciellt med tanke på den nivå vi rör oss i på detta forum.
Du är allt ett charmtroll. Istället för att bara försöka sänka de som försöker dela information, kunskap mm på forumet så kanske du kunde försöka tillföra själv istället? Jag orkar inte dividera med dig men du gör verkligen allt du kan för att få andra att tappa lusten. Väldigt oklart varför men förbannat tråkigt. Jag hoppas att du inte är lika tråkig och miserabel i verkligheten.

Vill du svara så kan du skicka ett PM. Om inte så hoppas jag att du får en trevlig helg.

Du är allt ett charmtroll. Istället för att bara försöka sänka de som försöker dela information, kunskap mm på forumet så kanske du kunde försöka tillföra själv istället? Jag orkar inte dividera med dig men du gör verkligen allt du kan för att få andra att tappa lusten. Väldigt oklart varför men förbannat tråkigt. Jag hoppas att du inte är lika tråkig och miserabel i verkligheten.

Vill du svara så kan du skicka ett PM. Om inte så hoppas jag att du får en trevlig helg.
Det blir plumpt när du uttrycker dig som du gör. Någon kunskap är det sannerligen inte; "ingen som tror att det var Rolex". Det faller på sin egen orimlighet. Och när säkringen bränner går du till personangrepp - det är taffligt och omanligt.

Det blir plumpt när du uttrycker dig som du gör. Någon kunskap är det sannerligen inte; "ingen som tror att det var Rolex". Det faller på sin egen orimlighet. Och när säkringen bränner går du till personangrepp - det är taffligt.
Menar generellt. Det är inte jätteroligt att försöka tillföra när du jämnt och ständigt ska hoppa på en. Kan du inte försöka skriva något trevligt? Dela dina klockor med oss. Skriv en post om charmen med dina skeppskronometrar. Gör något positivt. Tror alla skulle uppskatta det.

Tillbaka
Topp