• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppdatering Lemania 1965

Det blir plumpt när du uttrycker dig som du gör. Någon kunskap är det sannerligen inte; "ingen som tror att det var Rolex". Det faller på sin egen orimlighet. Och när säkringen bränner går du till personangrepp - det är taffligt och omanligt.

Kan du förklara skillnaden mellan att säga:

"Det är massor av samlare som tror att Rolex köpte detta ur."

Vs

"ingen som tror att det var Rolex"

Så när du säger motsatsen till @Per är det ok men när han säger motsatsen till dig så är det ingen kunskap?

De snart 20 år jag pysslat med klockor har jag sett Pers namn oftare i Rolex-sammanhang än ditt. Vilket gör att kunskapsvärdet hos @Per kring ämnet känns högre än från dig.

Aurel är duktig på att hålla bruset igång bara genom att babbla mycket runt pudelns kärna.. tycker han framstår som mindre sympatisk/seriös än andra auktionshus som inte ens skulle ge en intervju på temat om klausulerna funnits på plats..

En till for reference. :)

Antar vi kan glömma prototyptankarna.

7A4343EE-575E-404A-944D-B176D34CA901.png

Intressant. Efter nästan fyra års letande dyker det upp en likadan.
Undrar vad han begär
Tack Per
Han begär garanterat minst två eller tre gånger pengarna jämfört med vad din väns gick för. Det brukar vara det normala med Andrea.

Den är dock lite finare i tavlan kan jag tycka.

Detta är väl den tredje med tanke på den andra som redan postats i tråden?

Han begär garanterat minst två eller tre gånger pengarna jämfört med vad din väns gick för. Det brukar vara det normala med Andrea.

Den är dock lite finare i tavlan kan jag

Detta är väl den tredje med tanke på den andra som redan postats i tråden?

Denna är i bättre skick
Det verkar inte vara många av dem.
Kul att det dök upp en till.
Jag har varit i kontakt med Andrea.
Han begär 12.5 euro.

Tillbaka
Topp