• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Orka betala 24 000 för en 7 år gammal oservad 2500 när du får en 8500 utan servicebehov för under 30, eller en typ ny SMPc.
Ja så ser det ut efter prisutvecklingen de senaste åren. Tycker även 8500 numera ligger norr om 30. Sedan tycker jag heller inte klockorna kan jämföras egentligen. 2 helt olika klockor både tekniskt o estetiskt. Dock blir det ändå att man jämför dem...de delar ju ändå samma namn :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Kände att det var dags att premiärposta i den här tråden så skaffade en PO nyss :)

IMG_0206.JPG
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Ingen som tjackat de nya PO?

Undrar jag med.
Känns som att nya PO inte riktigt haft något större nyhetsvärde/hype förutom innan Basel - vare sig här eller på de internationella forumen.

Själv är jag inte jätteimponerad av nya designen ännu men skulle vilja se och höra mer erfarenhetsberättelser förutom några enstaka som recenserar klockorna nykära samma dag som de köper dem.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Undrar jag med.
Känns som att nya PO inte riktigt haft något större nyhetsvärde/hype förutom innan Basel - vare sig här eller på de internationella forumen.

Själv är jag inte jätteimponerad av nya designen ännu men skulle vilja se och höra mer erfarenhetsberättelser förutom några enstaka som recenserar klockorna nykära samma dag som de köper dem.
39,5mm är riktigt snygg. Lite väl mycket markeringar på både tavla & bezel, men ändå.
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-4.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Undrar jag med.
Känns som att nya PO inte riktigt haft något större nyhetsvärde/hype förutom innan Basel - vare sig här eller på de internationella forumen.

Själv är jag inte jätteimponerad av nya designen ännu men skulle vilja se och höra mer erfarenhetsberättelser förutom några enstaka som recenserar klockorna nykära samma dag som de köper dem.
Det har ännu inte kommit ut särskilt många i butik ännu därav kan ju vara en anledning. ska få klämma ordentligt nästa vecka då jag träffar Omega folk :)
 
39,5mm är riktigt snygg. Lite väl mycket markeringar på både tavla & bezel, men ändå.
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-600m-39.5mm-4.jpg


En bild på min 43,5mm med 8900-verket,
Är mycket nöjd!
image.jpeg

Den nya PO:n lär vara den snyggaste dykare som tillverkats. Perfekt i alla avseenden utom höjden, hade 43.5an varit 13-14mm tjock hade den varit perfekt.
 
Topp