• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

En mycket fin PO2500D, 42mm!
IMG_8751.JPG

Tack ska du ha! 2500D var den sista versionen o kom under senare delen 2011-2012 där klockan sedan togs ur produktion. För att veta exakt kan man kolla detta genom serie nr o köra mot Omegas extranet vilket jag gjorde (litade iof på säljaren men ändå). D ska vara mer rare o det gillar jag ;)
Stort grattis! Omega bästa någonsin! Har serienr högre än 8525xxx? D är stryktåligare än C vid slag och stötar.

PO 2500 lanserades år 2005 och ersattes år 2012 av PO 8500, den finns bara med kaliber 2500C (år 2005-2011) och 2500D (år 2011-2012). Skillnaden mellan C och D är att den senare har ett gånghjul i tre funktionella nivåer likt det i manufakturkalibrarna baserade på kaliber 8500. Att få in detta i ett så slimmat verk som kaliber 2500 är en fin bedrift och krävde ytterligare modifieringar (bl.a fick plattorna göras tunnare och lyftas något).

Vänligen
Forumets undersköterska

Provklämde på nya PO idag. Härliga pjäser men fan alltså, jag vill ju ha en PO men jag tycker att det inte går på puny handleder. På drygt 16cm handled blir framförallt tjockleken ett aber. I övrigt tycker jag att storleken fungerar och de nya ändlänkarna är suveräna jämfört med äldre versioner.

För övrigt kan man verkligen ha åsikter om en urhandlare i Stockholm som säljer Omega. En yngre i personalen är fruktansvärd att ha att göra med. Dåligt påläst, hittar på saker, svänger med för kunden motstridiga personliga åsikter som knappast främjar en försäljning m.m. Otroligt enerverande.

Senast ändrad:
Provklämde på nya PO idag. Härliga pjäser men fan alltså, jag vill ju ha en PO men jag tycker att det inte går på puny handleder. På drygt 16cm handled blir framförallt tjockleken ett aber. I övrigt tycker jag att storleken fungerar och de nya ändlänkarna är suveräna jämfört med äldre versioner.

För övrigt kan man verkligen ha åsikter om en urhandlare i Stockholm som säljer Omega. En yngre i personalen är fruktansvärd att ha att göra med. Dåligt påläst, hittar på saker, svänger med för kunden motstridiga personliga åsikter som knappast främjar en försäljning m.m. Otroligt enerverande.
Bilder för fasen :) Vilken AD var detta? Jag ska själv få klämma på torsdag (Omega GTG)

Bilder för fasen :) Vilken AD var detta? Jag ska själv få klämma på torsdag (Omega GTG)
Jag vill inte vara den som är den men det börjar på Bo och slutar på Berggren och ligger mittemot Nymans :D andra gången jag är där och precis som förra gången kände jag aldrig igen. Skulle lika gärna kunna vara Bagdad Bob som sålde klockor.

Tillbaka
Topp