Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Nya med svart tavla?
JappSnyggt! Nya med svart tavla?
Om det blir av, så är det högst troligt att en sådan kommer att hamna i min klocklåda. Svårt att se att det kommer att finnas en mer prisvärd klocka på marknaden.Mitt tips är en ny SMPc 8800 som entry level i Seamaster Diver-kollektionen.
Jag har tyvärr aldrig själv burit äldre PO:s utan enbart sett dessa på andra/i butik. Som reflektion kan jag tycka att urtavla plus bezel kan ge ett lite platt intryck på äldre modeller. Jag gillar verkligen hur de nya modellernas blanka urtavla och bezel ger ett djup i klockan, det händer mycket mer genom de vackra speglingarna av urtavla, visare och index. Sen ger de enligt mig ett lite mer dressat intryck, utan att förta klockans sportiga karaktär. Min flippning har inget att göra med att jag är missnöjd med klockan som sådan..Ni som har PO 43,5 (eller 39) nya generatonen PO nu. Vilka av er har ägt 8500 resp 2500 tidigare?
Kan ni vara snälla och skriva några objektiva (då menar jag alltså inte första rosamoln-fas-känslorna) rader om hur ni upplever nya PO jämfört med de tidigare? @Nicbex skrev ju en recension om sin - även fast den nu flippas efter kort tid.
Skulle vilja ha lite tankar/reflektioner från er som burit den nya klockan ett tag om hur ni upplever den, alltifrån designmässigt till det nya länklåsets justeringsmöjlighet, bärkomfort osv.
@MrHamilton
@thewallin
@Jonas.76
@Nicbex
@MånsT
@iologen
.......
Möjligheten att justera länken snabbt via spännet är smidigt, men kanske inte så snyggt i "utfällt" läge.
![]()
Jag har inte ägt någon tidigare PO än denna så kan inte jämföra, bara berätta om denna: Både det keramiska vridningsinlägget och i synnerhet tavlan är blanka, alltså riktigt blanka. Eftersom tavlan är keramisk så har den inte heller någon textur, utan platt och slät. Tack vare att index, siffror och loggan är applicerade så finns ändå en viss "3D-effekt".Ni som har PO 43,5 (eller 39) nya generatonen PO nu. Vilka av er har ägt 8500 resp 2500 tidigare?
Kan ni vara snälla och skriva några objektiva (då menar jag alltså inte första rosamoln-fas-känslorna) rader om hur ni upplever nya PO jämfört med de tidigare? @Nicbex skrev ju en recension om sin - även fast den nu flippas efter kort tid.
Skulle vilja ha lite tankar/reflektioner från er som burit den nya klockan ett tag om hur ni upplever den, alltifrån designmässigt till det nya länklåsets justeringsmöjlighet, bärkomfort osv.
@MrHamilton
@thewallin
@Jonas.76
@Nicbex
@MånsT
@iologen
Precis så!Hmm.. nu får du allt förklara bilden mer för mig. Ser det ut sådär när man har justeringen i sitt yttersta läge eller vadå??
Ni som har PO 43,5 (eller 39) nya generatonen PO nu. Vilka av er har ägt 8500 resp 2500 tidigare?
@MrHamilton
@thewallin
@Jonas.76
@Nicbex
@MånsT
@iologen
Tack för det MånsT ! Ni kan också kolla Blocket där Jälmers Borås har en likadan till salu. Bra bilder har dom i alla fall fått till (medveten om att dom försvinner där när den sålts men jag vill inte sno dom rakt av och lägga upp dom här). Har också varit inne på Bergströms Gbg där dom har denna i monter bredvid den förra blåa PO GMT (Goodplanet). Det är lite skillnad i färgen och det beror väl på att denna har keramisk tavla ?Lite bilder på hur färgen på en ny blå Planet Ocean skiftar. Alltifrån väldigt blått till nästan svart beroende på ljusförhållanden.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan mycket väl stämma att där är en skillnad i färgerna, har inte jämfört bredvid varandra. Det stämmer att denna tavlan är keramisk, därför finns det ingen textur alls utan den är helt slät.Tack för det MånsT ! Ni kan också kolla Blocket där Jälmers Borås har en likadan till salu. Bra bilder har dom i alla fall fått till (medveten om att dom försvinner där när den sålts men jag vill inte sno dom rakt av och lägga upp dom här). Har också varit inne på Bergströms Gbg där dom har denna i monter bredvid den förra blåa PO GMT (Goodplanet). Det är lite skillnad i färgen och det beror väl på att denna har keramisk tavla ?
Perfekt exempel på att man inte ska stirra sig blind på storleken som står på pappret!Kanske inte hör hit, men det finns säkert någon @Parabellum ? som vill jämföra.
Tycker inte 43.5 bärs så jättemycket större än en 40mm subC. PO:n känns så klart köttigare, då länk och tjocklek på klockan är mer tilltagen. GOD JUL!
![]()
Kanske inte hör hit, men det finns säkert någon @Parabellum ? som vill jämföra.
Tycker inte 43.5 bärs så jättemycket större än en 40mm subC. PO:n känns så klart köttigare, då länk och tjocklek på klockan är mer tilltagen. GOD JUL!
![]()
Är PO'n 39,5?Väldigt svårt att få till bra bilder som visar verkligheten, vinklar och ljus ställer till det.
Sedan är handen bredare på ett ställe vilket gör att klockan ser mindre ut där (på förra jämförelsebilden var det tvärt om, PO på bredare hand).
Jag har gjort ett försök.
Ofiltrerade bilder:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
43.5Är PO'n 39,5?
Tänkte väl