• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

En 42 mm PO på 17,5 cm handled såhär på Juldagen!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    68.3 KB · Visningar: 150
Fy fasen, detta måste vara en impopulär klocka, inte ett liv i tråden på halvår! Ingen idé att köpa en sån alltså :p

Äger en och älskar den! Kan tyvärr inte lägga upp nån bild då klockan är på väg till Schweiz efter att jag råkar rengöra den i vatten med kronan/heliumventilen öppna. Det gillade den inte, imma på insidan av glaset.

Någon som varit med om det och vet vilka försäkringar/garantier som gäller?

Äger en och älskar den! Kan tyvärr inte lägga upp nån bild då klockan är på väg till Schweiz efter att jag råkar rengöra den i vatten med kronan/heliumventilen öppna. Det gillade den inte, imma på insidan av glaset.

Alltså den där jäkla heliumventilen. När ska Omega ta sitt förnuft till fånga och börja använda backventiler som de flesta andra?

Trist. Tog ett screenshot från manualen till min PO8900, den bör gälla för de flesta Seamasters med Heliumventil. Det känns inte som att det borde läckt in vatten vid rengöring.
Kanske dåliga packningar, finns garanti kvar borde den täcka detta tycker jag.
IMG_1355.JPG

Visst, 50m är bättre än inget, men klockan blir helt oduglig som dykarur, vilket ju är dess primära funktion. Jag som dyker tycker den manuella ventilen suger. Det finns ju idiotsäkra backventiler, varför inte använda det?
Javisst, jag håller helt med dig där. Jag tycker det är en helt onödig grej att ha, i synnerhet då man kan glömma den i öppet läge. Dock så skall en dusch eller bad i pool vara något problem, så helt oduglig blir inte klockan var min poäng :)

Tillbaka
Topp