Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra återfall
Nice grattis!
Alltså den där jäkla heliumventilen. När ska Omega ta sitt förnuft till fånga och börja använda backventiler som de flesta andra?Äger en och älskar den! Kan tyvärr inte lägga upp nån bild då klockan är på väg till Schweiz efter att jag råkar rengöra den i vatten med kronan/heliumventilen öppna. Det gillade den inte, imma på insidan av glaset.
Någon som varit med om det och vet vilka försäkringar/garantier som gäller?
Lite samma tanke fast läder.Singulars Apollon-NATO med remkant i orange är ju som gjord för PO 8500
Vänligen
Forumets undersköterska
![]()
Bra AR! nästan i klass med Breitling
Ja, den är grym!Bra AR! nästan i klass med Breitling![]()
Trist. Tog ett screenshot från manualen till min PO8900, den bör gälla för de flesta Seamasters med Heliumventil. Det känns inte som att det borde läckt in vatten vid rengöring.Äger en och älskar den! Kan tyvärr inte lägga upp nån bild då klockan är på väg till Schweiz efter att jag råkar rengöra den i vatten med kronan/heliumventilen öppna. Det gillade den inte, imma på insidan av glaset.
Någon som varit med om det och vet vilka försäkringar/garantier som gäller?
Jobbigt att skruva upp den manuellt med dykhandskarna på i tryckkammaren?Alltså den där jäkla heliumventilen. När ska Omega ta sitt förnuft till fånga och börja använda backventiler som de flesta andra?
Haha, nä men om den av misstag skulle bli utskruvad så är klockan plötsligt helt oduglig i kombination med vatten. Inte en bra lösning på en diver enligt mig.Jobbigt att skruva upp den manuellt med dykhandskarna på i tryckkammaren?![]()
Nja, inte enligt manualen. Se mitt inlägg ovan.Haha, nä men om den av misstag skulle bli utskruvad så är klockan plötsligt helt oduglig i kombination med vatten. Inte en bra lösning på en diver enligt mig.
Visst, 50m är bättre än inget, men klockan blir helt oduglig som dykarur, vilket ju är dess primära funktion. Jag som dyker tycker den manuella ventilen suger. Det finns ju idiotsäkra backventiler, varför inte använda det?Nja, inte enligt manualen. Se mitt inlägg ovan.
Javisst, jag håller helt med dig där. Jag tycker det är en helt onödig grej att ha, i synnerhet då man kan glömma den i öppet läge. Dock så skall en dusch eller bad i pool vara något problem, så helt oduglig blir inte klockan var min poängVisst, 50m är bättre än inget, men klockan blir helt oduglig som dykarur, vilket ju är dess primära funktion. Jag som dyker tycker den manuella ventilen suger. Det finns ju idiotsäkra backventiler, varför inte använda det?