• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

IMG_6980.JPG

Tjena! Jag är ny här på forumet och är på jakt efter första "finklockan" inför stundande arbete efter snart 5 års plugg.
Tidigare har jag varit inne på en beggad Datejust, sedan en beggad Speedmaster, men har nu fastnat för en beggad PO som första automatiska finklocka. Jag har särskilt kikat på 39,5mm-versionen då jag är skapt med smala handleder. Någon som har erfarenhet av den eller kanske till och med har en rackare till övers för en fattig student? :)

Har noterat att den dessvärre inte är lika vanlig som PO 42mm, vilket är lite synd. Har kikat lite på ebay och chrono24 men de vill ha typ 40k, vilket inte är många tusingar under en helt ny på uret.se eller andra icke AD-sidor. Har till och med hittat någon sprillans för samma pris. Lite konstigt kan jag tycka då en 42mm går att få i toppskick fullset för 28-30k. Beror det höga andrahandspriset på att den är så ovanlig eller vad säger ni?

Tjena! Jag är ny här på forumet och är på jakt efter första "finklockan" inför stundande arbete efter snart 5 års plugg.
Tidigare har jag varit inne på en beggad Datejust, sedan en beggad Speedmaster, men har nu fastnat för en beggad PO som första automatiska finklocka. Jag har särskilt kikat på 39,5mm-versionen då jag är skapt med smala handleder. Någon som har erfarenhet av den eller kanske till och med har en rackare till övers för en fattig student? :)

Har noterat att den dessvärre inte är lika vanlig som PO 42mm, vilket är lite synd. Har kikat lite på ebay och chrono24 men de vill ha typ 40k, vilket inte är många tusingar under en helt ny på uret.se eller andra icke AD-sidor. Har till och med hittat någon sprillans för samma pris. Lite konstigt kan jag tycka då en 42mm går att få i toppskick fullset för 28-30k. Beror det höga andrahandspriset på att den är så ovanlig eller vad säger ni?
39,5 mm är av de helt nya lineupen PO dvs med 8900 verket samt annat material i bezel o tavla. därav är den oxå dyrare. 42mm med 8500 verket gick ur produktion under 2017 och är således av den förra generationen PO. Beggad så kommer du hitta 39,5mm för ca 35-38tkr samt 42mm från 29-33 ca. själv tycker jag 39,5mm ger ett oproportionellt intryck då index samt siffror på bezell ser för stora ut på den storleken av klocka. Med det är min åsikt :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp