• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Tillbaks i Planet Ocean träsket, min 3:e :)

IMG_7170.jpg
 

Belfort

Omega
Vad tror ni att man kan sälja sin nyservade (2017-11) Omega PO 2500 för? Den är från 2009 om jag minns rätt, opolerad och sköna dings så som det ska va.
BFC3D7C3-72EC-45BC-AC97-87475EF62B99.jpeg


Börjar bli sugen på att testa cal 8500.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni att man kan sälja sin nyservade (2017-11) Omega PO 2500 för? Den är från 2009 om jag minns rätt, opolerad och sköna dings så som det ska va.
BFC3D7C3-72EC-45BC-AC97-87475EF62B99.jpeg

Ca 23-25k om den är ny(hel)servad med papper på utfört arbete, fullset och beroende på antal och typ av dings, skulle jag vilja påstå. Det tycker jag är rimligt, baserat på dels vad jag själv betalat för några olika 2500 genom åren och vad de brukar gå för i övrigt. 42mm har alltid gått för mer pengar än XL-versionen vill jag också minnas.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ca 23-25k om den är ny(hel)servad med papper på utfört arbete, fullset och beroende på antal och typ av dings, skulle jag vilja påstå. Det tycker jag är rimligt, baserat på dels vad jag själv betalat för några olika 2500 genom åren och vad de brukar gå för i övrigt. 42mm har alltid gått för mer pengar än XL-versionen vill jag också minnas.
Instämmer. XL-versionen är ganska kall på begmarknaden så är nog värd ett par tusen mindre.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vad tror ni att man kan sälja sin nyservade (2017-11) Omega PO 2500 för? Den är från 2009 om jag minns rätt, opolerad och sköna dings så som det ska va.
BFC3D7C3-72EC-45BC-AC97-87475EF62B99.jpeg


Börjar bli sugen på att testa cal 8500.
Jag sålde min 2013 oservad från 2008 för 20500 kr, om det kan hjälpa dig något. Det var hel-set, opolerad men i bra skick och XL-modellen.
 

Belfort

Omega
Ca 23-25k om den är ny(hel)servad med papper på utfört arbete, fullset och beroende på antal och typ av dings, skulle jag vilja påstå. Det tycker jag är rimligt, baserat på dels vad jag själv betalat för några olika 2500 genom åren och vad de brukar gå för i övrigt. 42mm har alltid gått för mer pengar än XL-versionen vill jag också minnas.

Tack, det är till stor hjälp när erfarna medlemmar kan berätta. Min klocka är inte fullset men det kanske kan väga upp att den inte är XL-modell när det kommer till priset.

Jag sålde min 2013 oservad från 2008 för 20500 kr, om det kan hjälpa dig något. Det var hel-set, opolerad men i bra skick och XL-modellen.
Tack, en bra fingervisning. Min är inte fullset utan har bara låda och manual så det kanske går jämt ut med att din var XL.

Instämmer. XL-versionen är ganska kall på begmarknaden så är nog värd ett par tusen mindre.
Intressant, tack.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack, det är till stor hjälp när erfarna medlemmar kan berätta. Min klocka är inte fullset men det kanske kan väga upp att den inte är XL-modell när det kommer till priset.


Tack, en bra fingervisning. Min är inte fullset utan har bara låda och manual så det kanske går jämt ut med att din var XL.


Intressant, tack.
Det beror på vilken köpare du hittar om de anser att ej fullset och XL tar ut varandra. För mig är ett ifyllt cert med datum, leverantör och ett serienummer som överensstämmer med klockan mycket viktigt på en s pass ny klocka. Manual och box kan du alltid hitta, men ett korrekt ifyllt cert finns bara i ett ex.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tack, det är till stor hjälp när erfarna medlemmar kan berätta. Min klocka är inte fullset men det kanske kan väga upp att den inte är XL-modell när det kommer till priset.


Tack, en bra fingervisning. Min är inte fullset utan har bara låda och manual så det kanske går jämt ut med att din var XL.


Intressant, tack.
Uretvintage tycker dock annorlunda:
http://www.uretvintage.se/omega-seamaster-planet-ocean-pv-308877.html

32800:- för en 45mm PO från 2010. Vad har de rökt? Man får en ny 43,5 med cal 8900 via gråhandlare för runt 40 och en beg 8500/8900 for 35ish.
 
Topp