• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Omega PO8500 42mm
F8B24052-4B2E-4D18-8260-5F3219BE3C35.jpeg
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Är den nya i 39.5mm för liten och tanig för en dykare? Klarade inte av höjden på 42mm och den nya i 43.5mm är väl lika hög?
 

Seventhfool

Breitling
2-Faktor
Efter snart 10 år med min OPO kan jag konstatera att AR´n Omega har lagt på dess klockorna är MAGISK. Min XL från 2009 med 2500D kommer snart att säljas på KS, första och enda ägaren...dags att prova något nytt :)
 
D

Deleted member 8389

Guest
Hade 2 av denna under en period då jag inte kunde bestämma mig om jag ville ha en eller inte. Efter andra försäljningen blev det ingen mer. Kan dock sakna den ibland, skulle då vilja ha den nya med keramisk orange bezel.


7997C847-868F-4D8B-8584-2E168FA44D66.png
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Så är första dagen på jobbet avslutad med PO:n på armen. Mycket trevlig klocka. Gick och funderande på om Sub-C:n jag också har är värd dubbla pengen. Nej kände jag när jag var ute o promenerade på stan. Den här är ju snyggare måste jag säga. Och så har den ju AR också. Och 42:an är ju precis lagom i storlek.
Men så kom jag hem och kände lite mer ingående på länken, och det är väl bara att konstatera; Rolex vet vad de gör. Länken på PO:n är inge dålig men den kan inte mäta sig med en modern Rolexlänk.
Fast resten är nog vassare måste jag säga.
En bra dag med min nyfunne vän!
15408313332665415617498971307887.jpg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Så är första dagen på jobbet avslutad med PO:n på armen. Mycket trevlig klocka. Gick och funderande på om Sub-C:n jag också har är värd dubbla pengen. Nej kände jag när jag var ute o promenerade på stan. Den här är ju snyggare måste jag säga. Och så har den ju AR också. Och 42:an är ju precis lagom i storlek.
Men så kom jag hem och kände lite mer ingående på länken, och det är väl bara att konstatera; Rolex vet vad de gör. Länken på PO:n är inge dålig men den kan inte mäta sig med en modern Rolexlänk.
Fast resten är nog vassare måste jag säga.
En bra dag med min nyfunne vän!
15408313332665415617498971307887.jpg
Mycket träffsäker mini-recension som är i enlighet med mitt eget tycke.

Har ägt flertalet moderna dykare såsom SubC och SD från Rolex och den absolut oförstörbara känslan i vridning och länk är Rolex utan tvekan bäst på. Men PO8500 är så mycket snyggare med matt vridning och tavla, det mycket elegant lätt kupade safirglaset med en oerhört effektiv AR-behandling på, bandhornens utformning m.m.
img_1753-jpg.588671
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Mycket träffsäker mini-recension som är i enlighet med mitt eget tycke.

Har ägt flertalet moderna dykare såsom SubC och SD från Rolex och den absolut oförstörbara känslan i vridning och länk är Rolex utan tvekan bäst på. Men PO8500 är så mycket snyggare med matt vridning och tavla, det mycket elegant lätt kupade safirglaset med en oerhört effektiv AR-behandling på, bandhornens utformning m.m.
img_1753-jpg.588671
Jamen eller hur! Jag tänkte också i efterhand på känslan i vridringen på Rolexen. Den är nog oslagbar. Känns verkligen genomrobust och riktigt kvalitativ. Men Omegans är snyggare. Instämmer. Fast när man hör det lite metalliska ljudet från Omegans sprjonkande fjäder så går jag liksom och väntar på eldavbrott s a s. Vet hur det har låtit hos andra klockor där ringens fjäder har gått i pension. Skulle jag vara beroende av vridringens funktion på riktigt så blir det Rolex absolut.
Men sen. Omegan är allt mäktigare.

Det här exet är också utrustat med det ställbara spännet. Det känns riktigt trevligt och gör sitt jobb riktigt bra. Enkelt att justera och funktionellt. Lär höja känslan hos klockan flera snäpp tänker jag.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Så är första dagen på jobbet avslutad med PO:n på armen. Mycket trevlig klocka. Gick och funderande på om Sub-C:n jag också har är värd dubbla pengen. Nej kände jag när jag var ute o promenerade på stan. Den här är ju snyggare måste jag säga. Och så har den ju AR också. Och 42:an är ju precis lagom i storlek.
Men så kom jag hem och kände lite mer ingående på länken, och det är väl bara att konstatera; Rolex vet vad de gör. Länken på PO:n är inge dålig men den kan inte mäta sig med en modern Rolexlänk.
Fast resten är nog vassare måste jag säga.
En bra dag med min nyfunne vän!
15408313332665415617498971307887.jpg
Vad är det för ref på din PO?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Inte mycker som händer i den här tråden.

Tänkte på en sak idag. PO:n i 8500-utförande är ju allmänt betraktad som en tjockis. I negativ bemärkelse. Det är helt knas egentligen. Varför då då?
Jo för att den med sin tjocklek gör att kronan hamnar på betryggande avstånd från handlovens ovansida. Det i sin tur medför att man slipper få skav på huden, huden blir inte torr och det gör inte ont. Vad kunde vara bättre?
Den värsta klockan jag haft i detta hänseende är den Marathon GSAR jag hade tidigare. Cool, men sjukt obekväm just pga att den formligen åt upp huden ovan handloven.
Mao är ju tjockleken något bra i sammanhanget! Självklart nåt de har tänkt på hos Omega. :pompus:
Och så några talande bilder såklart.
Notera det gamla märket (något rosa i tonen hos huden precis framför kronan) från klockor som inte har denna fina egenskap...
20181106_161811.jpg
20181106_164015.jpg

20181106_161651.jpg
20181106_161644.jpg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Det är ännu bättre att köra den på Nato för att få upp kronan lite extra!:)
 

Bilagor

  • B4D1B65E-18A3-4C07-A580-61A0DCA7F2E1.jpeg
    B4D1B65E-18A3-4C07-A580-61A0DCA7F2E1.jpeg
    127.3 KB · Visningar: 3
  • BCE2EAB6-7A3E-4231-96E0-C834E8B3F499.jpeg
    BCE2EAB6-7A3E-4231-96E0-C834E8B3F499.jpeg
    163.1 KB · Visningar: 3
Topp