• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Man

Rolex
Älskar min PO 39,5. Den mest bekväma klocka jag någonsin har haft. Var lite misstänksam mot storleken när jag läst i denna tråden (damstorlek !?) men den sitter som en smäck. Har haft 42mm 8500 ett par gånger innan och den är också fin, men aningen för stor för 17cm handled. Här i jämförelse med Explorer 39mm. Ungefär lika stor, men avsevärt tyngre och tjockare.
Det ultimata hade nog varit en 41mm :)

IMG_1062.jpg
Ett lysande bra val, skulle jag vilja påstå. Superfin klocka - ska nog sätta upp den på en långsiktig önskelista - skulle nog sitta som en smäck på mig också... Jag skaffade själv nyss en 39,5mm Oris Aquis efter att ha haft 43mm-versionen. Fungerar mycket bättre på min 16,5cm handled. Jag har f ö insett att storlek handlar mycket om vad man är van vid. 39,5mm tycker iaf inte jag är damstorlek, men största skillnaden för mig är länken. Från gamla 43:ans ”pansarlänk” (finns nån kraftigare på marknaden?) till en betydligt tunnare och smalare länk på 39,5:an. Låset och länken vid låset är det så smalt att man nog kan säga att det är gemensam storlek med de flesta damklockorna. Men jag har vant mig nu. :) Jag gillar dock att de behöll 43:ans tjocklek på själva klockan åtminstone. En klocka får gärna vara tjock och tung, men ingen gigantisk diameter. Jag är väldigt nöjd med min downsizing.. Vägguren får hänga kvar på väggen! :D Tror därmed att tex en sån här 39,5mm PO skulle kännas kanon! Antar, utan att ha kollat, att den är behagligt tjock o tung för sin relativt beskedliga diameter. Det får inte kännas som att man glömt klockan hemma.. Stort grattis till ett bra val och en mycket fin klocka!! :cool:
 
Topp