• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

ironcastle

Patek
2-Faktor
Den som bryggde denna visste vad han gjorde :)
20190329_181223.jpg
 

kanjiboy

Cartier
2-Faktor
Var på Bergströms häromdagen och kollade på ett gummi till min Planet Ocean 43.5mm. 6400kr inkl butterfly spänne. Det passade tydligen inte heller att ha vanligt pin buckle. Är det ett normalt pris? Har försökt googla men hittar inga äkta gummin. Iofs är ju spännet den större delen av kostnaden men då jag inte hittar något gummi online undrar jag om det är ett normalt pris.
 

Riley

Panerai
En av årets nyheter från Omega, släpps till hösten! :)

2-800-omega_215.30.44.21.04.001.jpg
Har jag missat helt!
Trist att den endast verkar komma som 43,5mm. Åtminstone till en början.
Men kul att den går mer mot basic PO!
Varit lite väl mycket vilja från Omega att få in alla regnbågens färger i PO senaste åren kan jag tycka.
Men visst, en för varje smak.
 

Riley

Panerai
Väldigt cool, kul att Omega lanserar modeller med lite skrigare färger, alldeles för mycket gråskala i klockbranchen, tycker jag.
Fast Omega har väl inte direkt hållit tillbaka när det kommer till att lansera "skrikiga" färger i Planet Ocean-serien? ;)
Tycker den här är en bra färgklick som lutar mer åt tidigare PO som gjorde modellen så populär.
Som du säger, väldigt cool!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fast Omega har väl inte direkt hållit tillbaka när det kommer till att lansera "skrikiga" färger i Planet Ocean-serien? ;)
Tycker den här är en bra färgklick som lutar mer åt tidigare PO som gjorde modellen så populär.
Som du säger, väldigt cool!
Nej, det är det jag menar, Omega lanserar sådana här modeller medans många andra kör på gråskala :)
Ja precis, håller med. Tycker de borde lansera lite mer rött, orange, kanske gult, grönt osv. Sådana riktigt skrikiga färger man blir riktigt glad av :)
 

Riley

Panerai
Nej, det är det jag menar, Omega lanserar sådana här modeller medans många andra kör på gråskala :)
Ja precis, håller med. Tycker de borde lansera lite mer rött, orange, kanske gult, grönt osv. Sådana riktigt skrikiga färger man blir riktigt glad av :)
Jag hade gärna sett versioner med såna färger fast ändå med "enkelheten" som den här har.
Tycker Omega varit för ivrig med tveksamma färgkombinationer på många av årens senaste PO.
Eller kanske bara varit ett par stycken som jag i slutändan hakat upp mig på.
Omega har helt enkelt väldigt många PO och man kan inte gilla alla.
Men den här var en angenäm färgklick :)
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Har jag missat helt!
Trist att den endast verkar komma som 43,5mm. Åtminstone till en början.
Men kul att den går mer mot basic PO!
Varit lite väl mycket vilja från Omega att få in alla regnbågens färger i PO senaste åren kan jag tycka.
Men visst, en för varje smak.

Väldigt cool, kul att Omega lanserar modeller med lite skrikigare färger, alldeles för mycket gråskala i klockbranchen, tycker jag.

Jo lite synd för de med mindre handleder men tycker ändå 43,5 passar en klocka av den kalibern rätt bra, den släpps nog i 39,5 senare skulle jag tro! Nu har ju omega varvat orange med andra färger men kul att de äntligen har en hel orange bezel igen, precis som det ska vara :cool:

Den har varit lite av en doldis, såg den på Omegas hemsida men hittade inget på Hodinkee eller liknande sidor när jag sökte runt :)
 
Senast ändrad:

Riley

Panerai
Jo lite synd för de med mindre handleder men tycker ändå 43,5 passar en klocka av den kalibern rätt bra, den släpps nog i 39,5 senare skulle jag tro! Nu har ju omega varvat orange med andra färger men kul att de äntligen har en hel orange bezel igen, precis som det ska vara :cool: Den har varit lite av en doldis, såg den på Omegas hemsida men hittade inget på Hodinkee eller liknande sidor när jag sökte runt :)
+1 på allt du skriver!
Just att PO passar som lite större klocka vilket skaver lite för en själv med mindre handleder.
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Jag hade hoppats på en ny orange PO iår. Jag får förvisso aldrig som jag vill.
Lär komma en ny PO rätt snart. Alla andra modeller i Seamasterfamiljen har ju fått datumet flyttat från klockan 3 till knockan 6 och PO lär väl vara next in line. Tyvärr kommer det väl bli så att uppdateringen kommer att finnas i storlekar 55,5mm (ladies), 59mm och 63,5mm.
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
En sak till, på tal om storlek (som tydligen inte spelar någon roll). Kan inte alla ni med PO 39,5mm dränka tråden med bilder? Helst wrist shots, absolut inga nudes. Tack på förhand.
 
Topp