• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag har också haft en PO. Riktigt schysst klocka. Men, jag hade en del problem med vridringen. Hade den inne för garanti rep tre ggr. Att den inte centrerade rätt och två ggr för att den inte snäppte fint/ distinkt. Det var mer ett krasande när man vred ringen och det var alltid lite glapp/ lite spelrum. Jämfört med både billiga dykare och dyrare dykare var PO ringen den sämsta jag haft. Men min kanske var ett måndags ex. Nån mer som haft liknande problem?
Jag har haft det på alla mina. Ska vara så. Svårt att jämföra såklart när man inte kan klämma. Har dock inte upplevt nåt glapp
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag har också haft en PO. Riktigt schysst klocka. Men, jag hade en del problem med vridringen. Hade den inne för garanti rep tre ggr. Att den inte centrerade rätt och två ggr för att den inte snäppte fint/ distinkt. Det var mer ett krasande när man vred ringen och det var alltid lite glapp/ lite spelrum. Jämfört med både billiga dykare och dyrare dykare var PO ringen den sämsta jag haft. Men min kanske var ett måndags ex. Nån mer som haft liknande problem?

Själv har jag inga problem med vridningen, allt fungera perfekt! Robust och distinkt som sig bör på en kvalitetsklocka:)

Tråkigt att du hade en dålig erfarenhet med din men de va nog som du säger ett måndagsexemplar
 

R0B

Panerai
Jävlar vad många POs det finns här! Mycket fina, här kommer mitt bidrag, 8500 XL:
image.jpg


På gummi:
image.jpg


På mesh:
image.jpg


Grymt nöjd, riktigt robust klocka som kommer stanna i klocklådan länge.
 

charken

Omega
Jag har också haft en PO. Riktigt schysst klocka. Men, jag hade en del problem med vridringen. Hade den inne för garanti rep tre ggr. Att den inte centrerade rätt och två ggr för att den inte snäppte fint/ distinkt. Det var mer ett krasande när man vred ringen och det var alltid lite glapp/ lite spelrum. Jämfört med både billiga dykare och dyrare dykare var PO ringen den sämsta jag haft. Men min kanske var ett måndags ex. Nån mer som haft liknande problem?

Att få pilen centrerad precis över 12an är alltid lite svårt då det är en 120 klickare. Samt att spelrummet skall finnas där för låsfjädern i ringen, dock kanske bara en fjärdedel av en sekund. Men ett krasande ljud har jag aldrig varit med om på dom PO jag har känt på samt den jag har.

image.jpg


Fulladdad lume, dock inte lika bra som min seiko sumo men pastan på POn är ju dock alltid vit i dagsljus och inte ljusgrön som på sumon.

Btw, någon som vet var man kan hitta original gummi samt lås för en trevligare peng än 5000 som det kostar hos min urmakare? :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Att få pilen centrerad precis över 12an är alltid lite svårt då det är en 120 klickare. Samt att spelrummet skall finnas där för låsfjädern i ringen, dock kanske bara en fjärdedel av en sekund. Men ett krasande ljud har jag aldrig varit med om på dom PO jag har känt på samt den jag har.

image.jpg


Fulladdad lume, dock inte lika bra som min seiko sumo men pastan på POn är ju dock alltid vit i dagsljus och inte ljusgrön som på sumon.

Btw, någon som vet var man kan hitta original gummi samt lås för en trevligare peng än 5000 som det kostar hos min urmakare? :)
Glöder som ett kärnkraftverk :D
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag har haft det på alla mina. Ska vara så. Svårt att jämföra såklart när man inte kan klämma. Har dock inte upplevt nåt glapp

Jag får nog omformulera mig lite. det "krassande" ljudet kan upplevas krassande om man tex är van från ljudet från Sub-c. Låter lite mer på PO men kanske inte krassande. Låter det som det är typ sand i mellan så är det nog fel. ;)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag får nog omformulera mig lite. det "krassande" ljudet kan upplevas krassande om man tex är van från ljudet från Sub-c. Låter lite mer på PO men kanske inte krassande. Låter det som det är typ sand i mellan så är det nog fel. ;)

Jag håller numer alla vridningar Mot sub C, sub C är måtstocken på hur vridringen skall låta och kännas.
Mun PO var en desk diver och hade inte utsatts för något speciellt men det var ju som du säger, den är högljudd, svårt att beskriva men mer krasande än snäppande. Och sedan var det då glappet, efter garantirep då blev det hyfsat men inte så som tex subc att där ringen inte glappar ett dugg åt något håll.

Sorry bu låter det som jag sabbar tråden, det ska inte bli en PO vs sub tråd.

Jag är trots ovan anmärkningar mkt förtjust i PO och kommer säker köpa en igen.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jävlar vad många POs det finns här! Mycket fina, här kommer mitt bidrag, 8500 XL:
image.jpg


På gummi:
image.jpg


På mesh:
image.jpg


Grymt nöjd, riktigt robust klocka som kommer stanna i klocklådan länge.

Är det ett orginal omega mesh du har eller något annat? Är du nöjd med det? Funderar på att fixa ett till min:)
 

Richie

Audemars
2-Faktor

Wi

NLA
2-Faktor
Kul tråd, Planet Ocean är ju en riktigt lyckad modell! Min favorit är PO2500 i svart/svart 42mm utförande, men jag är även förtjust i den senare grisjäveln till chrono =) Lite bilder på min som såldes sommaren -13. POn var mitt första köp över 10k och jag kan tänka mig att köpa en likadan igen, helt klart en bra beater och kul alternativ till Submariner.
2013-02-26 07.51.13-1.jpg
2013-04-27 15.38.01-1.jpg
2013-04-27 15.45.59.jpg
2013-04-27 15.47.08.jpg
2013-05-08 18.42.54.jpg
2013-05-18 20.20.46.jpg
2013-05-23 08.34.03.jpg
2013-05-29 16.59.16.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Kul tråd, Planet Ocean är ju en riktigt lyckad modell! Min favorit är PO2500 i svart/svart 42mm utförande, men jag är även förtjust i den senare grisjäveln till chrono =) Lite bilder på min som såldes sommaren -13. POn var mitt första köp över 10k och jag kan tänka mig att köpa en likadan igen, helt klart en bra beater och kul alternativ till Submariner.
2013-02-26 07.51.13-1.jpg
2013-04-27 15.38.01-1.jpg
2013-04-27 15.45.59.jpg
2013-04-27 15.47.08.jpg
2013-05-08 18.42.54.jpg
2013-05-18 20.20.46.jpg
2013-05-23 08.34.03.jpg
2013-05-29 16.59.16.jpg


Riktigt trevlig på lädret faktiskt!:)
 
  • Like
Reactions: Wii

J86A

Omega
Kul tråd, Planet Ocean är ju en riktigt lyckad modell! Min favorit är PO2500 i svart/svart 42mm utförande, men jag är även förtjust i den senare grisjäveln till chrono =) Lite bilder på min som såldes sommaren -13. POn var mitt första köp över 10k och jag kan tänka mig att köpa en likadan igen, helt klart en bra beater och kul alternativ till Submariner.
2013-02-26 07.51.13-1.jpg
2013-04-27 15.38.01-1.jpg
2013-04-27 15.45.59.jpg
2013-04-27 15.47.08.jpg
2013-05-08 18.42.54.jpg
2013-05-18 20.20.46.jpg
2013-05-23 08.34.03.jpg
2013-05-29 16.59.16.jpg
Eftersom du verkar lite sugen på en ;)
C__Data_Users_DefApps_AppData_INTERNETEXPLORER_Temp_Saved Images_20140612_125817.jpg
 
Topp