• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Bumpar upp denna tråd med bilder på min PO 8500 Big Size, uttagen -13.
Köpte den igår efter mycket velande fram och tillbaka med andra klockor. Är tokigt nöjd än så länge. 45,5mm är biffigt men bärs ändå ganska bra. 42mm tyckte jag inte gjorde denna modell rättvisa!
James Bond time!

image.jpg
image.jpg
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag funderar på en sak som slagit mig gällande länken på PO 8500. Det verkar som att inte alla länkar har någon form av nummer på insidan av länken närmast boetten så att säga? Anledningen till att jag frågar är då jag blev lite smånojig då jag undersökte min klocka och jämförde med lite olika YouTube-videos samt bilder. Det verkar vara lite olika.

Nu köpte jag min PO av en reko snubbe, allt stämmer (cert överensstämmer med numret på baksidan av klockan, Omega-globen, röda punkten osv osv) och vad jag vet så går det inte att klona ett sånt här vackert urverk.. Men man vet ju samtidigt att det florerar fakes här och där.

Vad säger ni som kan PO? Ser min PO reko ut? Min skall vara uttagen i mitten av 2013.

IMG_0522.jpg
IMG_0528.jpg
IMG_0529.jpg
IMG_0530.jpg
IMG_0536.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag funderar på en sak som slagit mig gällande länken på PO 8500. Det verkar som att inte alla länkar har någon form av nummer på insidan av länken närmast boetten så att säga? Anledningen till att jag frågar är då jag blev lite smånojig då jag undersökte min klocka och jämförde med lite olika YouTube-videos samt bilder. Det verkar vara lite olika.

Nu köpte jag min PO av en reko snubbe, allt stämmer (cert överensstämmer med numret på baksidan av klockan, Omega-globen, röda punkten osv osv) och vad jag vet så går det inte att klona ett sånt här vackert urverk.. Men man vet ju samtidigt att det florerar fakes här och där.

Vad säger ni som kan PO? Ser min PO reko ut? Min skall vara uttagen i mitten av 2013.

IMG_0522.jpg
IMG_0528.jpg
IMG_0529.jpg
IMG_0530.jpg
IMG_0536.jpg
Nu kan man aldrig vara helt 100, men urverket ser schysst ut :) Jag skulle inte vara orolig personligen, men om du vill ha total ro kan du lättast höra dig för hos en AD
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Bumpar denna tråden.
Är det någon som har lite nato-bilder att visa med sina PO's, helst 45,5mm? Misstänker att det kommer bli ganska saftigt på höjden (cal 8500), men vill ändå se vad ni tycker. Kan vara en kul omväxling - även om jag är toknöjd med länken.
 

Corrado

Breitling
Blir sjukt sugen på en PO efter att ha läst denna tråd. Svävade ett tag iväg mot en SMP i nya modellen men tror jag ändrat mig tillbaka till PO igen.

Ingen som har en över?
 

egbert

Panerai
Bumpar denna tråden.
Är det någon som har lite nato-bilder att visa med sina PO's, helst 45,5mm? Misstänker att det kommer bli ganska saftigt på höjden (cal 8500), men vill ändå se vad ni tycker. Kan vara en kul omväxling - även om jag är toknöjd med länken.


Svarar utifrån mina erfarenheter med 42mm. Har testat lite olika band och kommit fram till vad som funkar för mig.
Som vi brukar säga, länk är alltid länk - men ibland blir man trött på det (som Zlatan brukar säga).


Nato går bort. Bygger alldeles för högt och flärpen bygger på bredden. Snyggt band dock:
IMG_2717.JPG




Det här tvådelade nylonbandet funkar mycket bättre. Har det i tre olika färger - oliv, grått och svart:
IMG_3158.JPG (2).JPG


IMG_3155.JPG (2).JPG


IMG_3218.JPG


Sen har vi mitt kära horween shell cordovan. Det band jag gillar bäst (efter länken...):
IMG_2514.JPG


IMG_2606.JPG
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Sålde min PO 8500 45,5mm, den var för stor och obekväm i längden... Tog emot mycket, då jag letade länge efter det exemplaret. Men efter flera veckor kändes den som en stor tallrik på handleden.. Kronan grävde in hårt i handryggen och den kändes alltför blingig.

Gjorde en helvändning och köpte en PO 2500 42mm istället :) Otroligt nöjd! Bär så himla bekvämt, och storleksproportionerna känns betydligt bättre. Tycker även den svarta ringen är snyggare än den grå på 8500.
 
Senast ändrad:
Topp