• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Glusch

Cartier
Kan tyvärr inte leverera det du önskar efter men hämtade upp min PO på Kaplan idag så nu kan jag också börja bomba med bilder.

b8b7d4147a6a7340cb50d9af26cff6ea.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Minns att Zackarias Dullfiere hade ett i somras när vi träffades, ett lås tror jag det var. Har du kvar det Zacke?


Jag har det kvar. Jag köpte det för att testa gummi på min PO och jag ville ha ett blått gummi så jag fick lov att köpa det som är till en PO liquidmetal. Dock köpte jag en noname clasp för jag inte ville lägga pengarna på ett original förrän jag hade prövat. Så här såg det ut:
Skärmavbild 2014-10-22 kl. 15.22.59.png
 

Glusch

Cartier
Rozzy, snygga bilder. Urtavlan ser nästan helt blå ut på vissa av dem, är det ljuset eller något annat som gör det. Har ju själv en PO men än så länge aldrig sett urtavlan se så blå ut på den.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Rozzy, snygga bilder. Urtavlan ser nästan helt blå ut på vissa av dem, är det ljuset eller något annat som gör det. Har ju själv en PO men än så länge aldrig sett urtavlan se så blå ut på den.
Visst är det snyggt med blått mot orange?!
Glaset tenderar på ett snyggt sätt att se blått ut pga den utvändiga antireflexbehandlingen. Det som dock gör det så blått som på vissa bilder ovan är att himlen reflekteras! Tittar du på bilden med randiga tröjan så är det jag själv som reflekteras i underkant (och stör den annars så blå himlen), och den med krokobandet så sitter jag i bilen och reflektionen är mot taket och ut genom vindrutan (där man ser den blå himlen). :)
 

Glusch

Cartier
Jaha Rozzy, jag måste alltså göra något så ansträngande som att lämna mitt hus för att få denna underbara upplevelse?

Skämt å sido skyller jag på höstvädret som en anledning till att jag inte fått se den reflekteras i himlen ännu. Verkar ju underbart att man kan få en så vacker reflektion i klockan.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Bumpar lite med bilder på jag såg på en vit 42mm 8500, coolt och lite fulsnyggt samtidigt. Jävligt iskall, aldrig sett denna tidigare.

Heller aldrig sett den! Fulsnygg, precis som du säger ;)

Satt och slösurfade på Omega's hemsida innan och fick syn på denna som jag heller inte sett tidigare! (lånad bild från Omega's Hemsida)
23230442203001-20.png



Tycker kombinationen av orange och blått gör sig riktigt bra här :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Testade det blåa gummit idag där viklåset är i titan. Tycker det blev snyggt men årstiden är fel så länken åkte på igen. Just titan länken är så jäkla skön så det var inget svårt beslut. Kan vara snyggt att ha gummit till våren/sommaren kanske. :)
IMG_4536.JPG
IMG_4537.JPG
 
Topp