• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar allt med denna klocka.
Den är verkligen svinigt bra!
image.jpg

image.jpg


Ska nog få på länken så fort jag kommer hem igen:)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Det är en svinigt bra länk. Saknar dock microjusteringar som finns på nya.. men men
Förstår dig, även om det faktiskt aldrig har stört mig. Även när jag hade SubC med glidelock använde jag det aldrig.

Jag anpassar länken så den är rätt slapp när jag sätter på mig klockan på morgonen. Handleden sväller rätt bra på mig under dagen och då blir det perfekt "mittemellanläge".
Att då hålla på och justera flera gånger om dagen med glidelock/Omega push lock-system blir drygt i längden för mig. Jag gillar "set it and forget it"-system :)
 

lurv1

Breitling
2-Faktor
Suveränt forum! Ingen samlare men uppskattar all kunskap. Använder min PO mer eller mindre till allt.
 

Bilagor

  • C7779B33-31BD-4F9F-8949-114921D480F7.jpeg
    C7779B33-31BD-4F9F-8949-114921D480F7.jpeg
    151 KB · Visningar: 3
D

Deleted member 8389

Guest
Tyvärr inte kvar i min samling men saknad allt som oftast.
 

Bilagor

  • fullsizeoutput_1711.jpeg
    fullsizeoutput_1711.jpeg
    103.4 KB · Visningar: 3

Jglgbg

Cartier
Tyckte föregående svar var lite högt men blev själv lite förvånad, coaxialverken blev ju byggda bland annat för att förenkla service och förlänga serviceintervall.

Ja, min erfarenhet av tidigare PO är att man vågar låta dem gå över tiden för serviceintervall med ganska lång tid så det tyder väl på kvalitet. Jag märker inget servicebehov just nu men tänkte av rent intresse kolla runt vad det kan kosta..:)
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av både 42 och 45mm med 2500 verket?
Tycker 42 är fantastisk på alla sätt, hur upplevdes skillnaden?
Jag är van att bära 44-47mm Pannor.
 
Topp