• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

AF837665-4BDE-417B-8336-452E4DFE30FF.jpeg

Köpt från polen via chrono 24 för någon vecka sen och nyss uthämtad från urmakaren.

Solblekt sekundvisare, några ytliga märken i AR som bara syns i vissa vinklar, urverket når prima utan service behov och den är tät. Ingen expert på boetter men den ser iaf helt okej ut. Superduper bruksklocka!

Urmakaren nämnde att 2 sista siffrorna på serienumret är lite svåra att utläsa men dom syns där och går att läsa i bra ljus. Antagligen någon som polerat bort märken efter bandbyte. Inte hela världen och det syns ju ändå, men lite märklig placering av omega kan tyckas?

Jag är nöjd

Senast ändrad:
Nu var det några dagar sedan jag bar min PO så idag var det dags:) Varje gång jag bär den blir jag lika förvånad över hur mycket jag gillar den! Den gör sig väldigt bra på ett Omega nato:)
1B91CF3B-5EB3-4166-948E-17B11EE8D168.jpeg

Den bästa och finaste PO enligt mig. Ångrar så stort att jag sålde min cal 2500 42mm som jag köpte i nyskick en gång i tiden.
Synd att dessa inte går att få tag på NOS längre. Behåll din till varje pris!!!

Ja, känns verkligen som en fullträff, sitter perfekt! Tror den kan vara en keeper men ska inte lova för mycket med tanke på att jag endast haft den en dag :D

Funderar på å bestille en PO 39,5 fra Chrono24 i og med at det ikke virker så lett å få tak på en brukt her på KS.
Skal man velge svart eller blå? Noen som har noen bilder på begge og kanskje bilder på 39,5 og 42 mm sammen?
IMG_5693.JPG

Funderar på å bestille en PO 39,5 fra Chrono24 i og med at det ikke virker så lett å få tak på en brukt her på KS.
Skal man velge svart eller blå? Noen som har noen bilder på begge og kanskje bilder på 39,5 og 42 mm sammen?
IMG_5693.JPG
Du menar inte 43.5mm? den nya PO finns i 39.5 och 43.5. 42mm var förra generationen
Har inte själv några bilder men efter en snabb googling 39.5 vs 43.5 :
71bc52ce-1163-4ca8-b056-05393440c43b-jpeg.457267

Ang. färgen så beror det väl lite på vad för övriga klockor du har? ska du köra OWG så är nog svart bästa alternativet.
blå känns ju roligare, den verkar skifta väldigt i nyans beroende på ljuset! ser ju nästan svart ut ibland :)

Värt att tänka på är väl att beroende på vilken storlek du väljer så har 39.5mm 8800-verket medans 43.5mm har 8900

8800 har quickset utav datum samt 55h PR
8900 har 60h PR, har inte quickset,men har å andra sidan quickset av timvisaren, kan vara smidigt om man reser mkt mellan olika tidszoner. 8900 är dock något tjockare

Jag testade 39,5mm PO, jag tyckte den kändes på tok för mycket "hockeypuck". Liten och tjock, proportionerna blir lite märkliga i den storleken.

Men tavla, länk och ARn är fantastisk

Jag testade 39,5mm PO, jag tyckte den kändes på tok för mycket "hockeypuck". Liten och tjock, proportionerna blir lite märkliga i den storleken.

Men tavla, länk och ARn är fantastisk
PO'n är väl lite utav en hockeypuck i sig själv?
43.5mm är ju 2mm tjockare så tjockleken följs ju åt med diametern.

39,5 är den mest bekväma dykarklocka jag någonsin haft, så jävla fin klocka. Bara trams att den inte är balanserad eller plottrig :) tyvärr har ju priset dragit iväg något fruktansvärt sen jag senast hade den, annars hade jag gärna köpt den åter :(
65077104-F75E-4F49-AB0F-933727759BCC.jpeg

Senast ändrad:
39,5 är den mest bekväma dykarklocka jag någonsin haft, så jävla fin klocka. Bara trams att den inte är balanserad eller plottrig :) tyvärr har ju priset dragit iväg något fruktansvärt sen jag senast hade den, annars hade jag gärna köpt den åter :(
65077104-F75E-4F49-AB0F-933727759BCC.jpeg

Jag va sugen på en nu i höstas, tänkte att jag skulle testa en för att se om jag vande mig vid sizen.

Men dom är som du säger på tok för dyra.

Tillbaka
Topp