• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Hade en PO skyfall, fantastisk klocka, speciellt tavlan, som köptes ny 2012 på NK i Sthlm. Såldes f2f till en tysk samlare jag mötte upp på flygplatsen i Berlin 2016. Saknar den ibland men fick å andra sidan extremt bra betalt för den plus en resa till Tyskland för personlig överlämning.
44556155-71E9-411D-85BD-2EDF1BD35DDC.jpeg
 

Zeddius

Omega
Söker fortsatt en PO 39.5 - Svart
Om någon sitter och smyger på en om så bara för att ta lite bilder och visa så knäpp gärna ett par bilder så man får se era läckerheter ! :D
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Mitt i blåbärspaj baket så passande nog är vågen framme :)

Här ser du några bilder med lite jämförelse med 2 andra klockor (subb, Big Bang)
74703F1C-B0EE-48FE-A39A-D38E6017295B.jpeg

En ganska lätt dykare ändå som bärs mkt bekvämt
C622CC64-520F-42F2-8891-969786DCC95D.jpeg

16E1A659-10CD-40DF-963D-AAB4EDFA42C1.jpeg
Tack! Mindre skillnad än väntat mot 8500 i stål, känslan är ändå mindre topptung. Känns inte lika viktigt att få till en helt perfekt fit. Vill minnas 43,5 sprang upp i 210 på samma våg 🤔
CB7E3E88-ECE4-4ACE-8258-CFFACA3A2697.jpeg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tack! Mindre skillnad än väntat mot 8500 i stål, känslan är ändå mindre topptung. Känns inte lika viktigt att få till en helt perfekt fit. Vill minnas 43,5 sprang upp i 210 på samma våg 🤔
CB7E3E88-ECE4-4ACE-8258-CFFACA3A2697.jpeg
Fast är inte din 2500 cal? Den är nog lättare då den har lite mindre stål samt annat urverk.
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Min 43,5 är ju tung, helt klart. Men jag gillar att ha en tung dykare ibland. Har funderat på att investera i gummit men känner mig lite snål på den punkten. Gillar ju länk bäst.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
De nya PO har ju väldigt snygga gummin. Tur att de inte passar min för då hade jag köpt ☺️
Hehe, jag fattar. Jag både gillar och inte gillar länken till PO. Den känns lite osofistikerad ibland och spännet känns onödigt fläskigt. Samtidigt är det svårt att ha en nättare länk på den klockan. Gummi vore Nice men jag gillar inte att hålla på och byta och ha mig. Jag vet ju att jag kommer ändra mig från dag till dag.
Kanske skulle jag köpa en 8500 också och köra den på gummi.
Jag gillar den svarta med matt vridring och tycker de borde kört med matt keramisk ring generellt. Men nu är det som det är och jag älskar min ändå.
Gammal bild.
E7A33DEF-1D01-4145-B0F6-CA0661DE5EB4.jpeg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande, efter 2v så tycker jag bättre om denna än den 8500 jag hade trots inte lika ”fint” urverk. Blå 43,5 är ändå ett kärt minne men lång tid sedan nu. Tvekat sen dess ändå (vikten)
F406F47A-20FA-42D6-B30D-D939B268AF00.jpeg
Fortfarande ett bra urverk och det är känslan som är viktigast. Jag vet inte hur många klockor jag köpt utan för att de uppfyllde vissa kriterier jag ställt upp och sedan snabbt tröttnat eftersom det liksom inte funkar så.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hehe, jag fattar. Jag både gillar och inte gillar länken till PO. Den känns lite osofistikerad ibland och spännet känns onödigt fläskigt. Samtidigt är det svårt att ha en nättare länk på den klockan. Gummi vore Nice men jag gillar inte att hålla på och byta och ha mig. Jag vet ju att jag kommer ändra mig från dag till dag.
Kanske skulle jag köpa en 8500 också och köra den på gummi.
Jag gillar den svarta med matt vridring och tycker de borde kört med matt keramisk ring generellt. Men nu är det som det är och jag älskar min ändå.
Gammal bild.
E7A33DEF-1D01-4145-B0F6-CA0661DE5EB4.jpeg
Tycker din och min har lite bättre proportioner än 8500. Du har en stor clasp men det har även SMP, funkar för mig och värt det med justeringen i den.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tycker din och min har lite bättre proportioner än 8500. Du har en stor clasp men det har även SMP, funkar för mig och värt det med justeringen i den.
Jag har bara haft 8900 så kan tyvärr inte jämföra. Tycker proportionerna är nästan perfekta, sånär som på tjockleken som gärna hade fått vara 14 istället för 16.
Låset är ju grymt rent tekniskt, hade inte klarat mig utan justeringsmöjligheten i sommar, men lite klossigt bara. Men nu är jag ju petig..
PO är ju, tillsammans med Datejust, min all time favoritklocka hittills. :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Nä, nu var jag inne hos Erikson Urhandel och beställde gummi och viklås. Har funderat för länge på det där så det var bara att slå till. Testade lite annat men blev inte hooked - PO Forever! (Tills vidare iaf ;) )

6900:- gick det på, fyller ändå år idag.
 
Topp