Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nope inte ens näraMeet The New Omega Seamaster Ultra Deep In Titanium (Live Pictures)
✓ Introducing the successor to Omega's 2019 Seamaster Ultra Deep ✓ And in a wearable size for a human wrist! ✓ See this 6000m diver here! ✓www.fratellowatches.com
Tyvärr ingen Bärbar PO denna gången heller
Meet The New Omega Seamaster Ultra Deep In Titanium (Live Pictures)
✓ Introducing the successor to Omega's 2019 Seamaster Ultra Deep ✓ And in a wearable size for a human wrist! ✓ See this 6000m diver here! ✓www.fratellowatches.com
Tyvärr ingen Bärbar PO denna gången heller
Snygg! Har en likadan, om det är 43,5mm?Äntligen tillbaka på armen fast denna gången i blått!
Tack! Gillar den verkligen Nej detta är 39,5. Tycker den sitter bättre på mina handler och bygger lite mindre på höjden.Snygg! Har en likadan, om det är 43,5mm?
Aha, jag provade den också när jag köpte, men tyckte proportionerna blev sådär, så jag valde den större. Mycket är en vanesak, tror jag. Väldigt bra klocka oavsett! Hoppas din känsla består.Tack! Gillar den verkligen Nej detta är 39,5. Tycker den sitter bättre på mina handler och bygger lite mindre på höjden.
Fräsch sommarklocka så bra köp! Extra kul med den lilla pokalen på sekundvisaren. Den lilla detaljen gör att hela klockan får en egen identitet. Grattis!Hej ny på forumet, har införskaffat denna planet ocean
Vilken storlek är det?Hej ny på forumet, har införskaffat denna planet ocean
Still here, still perfect.Fortfarande förtjust i denna.
Ibland blir det lite ihåligt när man hyllar en klocka för att sedan gå och flippa den några veckor senare. Det kan naturligtvis bli så denna gång också, som med typ alla andra klockor jag ägt..
MEN.. nu köpte jag denna i samband med att jag slutade snusa (igen).. så det finns visst affektionsvärde här.
Tyngst väger ändå det faktum att jag svårligen kan föreställa mig en bättre dykare än denna, så varför byta?
Ja.. man hittar alltid på en anledning när man väl har tröttnat, eller hittat något annat man hellre vill ha och inbillar sig att en flipp är bästa sättet att finansiera nästa galenskap.
Men just nu, har jag inte tröttnat.
För den är så snygg, och så skön på handleden.
Hej den är 43,5 mmVilken storlek är det?
Jag har en blå Planet Ocean 43,5mm.
Välkommen hit förresten.
TackVilken storlek är det?
Jag har en blå Planet Ocean 43,5mm.
Välkommen hit förresten.
Jag tycker man ofta hör att den är för tjock och kanske för tung ibland. (Inget problem alls för min del.) Sedan är väl priset en faktor. POn är väl ca 14-15k dyrare ny.Varför är inte PO lika populär som SMP?
Jag är väldigt sugen på en PO i 39.5mm. Tjockleken är jag van vid tack vare min 15 mm tjocka Chronomat på 39.8 mm diameter. Tänkte ta och kika PO i butik i Stockholm. Var bör man gå?Jag tycker man ofta hör att den är för tjock och kanske för tung ibland. (Inget problem alls för min del.) Sedan är väl priset en faktor. POn är väl ca 14-15k dyrare ny.
Ja det är klokt att prova först. En del tycker proportionerna blir lite konstiga när det gäller POn som är 39,5mm, men en smaksak såklart. Finns säkert många andra som kan tipsa om bästa AD i Sthlm för Omega. Min är inte köpt i Stockholm. Kolla i vanliga Omega-tråden kanske om det glest med svar här.Jag är väldigt sugen på en PO i 39.5mm. Tjockleken är jag van vid tack vare min 15 mm tjocka Chronomat på 39.8 mm diameter. Tänkte ta och kika PO i butik i Stockholm. Var bör man gå?
Erikson urhandel I Sundbyberg, Franks ur på Drottninggatan eller Krons. NK kanske har Omega också, men föredrar Erikson eller Franks.Jag är väldigt sugen på en PO i 39.5mm. Tjockleken är jag van vid tack vare min 15 mm tjocka Chronomat på 39.8 mm diameter. Tänkte ta och kika PO i butik i Stockholm. Var bör man gå?
Jag föredrar PO alla dagar i veckan för SMP, och har lite funderat på en 39.5. Den blir dock aningen kompakt i den boetten, men det flyger ändåJag är väldigt sugen på en PO i 39.5mm. Tjockleken är jag van vid tack vare min 15 mm tjocka Chronomat på 39.8 mm diameter. Tänkte ta och kika PO i butik i Stockholm. Var bör man gå?
Ja, det är det man hör. För mig tilltalar inte SMP lika mycket som PO och så spelar varken pris eller andra saker så stor roll. Vissa är besatta av storlek och tänker knappt på annat. Andra verkar tycka att PO:n är obekväm men jag hävdar att det är en av de mest bekväma klockor som finns.Jag tycker man ofta hör att den är för tjock och kanske för tung ibland. (Inget problem alls för min del.) Sedan är väl priset en faktor. POn är väl ca 14-15k dyrare ny.
Tvärtemot många andra gillar jag att POn är tjock och tung. Länken är överlägsen SMPs i mitt tycke. Den där svart/orangea som du har var den jag tvekade på om jag skulle välja istället för den blå.. Din är kanonsnygg! Det enda jag tvivlade på där var om jag skulle bli trött på orange gummi i ringen, eller inte.Ja, det är det man hör. För mig tilltalar inte SMP lika mycket som PO och så spelar varken pris eller andra saker så stor roll. Vissa är besatta av storlek och tänker knappt på annat. Andra verkar tycka att PO:n är obekväm men jag hävdar att det är en av de mest bekväma klockor som finns.
Jag gillar SMP men det är lite lök på laxen med alla designdetaljer - länken, den laserskurna tavlan, skelettvisare, den speciella vridningen.
Kul, men lite för mycket för min smak.