• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Många tycker den är för tjock, men jag gillar att POn är tjock och tung. Man ska känna att man inte glömt den hemma, utan att behöva titta efter.
99A18890-406D-493A-A6D8-B0F8ABA4AA80.jpeg

Fortfarande förtjust i denna.
Ibland blir det lite ihåligt när man hyllar en klocka för att sedan gå och flippa den några veckor senare. Det kan naturligtvis bli så denna gång också, som med typ alla andra klockor jag ägt..

MEN.. nu köpte jag denna i samband med att jag slutade snusa (igen).. så det finns visst affektionsvärde här.

Tyngst väger ändå det faktum att jag svårligen kan föreställa mig en bättre dykare än denna, så varför byta?

Ja.. man hittar alltid på en anledning när man väl har tröttnat, eller hittat något annat man hellre vill ha och inbillar sig att en flipp är bästa sättet att finansiera nästa galenskap.

Men just nu, har jag inte tröttnat.
För den är så snygg, och så skön på handleden.

12F661D6-6D7E-4D8C-A9B7-BC0675625C62.jpeg
Still here, still perfect.

Faktum är att den sitter bättre på handleden än min 126233 tack vare det eminenta låset.
CF7D17BD-E1F5-43C8-AD84-7AE27BA0D301.jpeg

Jag tycker man ofta hör att den är för tjock och kanske för tung ibland. (Inget problem alls för min del.) Sedan är väl priset en faktor. POn är väl ca 14-15k dyrare ny.
Jag är väldigt sugen på en PO i 39.5mm. Tjockleken är jag van vid tack vare min 15 mm tjocka Chronomat på 39.8 mm diameter. Tänkte ta och kika PO i butik i Stockholm. Var bör man gå?

Jag är väldigt sugen på en PO i 39.5mm. Tjockleken är jag van vid tack vare min 15 mm tjocka Chronomat på 39.8 mm diameter. Tänkte ta och kika PO i butik i Stockholm. Var bör man gå?
Ja det är klokt att prova först. En del tycker proportionerna blir lite konstiga när det gäller POn som är 39,5mm, men en smaksak såklart. Finns säkert många andra som kan tipsa om bästa AD i Sthlm för Omega. Min är inte köpt i Stockholm. Kolla i vanliga Omega-tråden kanske om det glest med svar här.

Erikson urhandel I Sundbyberg, Franks ur på Drottninggatan eller Krons. NK kanske har Omega också, men föredrar Erikson eller Franks.
Happy hunting

Jag tycker man ofta hör att den är för tjock och kanske för tung ibland. (Inget problem alls för min del.) Sedan är väl priset en faktor. POn är väl ca 14-15k dyrare ny.
Ja, det är det man hör. För mig tilltalar inte SMP lika mycket som PO och så spelar varken pris eller andra saker så stor roll. Vissa är besatta av storlek och tänker knappt på annat. Andra verkar tycka att PO:n är obekväm men jag hävdar att det är en av de mest bekväma klockor som finns.

Jag gillar SMP men det är lite lök på laxen med alla designdetaljer - länken, den laserskurna tavlan, skelettvisare, den speciella vridningen.
Kul, men lite för mycket för min smak.

Ja, det är det man hör. För mig tilltalar inte SMP lika mycket som PO och så spelar varken pris eller andra saker så stor roll. Vissa är besatta av storlek och tänker knappt på annat. Andra verkar tycka att PO:n är obekväm men jag hävdar att det är en av de mest bekväma klockor som finns.

Jag gillar SMP men det är lite lök på laxen med alla designdetaljer - länken, den laserskurna tavlan, skelettvisare, den speciella vridningen.
Kul, men lite för mycket för min smak.
Tvärtemot många andra gillar jag att POn är tjock och tung. Länken är överlägsen SMPs i mitt tycke. Den där svart/orangea som du har var den jag tvekade på om jag skulle välja istället för den blå.. Din är kanonsnygg! Det enda jag tvivlade på där var om jag skulle bli trött på orange gummi i ringen, eller inte.

Om jag skulle skaffa en SMP så skulle jag nog köpa den på bara gummi. I en sån konfiguration skulle den kunna funka för min del. Länken lockar inte det minsta. POn lockade helt enkelt mer.

Har en PO kronograf (3313) som tyvärr blivit liggandes där hemma i lådan.
Jag behöver inse att jag är en sådan person som hellre väljer det praktiska före det stilfulla och därmed väljer handledspuls före Schweiziska urverk.

Skönt att ni andra håller stilen ;-)

Tillbaka
Topp