• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

jabla

Sarlacc
20211112_230851.jpg


Mesh från Ploppen "passar" även på en PO XL?!

20211112_205056.jpg


20211112_231453.jpg
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Har äntligen kommit till skott och kortat länken en aning, tog ju bara tre månader 😁
Baddaren på 600m blev just nu ännu skönare. Av alla klockor jag ägt som Rolex sub(5-6siffriga), Rolex DJ, Breitling, GS, Omega etc är det bara Breitling Aerospace som är skönare men då mest p.g.a. att den är så lätt. Varför den äldre po:n är så skön kan bero på bakstyckets utformning(tycker det känns rätt platt) och de tämligen små länkbitarna gör det följsamt mot handleden. Ändlänkarna är nog inte lika utstickande som på Speedy Pro 005. Låset är alldeles lagom långt och tjockt. Tyngden gillar jag mer och mer!

42mm med 2500D-verket från 011:
(datumet felställt och nej det är ingen tvärsgående repa på glaset)

25CF3711-AB97-46FB-A676-E30F9B446397.jpeg

779A50D1-F54C-4A7B-899F-ED13724A0456.jpeg
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Fortfarande förtjust i denna.
Ibland blir det lite ihåligt när man hyllar en klocka för att sedan gå och flippa den några veckor senare. Det kan naturligtvis bli så denna gång också, som med typ alla andra klockor jag ägt..

MEN.. nu köpte jag denna i samband med att jag slutade snusa (igen).. så det finns visst affektionsvärde här.

Tyngst väger ändå det faktum att jag svårligen kan föreställa mig en bättre dykare än denna, så varför byta?

Ja.. man hittar alltid på en anledning när man väl har tröttnat, eller hittat något annat man hellre vill ha och inbillar sig att en flipp är bästa sättet att finansiera nästa galenskap.

Men just nu, har jag inte tröttnat.
För den är så snygg, och så skön på handleden.

12F661D6-6D7E-4D8C-A9B7-BC0675625C62.jpeg
 

Osppo

Breitling
2-Faktor
Hittade du någon PO 8500?
Hej! Nej jag beslöt mig för att behålla min PO chronograf 3313 :) Men jag kikar med ett öga hela tiden. Varför jag kollade på den på pantbanken var för att den var så billig men då börjar man ju ana oråd och mycket riktigt så var den falsk. Blev lite förvånad att de inte hade bättre koll på pantbanken, har köpt där förut men då kollade Tony Frank på den innan och jag har servat den hos SGN så den var ok.
 

BillyBaxter

Breitling
Jag funderar på att sätta tillbaka stållänken (original) på min 2500 men jag snubblade över en tråd (länk) där vissa menar att det är svårt eller nästintill omöjligt att få loss 20 mm bandstift om de använts för att sätta fast en stållänk eller ett gummiarmband. Det vore skönt att undvika problem längre fram så jag undrar: Finns det någon som kan dela med sig av erfarenheter kring byte av länk/armband? Använder ni olika bandstift beroende för stållänk/gummi respektive läder/tyg? Borde jag köpa nya bandstift i samband med det (mina är troligen original, dvs över 10 år gamla.)? Har ni tips på var man kan köpa?
 

BillyBaxter

Breitling
Jag funderar på att sätta tillbaka stållänken (original) på min 2500 men jag snubblade över en tråd (länk) där vissa menar att det är svårt eller nästintill omöjligt att få loss 20 mm bandstift om de använts för att sätta fast en stållänk eller ett gummiarmband. Det vore skönt att undvika problem längre fram så jag undrar: Finns det någon som kan dela med sig av erfarenheter kring byte av länk/armband? Använder ni olika bandstift beroende för stållänk/gummi respektive läder/tyg? Borde jag köpa nya bandstift i samband med det (mina är troligen original, dvs över 10 år gamla.)? Har ni tips på var man kan köpa?
Uppdatering: Har satt på stållänken med nya 19 mm bandstift och det känns stadigt. Känner knappt igen klockan efter två år på läder, lutar faktiskt mot att byta tillbaka eller köpa ett nytt band. Ett brunt kanske? Några tips? 😁

Planet ocean 20220301.jpg
 
Senast ändrad:
Topp