• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Visst är den bra?

7A14F09C-0191-4017-8139-DBED41B9F3C1.jpeg

Passar på att fråga om gummit från moderna Seamaster 300m passar 42mm PO?

Blev inte så sugen på att pynta 7600kr för PO gummi med viklås.
7600kr?! Fyfan det var saftigt!
Gillar du inte länken?🧐

Ingen som vet om 20mm SM300-gummi passar PO?
Gummit till senaste SMP / Diver 300 alltså ? Nej, funkar tyvärr inte

Gummit till senaste SMP / Diver 300 alltså ? Nej, funkar tyvärr inte
Tackar! Fan vad synd. Det gummit är grymt bra.

Vad tror vi - kommer en uppdaterad PO i år?
Hade köpt en direkt kom de gick tillbaka till dimensionerna som PO2500 hade dvs lite tunnare.

Nu när den sitter på armen undrar jag verkligen varför jag dröjt så länge med att skaffa en. 42mm känns som perfekt storlek.
20230308_100920.jpg
Har själv en 45mm med 2500cal igen och den sitter otroligt skönt, men blir lite nyfiken på hur många mm mäter 42:än på höjden?
Har haft 42 också vilket är en perfekt storlek men jag vill minnas att jag upplevde högre, troligen minns jag bara fel...

Riktigt trevlig den orangea 👍

Har själv en 45mm med 2500cal igen och den sitter otroligt skönt, men blir lite nyfiken på hur många mm mäter 42:än på höjden?
Har haft 42 också vilket är en perfekt storlek men jag vill minnas att jag upplevde högre, troligen minns jag bara fel...

Riktigt trevlig den orangea 👍
Den kunde helt klart fått vara en (eller fler) mm lägre. Enligt aBlogToWatch är den 15,7mm, men jag har inte mätt själv än.
Jag upplever den ändå som rätt välbalanserad och inte så topptung som jag befarade.

Tillbaka
Topp