Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, trodde det skilde på både bredd samt utformning i övrigt?Japp, går utmärkt att montera gummi för PO 43.5 på PO 42mm (cal 8500). Inga böjda bandstift eller liknande utan bara en liiiten pusch så klickar det till
Jag tycker detta är snyggt gjort med det bandet på den klockan. Och då är jag kräsen, och vill bara ha originalband på mina Omega.Även beseln går fritt..
Nu förstår jag att detta säkert är ” no no no” för många men jag blev förvånad hur lätt och bra det passade.
Älskar dessa omega gummin och har 5st, gillar att byta
Finns lite olika oen gummin.Jag tycker detta är snyggt gjort med det bandet på den klockan. Och då är jag kräsen, och vill bara ha originalband på mina Omega.
Det här tricket löser ju problemet med brist på gummiband till äldre generationer PO. Är det inte originalgummit till 2500 eller 8500 som har ett lager av papp eller liknande som stoppning inuti banden, och som hos vissa har sugit upp vatten?
Jo det brukar ju vara rätt exakta mått så gummit brukar vara lite mer jobb att få dit. Därav undrade jag då ditt ska vara 1 mm bredare så borde det knappt gå men kul att det funkar.Bredden skiljer 1mm, syns om man tittar på bilderna men stör inte när man har den på armen. Givetvis även annan kurvradie då boetten skiljer 43,5/42mm och det trodde jag skulle ställa till det men icke..
Det syns inte, ingen glipa eller något konstigt och inget behov av v att böja stift etc. Det var relativt enkelt att få det på plats. Ni som har PO gummi vet säkert att dessa band kan vara lite luriga att få fast, iaf de jag haft.
Det där tycker jag ser helt normalt ut.Stämmer, det kikar över kanten litegrann.
Det är väl rea på börsen nu?!Va fan!
Dog tråden när jag drog igång eller är det börsens utveckling som fått alla att på dåligt humör?
Mer bilder på POs?
Inser nu att den blåa 39,5 va riktigt bra! Men gjorde mig av med båda för att jag aldrig fick till länken så bra hur jag än ställde in den och med mikrojusteringenAgree
Så självklart men så svårt psykologiskt för merparten att omsätta i handling