Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kommer ihåg att jag stod i valet o kvalet när jag skulle köpa PO… Det stod mellan en sån som din och den blå. Tvekade o velade länge… och sen blev det den blå. Även om jag gillar min så tycker jag fortfarande den där orange-svarta är supercool Slänger in en bild på min.Det är fint med gummi, här är en till.
Ja, jag snubblade ju över den blå till bra pris och hade den ett tag fastän jag egentligen ville ha den jag har nu. Den blå är ju grann ocksåKommer ihåg att jag stod i valet o kvalet när jag skulle köpa PO… Det stod mellan en sån som din och den blå. Tvekade o velade länge… och sen blev det den blå. Även om jag gillar min så tycker jag fortfarande den där orange-svarta är supercool Slänger in en bild på min.
Japp!Det är fint med gummi, här är en till.
Behåll den och spara istället. Du kommer ångra dig sen om du säljer denJapp!
Jag är dock lite nyfiken på att testa nya så överväger att sälja min….
Borde funka. Är väl 18mm i infästningen?Finns här någon som har koll på om det går att skruva på det större låset på en po 39.5?
Är så jädra sugen på en baby PO men vill gärna ha mer justering I låset
Finns här någon som har koll på om det går att skruva på det större låset på en po 39.5?
Är så jädra sugen på en baby PO men vill gärna ha mer justering I låset
Ja, 3 lägen på den á 2mm ger totalt 6mm. Nej, ingen kan behöva mer och det kommer att se sämre ut. Hade jag köpt nytt så hade jag valt 3-läges till min SMPc men en KS-medlem var vänlig nog att sälja en 6-läges. Är ändå bara läge 1-3 som är användbara, sen ser det inte snyggt ut med det som åker ut från claspen.Borde funka. Är väl 18mm i infästningen?
Men behöver du mer justering än den som redan finns? 4 lägen är det väl på den? 6 på det större så ….
Do it. Köp min.Funderar på att byta upp mig från min nyare smp till en planet ocean, vad tycker ni? Är det värt dem extra pengarna? För och emot
Tycker det funkar.Halloj alla pirater
Är rätt sugen på en jädra PO
40an är fräck men den svarta med orange är ju drömmen
Är denna för stor för mig?
Har vi fler med super små handleder som kör 43an?
Jag måste troligtvis ta av alla avtagbara länkbitarna vid kl6 och sen ha kvar en länkbit vid kl.12
För stor?
Sist men inte minst är ju den stora frågan om man kan leva med en tegelsten på armen då och då...
Testa en sån som du har igår och den satt jävligt bra!Tycker det funkar.
Har själv varit sugen på att byta min mot den nya men upplever att den bärs större samt tyngre…
Tror man kan hitta bra deals på nytt även om det blivit tuffare. Listpris har ju även dragit iväg oxå.Testa en sån som du har igår och den satt jävligt bra!
Börjar det bli svårare och svårare att göra klipp när det gäller omega nu?
Tycker också att det funkar. Du kan ju dessutom slänga på ett gummi, då bärs den lite mindre.Halloj alla pirater
Är rätt sugen på en jädra PO
40an är fräck men den svarta med orange är ju drömmen
Är denna för stor för mig?
Har vi fler med super små handleder som kör 43an?
Jag måste troligtvis ta av alla avtagbara länkbitarna vid kl6 och sen ha kvar en länkbit vid kl.12
För stor?
Sist men inte minst är ju den stora frågan om man kan leva med en tegelsten på armen då och då...
Men det är fan precis att det funkar hahaTycker också att det funkar. Du kan ju dessutom slänga på ett gummi, då bärs den lite mindre.
Men det är fan precis att det funkar haha
Bra tips där om gummi
Jo men exakt, den har ju rätt kort lug-lug för att vara så stor sen har jag läst att PO och divern egentligen har lika stora vridringar och tavlorPO:n är ju ändå bara 49mm L2L, tavlan ör också mindre än på mindre klockor och svart så sammantaget upplevs den inte så jäkla stor.
Men den är ju 16mm tjock och väger 200g med full länk, så den får man ju tänka på.
På gummi tror jag den skulle funka jättebra även på din handled.
Jag hade bara en länkbit monterad, justerade sedan med mikroadjust.Jo men exakt, den har ju rätt kort lug-lug för att vara så stor sen har jag läst att PO och divern egentligen har lika stora vridringar och tavlor
Sen har väl vi alla haft kronografer som är 15mm plus i tjockleken Med?!
Hur stor handled har du?
@ajvar , hur många länkar fick du ta bort på din?
Mitt tips är att man ska kunna ha den på länk då den gör sig bäst där imho. Gummit är bra och ger en annan upplevelse men man saknar oxå möjlighet till microjustering.Jo men exakt, den har ju rätt kort lug-lug för att vara så stor sen har jag läst att PO och divern egentligen har lika stora vridringar och tavlor
Sen har väl vi alla haft kronografer som är 15mm plus i tjockleken Med?!
Hur stor handled har du?
@ajvar , hur många länkar fick du ta bort på din?
Man kan ju byta hål med gummit, det är dock inte lika granulärt som med länken.. eller lika smidigt.Mitt tips är att man ska kunna ha den på länk då den gör sig bäst där imho. Gummit är bra och ger en annan upplevelse men man saknar oxå möjlighet till microjustering.
Nu är min PO förra gen men vilken gamechanger det blev med nya låset. Oavsett vilken gen så vill man inte att den sitter för löst eller tight.
Någon som btw vet va klockan utan länk väger? 42mm cal 8500 vs 43,5mm cal 8900?
Jo såklart men ej som du säger samma sak.Man kan ju byta hål med gummit, det är dock inte lika granulärt som med länken.. eller lika smidigt.
8900 ska väga 135 gram på gummiMitt tips är att man ska kunna ha den på länk då den gör sig bäst där imho. Gummit är bra och ger en annan upplevelse men man saknar oxå möjlighet till microjustering.
Nu är min PO förra gen men vilken gamechanger det blev med nya låset. Oavsett vilken gen så vill man inte att den sitter för löst eller tight.
Någon som btw vet va klockan utan länk väger? 42mm cal 8500 vs 43,5mm cal 8900?
Då har vi nog ungefär lika stora handleder!Jag hade bara en länkbit monterad, justerade sedan med mikroadjust.
8900 är tung, mitt minne säger 210g på länk (har 18+). Men vikt är en ren vanesak, folk kör ju guldare på länk och en Day-Date 36 ligger ju på den siffran eller rentav något mer. Det lite knepiga tycker jag är om man varvar klockor med påtagligt olika vikt, vid tiden jag hade 8900 varvade jag med en Speedy som oftast hade läderband och vägde väl strax under hälften. Efter ett halvår så landade jag i och inte kunde släppa att klockan var i tyngsta laget.Då har vi nog ungefär lika stora handleder!
Hade du den länge?
Funka den att köra som vardagsklocka pga storleken?