• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

Jag var inne hos Omega butiken idag och de ville sälja nya gummit till mig. Enligt Eriksson ur har detta en annan infästning än gummit till 2500 XL. Så om du ska köpa nytt gummi till din PO var observant att det blir rätt infästning för din modell!

Inne på vårt 5 år tillsammans!
fast senare generationer tidigare man fastnat för ”originalet”
86169014-AD81-4B74-94EF-D92E62DD05D8.jpeg

Lite otur men armbandet jag köpte här var för XL kronografen (fel referens) så den passade tyvärr inte min icke-kronograf… får leta vidare efter rätt!

Lite otur men armbandet jag köpte här var för XL kronografen (fel referens) så den passade tyvärr inte min icke-kronograf… får leta vidare efter rätt!
Kolla här https://www.ofrei.com/page2242.html
Tror de har med alla referenser för gamla modellen, vilka boetter som vilka band passar till.
Ett jäkla härke.
När jag var inne hos Omegabutiken så visade det sig att de gummiband de refererade till var för den nya boetten. De kostar 3600.
Tror man får gå till Erikssons Urhandel eller göra sina egna efterforskningar på exakt vilka referenser på band som passar till exakt vilka referenser på boett.
Hoppas du hittar rätt till slut.

Vilken är bäst nu då? 8500, 8900 eller 2500?
Har alltid tilltalats av den matta keramiska ringen men kan inte leva utan mikrojusteringen (som iofs går att ordna).
Har aldrig haft någon 8900 så den kan jag inte uttala mig om (varit sugen ska sägas)

Rent utseende mässigt har jag alltid tyckt den jag har nu är snyggast. Jag gillar den även med orange index 12,6, 9 i tavlan (003)

Cal 2500 har bättre proportioner. Denna svarta 2012 jag hade i toppskick har jag gärna haft kvar….

PO är hursomhelst väldigt mkt bra klocka för pengen. 😁

Vilken är bäst nu då? 8500, 8900 eller 2500?
Har alltid tilltalats av den matta keramiska ringen men kan inte leva utan mikrojusteringen (som iofs går att ordna).
Eftersom jag är ett stort fan av gummiband så föredrar jag 8500 framför 2500. Gummit+viklås är hästlängder bättre än gummit till 2500. 8900 har jag ingen direkt erfarenhet av

Är det nån som har sin PO på mesh typ som bifogad bild? Är lite sugen på att testa hur det ser ut :) Kan det funka?

Bilagor

• IMG_2266.png
    IMG_2266.png
    478.5 KB · Visningar: 3
Har aldrig haft någon 8900 så den kan jag inte uttala mig om (varit sugen ska sägas)

Rent utseende mässigt har jag alltid tyckt den jag har nu är snyggast. Jag gillar den även med orange index 12,6, 9 i tavlan (003)

Cal 2500 har bättre proportioner. Denna svarta 2012 jag hade i toppskick har jag gärna haft kvar….

PO är hursomhelst väldigt mkt bra klocka för pengen. 😁
Aha, jag tänkte att du haft alla modeller vid det här laget. Jag har bara haft 8900:an och även om jag sneglar på de andra så har jag lite svårt för monokroma klockor. Jag behöver lite orange, rött, blått osv för att inte tappa intresset efter ett tag. Tyvärr gillar jag inte den varianten med orange vridring :(
Håller om pang för pengarna - finish, teknik och design är alla på hög nivå.. för halva pengen mot en modern Sub eller SD.
Men viktigast är ändå att man fattar tycke för modellen - oavsett priset, och det har jag ju bevisligen gjort.

Aha, jag tänkte att du haft alla modeller vid det här laget. Jag har bara haft 8900:an och även om jag sneglar på de andra så har jag lite svårt för monokroma klockor. Jag behöver lite orange, rött, blått osv för att inte tappa intresset efter ett tag. Tyvärr gillar jag inte den varianten med orange vridring :(
Håller om pang för pengarna - finish, teknik och design är alla på hög nivå.. för halva pengen mot en modern Sub eller SD.
Men viktigast är ändå att man fattar tycke för modellen - oavsett priset, och det har jag ju bevisligen gjort.
Ah, men orange 2500 är bara såå fin 😍 försökte få in en igen nu men det lyckades inte. Bästa PO är 8900, fantastisk klocka och älskade den blå färgen men för tung 😥
IMG_9062.jpeg
IMG_1601.jpeg

Är det nån som har sin PO på mesh typ som bifogad bild? Är lite sugen på att testa hur det ser ut :) Kan det funka?
Jag har en av mina PO på mesh, vilket jag postat om i den generella Omega-tråden. Det har nu gått fyra månader, och den sitter kvar på mesh ett tag till.

003 är denna . 12, 6 o 9 i orange . Var min första PO.
IMG_4512.jpeg

Ah, men orange 2500 är bara såå fin 😍 försökte få in en igen nu men det lyckades inte. Bästa PO är 8900, fantastisk klocka och älskade den blå färgen men för tung 😥
IMG_9062.jpeg
IMG_1601.jpeg
Det vore ju trevligt om det var den modellen jag ville ha, men icke. Sådan är klocksjukan :)
Men ärligt talat - trots vikten på ca 200g så är min PO ofta skönare att bära än min Explorer. Easylink är en snållösning.

Jag har en av mina PO på mesh, vilket jag postat om i den generella Omega-tråden. Det har nu gått fyra månader, och den sitter kvar på mesh ett tag till.

Tack! Edit: Ser jäkligt bra ut. Får nog bli ett inköp av omegas mesh tror jag 😊

Senast ändrad:
Hemma igen idag efter att ha fått lite kärlek av urmakaren. Tanken när den var borta var att lägga ur den för försäljning så fort den kom hem. Men nu när den sitter på armen inser jag hur otroligt bra den är. 8500 med matt urtavla och orange glasring är väldigt, väldigt bra. Den får stanna ett tag till 😀
20240716_175247.jpg

Tillbaka
Topp