• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop Omega Planet Ocean alla som har eller haft en

PO 39,5mm, en vän som tyvärr fick lämna samlingen i somras

11111.jpg

Sugen på en PO men det är riktigt dåligt med sådana till salu här på forumet. Finns det få eller är folk så nöjda så ingen säljer(inte troligt med allt flippande🤣)
Är iaf ute efter en i max 42mm, ifall någon vill sälja så skicka PM

Hej!

Någon som vet ifall det finns stållänk att köpa för 2908.50.82 (det är första generationens PO XL 45mm på ursprungligt gummi). Hörde mig för på Omegas butik i Stockholm och länken går på 10k att köpa ny, tänkte det kanske fanns tips om var det går att köpa för mindre slant.

Gummit är riktigt skönt och sportigt, funkar fint, men vore kul med variationen. Bästa klockan jag ägt och en av första klockorna jag drömde om att en dag äga (från en tid som student innan man hade möjlighet att köpa en).
IMG_8125.jpeg

Hej!

Någon som vet ifall det finns stållänk att köpa för 2908.50.82 (det är första generationens PO XL 45mm på ursprungligt gummi). Hörde mig för på Omegas butik i Stockholm och länken går på 10k att köpa ny, tänkte det kanske fanns tips om var det går att köpa för mindre slant.

Gummit är riktigt skönt och sportigt, funkar fint, men vore kul med variationen. Bästa klockan jag ägt och en av första klockorna jag drömde om att en dag äga (från en tid som student innan man hade möjlighet att köpa en).
IMG_8125.jpeg
Thread 'Länk till Omega PO - 45 mm' https://klocksnack.se/threads/länk-till-omega-po-45-mm.187360/
Du kan få bjuda på en såndäringa Export som hittelön nån gång 😁

Nu köpt och bevakning av posten inleds! 😁

Jag är en man av mina ord, PMa ditt telnr så sponsrar jag första fredagsölen 🍻
Tackar o bockar 😃
Men jag tror antingen att du får ordna med dina inställningar så att det går att starta en konversation, eller att dina inlägg är för få.
Kanske du kan kika om du kan skriva till mig?

Tackar o bockar 😃
Men jag tror antingen att du får ordna med dina inställningar så att det går att starta en konversation, eller att dina inlägg är för få.
Kanske du kan kika om du kan skriva till mig?
Jag testar skicka ett PM!

Mitt konto är gammalt, men kanske inte sllt för aktivt för att trigga alla funktioner på forumet? 🤔

Jag budade hem en orange bezel PO 45,5mm med 2500 caliber idag. Fin och en rejäl pjäs!
Den har ett jäkligt slitet gummi/läderband som måste bytas. Det är deployant clasp till det.
Någon som har tips på armband i gummi, läder eller aligator som funkar? Vet inte var jag ska börja leta...
Verkar som luggarnas mellanmått är 22mm, clasp lite oklart.
Om nån har tips här på armband eller länkar så mottages det med stor tacksamhet! Och bilddelning utlovas vid tips

Jag budade hem en orange bezel PO 45,5mm med 2500 caliber idag. Fin och en rejäl pjäs!
Den har ett jäkligt slitet gummi/läderband som måste bytas. Det är deployant clasp till det.
Någon som har tips på armband i gummi, läder eller aligator som funkar? Vet inte var jag ska börja leta...
Verkar som luggarnas mellanmått är 22mm, clasp lite oklart.
Om nån har tips här på armband eller länkar så mottages det med stor tacksamhet! Och bilddelning utlovas vid tips
Köp orginagummit! Ett orange är grymt på sommaren 😁

Verkar vara svårt hitta liknande armband som den kom på dock. Hittar inte det att köpa eller referensnr 0.jpeg

På temat armband, någon som vet ifall det är samma spring bars för gummit som för länken? Jag har letat efter dimensionerna, men kan inte hitta diametern. 22mm med enkel flange
Verkar vara svårt hitta liknande armband som den kom på dock. Hittar inte det att köpa eller referensnr 0.jpeg
jag var förbi en ÅF i veckan och armband + clasp finns att köpa. Tror det var ca 7000kr för båda varav gummit var något billigare än clasp.

På temat armband, någon som vet ifall det är samma spring bars för gummit som för länken? Jag har letat efter dimensionerna, men kan inte hitta diametern. 22mm med enkel flange

jag var förbi en ÅF i veckan och armband + clasp finns att köpa. Tror det var ca 7000kr för båda varav gummit var något billigare än clasp.
Får jag fråga vilken ÅF det var? Var det ordinarie pris?

Såg din fråga nu i inlägget. Jag kan mäta spring bars för gummi imorgon och kolla diameter!

Väldans schysst av dig!

Har kikat runt i forum, försökt kolla manualer och youtube, men ingenstans kunde jag få fram diametern (kan ju såklart vara skit bakom spakarna) 😁
Jag mäter det, sen kommer jag förmodligen svänga förbi Eriksson ur i veckan så kan jag höra med dem. Funderar på skaffa länk också

Hej,

Här är spring bar tjocklek.
Har för mig min SMP 300m hade 1.8 för stållänken! Ska ringa Erikssons ur idag och kolla armband o länk, kollar spring bars med dem för stållänk om jag kommer ihåg det då!
20240603_092850.jpg

Bilagor

• 20240603_092903.jpg
    20240603_092903.jpg
    468.2 KB · Visningar: 1
  • 20240603_092935.jpg
    20240603_092935.jpg
    1.1 MB · Visningar: 2

Var det armband för nya modellen?
Tydligen olika passform, så att den nya modellens gummi funkar inte för de gamla.
Det skulle ha 4600 för gummit enbart. För den äldre modellens gummi då.

Det är tydligen olika tjocklek på spring bars också. Det för gummit är 1,7mm. Men så är det frågan om du har nya modellen PO. Då var infästningar för gummit annorlunda. Vet inte om diameter skiljer då också!

Var det armband för nya modellen?
Tydligen olika passform, så att den nya modellens gummi funkar inte för de gamla.
Det skulle ha 4600 för gummit enbart. För den äldre modellens gummi då.

Det är tydligen olika tjocklek på spring bars också. Det för gummit är 1,7mm. Men så är det frågan om du har nya modellen PO. Då var infästningar för gummit annorlunda. Vet inte om diameter skiljer då också!
Aha se där, min modell är från 2009 så pris för gummit+clasp borde ha varit utgående från min modell (2500 XL 45.5mm).

Aha se där, min modell är från 2009 så pris för gummit+clasp borde ha varit utgående från min modell (2500 XL 45.5mm).
Okej, toppen! Tack.

Jag ringde först Eriksson ur, och de sa 4600 för gummit enbart. Nämnde att Omega-butiken tog 7200 för bägge, men de förklarade det som att endast de nya modellerna av gummi ligger på 7-nånting och att de äldre (cal 2500 XL) skulle vara dyrare.
Sen ringde jag Omega i stan och de sa 3600 för gummit.
Ska in till Omega butiken, så det blir rätt.

Men då borde bandstift stämma för dig. 1.7 gummi och förmodligen 1.8 stål.

Tillbaka
Topp