Dr_Phill_ip
Basic
PO 39,5mm, en vän som tyvärr fick lämna samlingen i somras
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Thread 'Länk till Omega PO - 45 mm' https://klocksnack.se/threads/länk-till-omega-po-45-mm.187360/Hej!
Någon som vet ifall det finns stållänk att köpa för 2908.50.82 (det är första generationens PO XL 45mm på ursprungligt gummi). Hörde mig för på Omegas butik i Stockholm och länken går på 10k att köpa ny, tänkte det kanske fanns tips om var det går att köpa för mindre slant.
Gummit är riktigt skönt och sportigt, funkar fint, men vore kul med variationen. Bästa klockan jag ägt och en av första klockorna jag drömde om att en dag äga (från en tid som student innan man hade möjlighet att köpa en).
Thread 'Länk till Omega PO - 45 mm' https://klocksnack.se/threads/länk-till-omega-po-45-mm.187360/
Du kan få bjuda på en såndäringa Export som hittelön nån gång
Vet inte, men en till länkbit lär inte ruinera digSnygg, kan absolut bjuda på en bira om jag får hem den!
Frågan är om den där länken passar för mig, har 18-19cm handled.
Vet inte, men en till länkbit lär inte ruinera dig
Tackar o bockarNu köpt och bevakning av posten inleds!
Jag är en man av mina ord, PMa ditt telnr så sponsrar jag första fredagsölen
Jag testar skicka ett PM!Tackar o bockar
Men jag tror antingen att du får ordna med dina inställningar så att det går att starta en konversation, eller att dina inlägg är för få.
Kanske du kan kika om du kan skriva till mig?
Man tackar!Nu köpt och bevakning av posten inleds!
Jag är en man av mina ord, PMa ditt telnr så sponsrar jag första fredagsölen
Bra val av öl också!Man tackar!
Den satt väldigt bra, den!
Ni får kisa lite, klockan passar inte riktigt i denna tråd, men jag har ju sålt min PO
Köp orginagummit! Ett orange är grymt på sommarenJag budade hem en orange bezel PO 45,5mm med 2500 caliber idag. Fin och en rejäl pjäs!
Den har ett jäkligt slitet gummi/läderband som måste bytas. Det är deployant clasp till det.
Någon som har tips på armband i gummi, läder eller aligator som funkar? Vet inte var jag ska börja leta...
Verkar som luggarnas mellanmått är 22mm, clasp lite oklart.
Om nån har tips här på armband eller länkar så mottages det med stor tacksamhet! Och bilddelning utlovas vid tips
Var gör man det smidigt o vettigt pris?Köp orginagummit! Ett orange är grymt på sommaren
kolla med @ERIKSON URHANDELVar gör man det smidigt o vettigt pris?
Jag jobbar nära där, får ta vägarna förbi!
jag var förbi en ÅF i veckan och armband + clasp finns att köpa. Tror det var ca 7000kr för båda varav gummit var något billigare än clasp.
Får jag fråga vilken ÅF det var? Var det ordinarie pris?På temat armband, någon som vet ifall det är samma spring bars för gummit som för länken? Jag har letat efter dimensionerna, men kan inte hitta diametern. 22mm med enkel flange
jag var förbi en ÅF i veckan och armband + clasp finns att köpa. Tror det var ca 7000kr för båda varav gummit var något billigare än clasp.
Omegas butik i StockholmFår jag fråga vilken ÅF det var? Var det ordinarie pris?
Såg din fråga nu i inlägget. Jag kan mäta spring bars för gummi imorgon och kolla diameter!På temat armband, någon som vet ifall det är samma spring bars för gummit som för länken? Jag har letat efter dimensionerna, men kan inte hitta diametern. 22mm med enkel flange
Väldans schysst av dig!Såg din fråga nu i inlägget. Jag kan mäta spring bars för gummi imorgon och kolla diameter!
Jag mäter det, sen kommer jag förmodligen svänga förbi Eriksson ur i veckan så kan jag höra med dem. Funderar på skaffa länk ocksåVäldans schysst av dig!
Har kikat runt i forum, försökt kolla manualer och youtube, men ingenstans kunde jag få fram diametern (kan ju såklart vara skit bakom spakarna)
Var det armband för nya modellen?På temat armband, någon som vet ifall det är samma spring bars för gummit som för länken? Jag har letat efter dimensionerna, men kan inte hitta diametern. 22mm med enkel flange
Aha se där, min modell är från 2009 så pris för gummit+clasp borde ha varit utgående från min modell (2500 XL 45.5mm).Var det armband för nya modellen?
Tydligen olika passform, så att den nya modellens gummi funkar inte för de gamla.
Det skulle ha 4600 för gummit enbart. För den äldre modellens gummi då.
Det är tydligen olika tjocklek på spring bars också. Det för gummit är 1,7mm. Men så är det frågan om du har nya modellen PO. Då var infästningar för gummit annorlunda. Vet inte om diameter skiljer då också!
Okej, toppen! Tack.Aha se där, min modell är från 2009 så pris för gummit+clasp borde ha varit utgående från min modell (2500 XL 45.5mm).