Man vänjer sig både med storleken samt tjockleken. Funkade hur bra som helst som vardagsklocka, bättre än tex seamaster 42mm.Då har vi nog ungefär lika stora handleder!
Hade du den länge?
Funka den att köra som vardagsklocka pga storleken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man vänjer sig både med storleken samt tjockleken. Funkade hur bra som helst som vardagsklocka, bättre än tex seamaster 42mm.Då har vi nog ungefär lika stora handleder!
Hade du den länge?
Funka den att köra som vardagsklocka pga storleken?
Jag körde min som GADA i 7 år, var supernöjd. Dock på gummi. Tjockleken är nog mer kännbar än storleken, iallafall om du ska ha in den under skjortärmen. Annars är det inga som helst problem.Man vänjer sig både med storleken samt tjockleken. Funkade hur bra som helst som vardagsklocka, bättre än tex seamaster 42mm.
Håller med dig där, finskjortan var lite utmanande. Utöver det tycker jag klockan gör allt annat rätt, svårt att komma på en annan klocka som hade gjort GADA jobbet bättre.Jag körde min som GADA i 7 år, var supernöjd. Dock på gummi. Tjockleken är nog mer kännbar än storleken, iallafall om du ska ha in den under skjortärmen. Annars är det inga som helst problem.
Enda jag kan tycka är negativt är att där finns för få avtagbara länkar jämfört med divernMan vänjer sig både med storleken samt tjockleken. Funkade hur bra som helst som vardagsklocka, bättre än tex seamaster 42mm.
Jag upplevde inte det problemet på grund av mikrojusteringen. Men visst, mikrojusteringen har inte så många steg jämfört med seamastern om jag minns korrekt.Enda jag kan tycka är negativt är att där finns för få avtagbara länkar jämfört med divern
Den stora har likadant lås som divern harJag upplevde inte det problemet på grund av mikrojusteringen. Men visst, mikrojusteringen har inte så många steg jämfört med seamastern om jag minns korrekt.
43.5mm har något kortare lås än divern, vill iaf minnas så.Den stora har likadant lås som divern har
Bara 40mm som har mindre låset
Hel vs halvNån som har en halvlänk till sin PO och vill postat bild på hur den ser ut?
Klicka i ny inom EU på chrono24 och sortera på billigast så får du en bra hint. Men lägsta priset är nog om man hittar en AD som tappat märket och säljer ut sitt lager. Hittade en när jag var i Düsseldorf nyligen, 30% off på rubbet.Vad tror ni är det lägsta priset man skulle kunna hitta på en ny blå planet ocean 44a?
Nej det blev ej så efter lite kläm o känn.@Hebbe Är det dags för den nya modellen nu?
Är länken komplett med samtliga länkbitar 1 halvlänk inkluderat? Låset du har ska ha justering på nästan 1,5 länk så verkar märkligt att du inte få till en bra passform som du både kan justera tight och lösare?Har varit så dum och slagit till på en PO 8900
Smala handleder har man men jag tog chansen och nu får jag inte en bra fit men kanske kan vara så pass att jag borde ta bort en länk och köpa två halvlänkar eftersom jag ligger i efter mellersta läget i låset...
Har någon här moddat sin med någon av dom två andra låsen sol går att byta till?
Ska tydligen finnas ett 5-6 stegslås utan dykarförlängning( från sm300?) som ska vara lite mindre och sen det mindre låset som sitter på 39an med 3 justeringslägen
Vad har du för omkrets på handleden? Jag har en blå 43,5mm. Du slog till på den svart-orangea?Har varit så dum och slagit till på en PO 8900
Smala handleder har man men jag tog chansen och nu får jag inte en bra fit men kanske kan vara så pass att jag borde ta bort en länk och köpa två halvlänkar eftersom jag ligger i efter mellersta läget i låset...
Har någon här moddat sin med någon av dom två andra låsen sol går att byta till?
Ska tydligen finnas ett 5-6 stegslås utan dykarförlängning( från sm300?) som ska vara lite mindre och sen det mindre låset som sitter på 39an med 3 justeringslägen
Blev en blå!Vad har du för omkrets på handleden? Jag har en blå 43,5mm. Du slog till på den svart-orangea?
Ja, förstår det. Jag velade länge vilken jag skulle köpa.. Den svart-orangea på gummit ser så cool ut..Blev en blå!
Polarna har den svart-oranga
(Lite avis är jag allt på den)
Har ungefär 16-16.5
Har du lyckats få till passningen hos länken?Har varit så dum och slagit till på en PO 8900
Exakt!Har du lyckats få till passningen hos länken?
Jag trodde inte det existerade halvlänkar till Planet ocean 8900, men tydligen finns det. Artikelnumret är 115STZ006159 enligt denna diskussion på watchuseek:
Aha…trodde det fanns minst 1 halvlänk med. Då förstår jag att passform beroende på hur man vill ha låset.Exakt!
Dom kommer ju inte med halvlänkar alls men går ju att beställa!
Finns även halvlänkar till planet ocean 39.5 om man ej får till en bra fit
Den länken kommer inte med halvlänkar så därmed finns det inga och går inte att beställa några till just den länken. Dom som sägs passa är helt enkelt till någon annan PO-länk. Det fungerar att beställa halvlänkar om man vet exakt vad man skall och artikelnumret på det men om man går på den länkens ref-nr så kommer det korta svaret från en AD vara att att inga halvlänkar finns. Iofs kan en AD ju ha koll på vilka halvlänkar som passar till modellen.Exakt!
Dom kommer ju inte med halvlänkar alls men går ju att beställa!
Finns även halvlänkar till planet ocean 39.5 om man ej får till en bra fit
Jag pratade med bergströms i gbg inför ett köp av en 39a på endast gummi om vad en länk skulle kosta och då sa hon att där finns halvlänkar till just den länkenDen länken kommer inte med halvlänkar så därmed finns det inga och går inte att beställa några till just den länken. Dom som sägs passa är helt enkelt till någon annan PO-länk. Det fungerar att beställa halvlänkar om man vet exakt vad man skall och artikelnumret på det men om man går på den länkens ref-nr så kommer det korta svaret från en AD vara att att inga halvlänkar finns. Iofs kan en AD ju ha koll på vilka halvlänkar som passar till modellen.
Men då pratar du om 39:an? Det gör inte jag utan om den större.Jag pratade med bergströms i gbg inför ett köp av en 39a på endast gummi om vad en länk skulle kosta och då sa hon att där finns halvlänkar till just den länken
Stod visst i datan när man slog in modellens beteckning och då måste det komma direkt från omega?
Yes jag pratade om 39an!Men då pratar du om 39:an? Det gör inte jag utan om den större.
EDIT: Sökt lite men information ang halvlänkar till dagens PO-modeller är ett virrvarr med olika information på olika håll. Har hittat två olika artikelnummer på halvlänk som skall passa till länken på 43,5. Har läst på ett håll att 39,5 levereras med halvlänk men på annat håll att den inte gör det. Klarlagt är väl att 43,5 inte levereras med någon halvlänk alls? Köpte en sådan ny en gång men det var länge sedan, dec 2016. Jag minns inte vad som kom med, det var väl helt enkelt en ickefråga.
Jag har gått på att om en Omega levereras helt utan halvlänkar så finns det inga halvlänkar framtagna till just den länken. Speedmaster Pro 005/006 är ett exempel på det och där jag önskat att det fanns.
OT: Riktigt, men förr när jag körde 005 fanns det inte. Haft ett par 3861 i närtid men där har det inte behövts....
@Stefan S , där finns förövrigt halvlänkar till både nya och förra speedy referensen hos uncle seiko
Inte orginal men sägs vara toppen!