Så kan det vara, men i sådana fall lär det inte vara något problem att skicka tillbaka den. Betala via paypal och du har köparskydd mot fejk-varorFast han kanske inte är medveten om det själv...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så kan det vara, men i sådana fall lär det inte vara något problem att skicka tillbaka den. Betala via paypal och du har köparskydd mot fejk-varorFast han kanske inte är medveten om det själv...
Jag håller med om att klockan känns off. Datumet är inte centrerat, sekundvisaren slår mitt emellan index, fonten på tavlan känns lite konstig den medDen som ligger på Tradera, är den verkligen äkta? Tycker datumramen ser illa målad ut.
https://www.tradera.com/item/380833744
Finns en motsättning i det då det inte är badbart men ingen badsäsong just nu. Funkar på SMP som är mindre toolig än andra dykare men bandet får inte vara för dressat, inget Alligator alltså men dom här funkar bra tycker jag.Har svårt att komma överens med mig själv i denna fråga. Dykare på läder?!? Känns så fel men ser ju bra ur? Hur resonerar ni kring detta?
Riktigt snyggt! Blått/brunt går bra ihop.Har svårt att komma överens med mig själv i denna fråga. Dykare på läder?!? Känns så fel men ser ju bra ur? Hur resonerar ni kring detta?
Tack så mycket V60Riktigt snygg bil, V60 eller S60?
Finns en motsättning i det då det inte är badbart men ingen badsäsong just nu. Funkar på SMP som är mindre toolig än andra dykare men bandet får inte vara för dressat, inget Alligator alltså men dom här funkar bra tycker jag.
Nymans tar 1500 för täthetsservice/trycktest men jag vet inte om batteribyte ingår? 4500 för fullservice plus kostnad för bezel om du vill få den bytt. Jag försökte att googla lite och hittade ett par källor som hävdade ca 2-3k men har ingen aning om det stämmer.Hur mycket kostar en ny bezel hos AD för en 41 mm?
Samt vad kostar batteribyte plus trycktest hos AD?
Jag är faktiskt sugen på att byta besel, urtavla och visare på en SMP 41mm, quartz hos AD. Men det lär bli en dyr historia om trycktest kostar 1.5kkr.Nymans tar 1500 för täthetsservice/trycktest men jag vet inte om batteribyte ingår? 4500 för fullservice plus kostnad för bezel om du vill få den bytt. Jag försökte att googla lite och hittade ett par källor som hävdade ca 2-3k men har ingen aning om det stämmer.
Vill du bara byta batteri och göra ett trycktest borde vilken urmakare som helst kunna göra det för ett par hundra men då tar de troligtvis inte heller något ansvar för om någonting går fel.
Här står det lite om vad som ingår: https://www.omegawatches.com/custom...s-and-prices/main-steps-of-a-complete-serviceJag är faktiskt sugen på att byta besel, urtavla och visare på en SMP 41mm, quartz hos AD. Men det lär bli en dyr historia om trycktest kostar 1.5kkr.
Är nog bäst att jag traskar in hos AD istället. Men jag har märkt att sekundvisarna på äldre SMP in träffar sekundmarkeringarna, utan hamnar mittemellan två sekundmarkeringar. Det är störande.Här står det lite om vad som ingår: https://www.omegawatches.com/custom...s-and-prices/main-steps-of-a-complete-service
Det gäller främst automat men på en quartz innebär det väl i stort sett byte av urverk, nytt batteri, trycktest och polering. Byte av kosmetiska detaljer som tavla, vridringsinlägg m.m. kostar extra utöver grundservicen så ja, det sticker iväg ganska snabbt. Å andra sidan får du i stort sett en helt ny klocka om du kostar på den det.
Det är lite av ett lotteri men väldigt vanligt när det gäller quartz oavsett fabrikat och prisklass så det får du nog räkna med. Det finns en del urverk som verkar träffa index nära inpå perfekt som t.ex. Seikos 7C46 (Tuna) och Citizen A660 (Chronomaster) men det är inte heller någon garanti och det är rätt få verk som håller den nivån.Är nog bäst att jag traskar in hos AD istället. Men jag har märkt att sekundvisarna på äldre SMP in träffar sekundmarkeringarna, utan hamnar mittemellan två sekundmarkeringar. Det är störande.
Kan en urmakare ej åtgärda detta, så sekundvisaren prickar rätt?Det är lite av ett lotteri men väldigt vanligt när det gäller quartz oavsett fabrikat och prisklass så det får du nog räkna med. Det finns en del urverk som verkar träffa index nära inpå perfekt som t.ex. Seikos 7C46 (Tuna) och Citizen A660 (Chronomaster) men det är inte heller någon garanti och det är rätt få verk som håller den nivån.
Ex SM300 säljs med läderband, en dykare specad 300m. Seamasters är inga toolwatch som jag ser det med undantag Ploprof.Har sån inre konflikt angående det här. Å Ena sidan ser jag att det är snyggt och att det dessutom skulle göra klockan än mer mångsidig. Å andra så känns som att sätta slicks på en landrover! Håller verkligen med om att det ser bra ut!! Sedan jobbar jag väl inte som attackdykare... MEN.... WWBD - What would Bond do?!?
Sjukt va snyggt det blev med AT länken
Kul grej att nya AT länken + gummit sitter bra på denna också.
Den tolfte till ära kan jag bekräfta att datumet inte sitter rätt på den klockan. Tycker även loggan med text känns lite tunn, men svårt att säga säkert.Jag håller med om att klockan känns off. Datumet är inte centrerat, sekundvisaren slår mitt emellan index, fonten på tavlan känns lite konstig den med
Fast detta är inte samma klocka som jag hade uppe, den jag länkade till är en quartzare och denna automat. Men denna kanske också är ett frågeteckenDen tolfte till ära kan jag bekräfta att datumet inte sitter rätt på den klockan. Tycker även loggan med text känns lite tunn, men svårt att säga säkert.
Edit: Den stora repan på bezeln klockan 5 är inte alublank vilket den borde vara, fast det kan ju vara ett försök att snygga till den med tuschpenna.
Jag skulle inte ta gift på att den är fake, men många små tveksamheter.Fast detta är inte samma klocka som jag hade uppe, den jag länkade till är en quartzare och denna automat. Men denna kanske också är ett frågetecken
2541.80. Ersattes 2006 av 2221.80 som skiljer sig genom applicerade index, något längre visare och röd text på tavlan.
Okej tack. Är 11.2 kkr bra pris för den?2541.80.
Ingen aning men spontant känns det väl rimligt? Just detta exemplar diskuterades dock längre upp på sidan där det spekulerades i att den skulle vara fejk.Okej tack. Är 11.2 kkr bra pris för den?
Den är troligen fejk. Hittade en med samma referens här på KS. Kollar man datumet så skiljer det sig.Ingen aning men spontant känns det väl rimligt? Just detta exemplar diskuterades dock längre upp på sidan där det spekulerades i att den skulle vara fejk.
Denna ligger väl rätt billigt i pris för att vara med guld detaljerna? Varför sälja inte den om allt är som det ska med det exemplaret!?Ligger en fin SMP ute på tradera nu, för de som gillar den med guld! https://www.tradera.com/item/381601689
Tycker också att den ligger lite för rimligt i pris....Denna ligger väl rätt billigt i pris för att vara med guld detaljerna? Varför sälja inte den om allt är som det ska med det exemplaret!?
Tror det är lugnt, ligger även en del på blocket och ni hittar nog en med sednaguld för 43-48 k nuTycker också att den ligger lite för rimligt i pris....
Enligt bilderna så överensstämmer ju serienumret med certifikatet iofs.
Vad säger ni andra Omega kännare här?