Förstår det, den är i fint skick förutom på claspen som har en massa småreporDet är väldigt svårt att säga utan att faktiskt se bilder på den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förstår det, den är i fint skick förutom på claspen som har en massa småreporDet är väldigt svårt att säga utan att faktiskt se bilder på den
Om den är i mycket fint skick så är det ett ganska OK pris skulle jag tro men kanske är på den högre kanten med tanke på att det är 36anFörstår det, den är i fint skick förutom på claspen som har en massa smårepor
Oj skrev jag ref för 36an?? Det är ju 41an såklart som jag menar!!Om den är i mycket fint skick så är det ett ganska OK pris skulle jag tro men kanske är på den högre kanten med tanke på att det är 36an
Aha, ja men då skulle jag tycka det verkar som ett bra pris. Men du får eventuellt räkna in sen service beroende på när den är producerad eller senast servadOj skrev jag ref för 36an?? Det är ju 41an såklart som jag menar!!
Den är från slutet av 2016, så den borde klara sig ett antal år till första service? Eller hur ofta säger man att de ska servas? Hört allt från var 5e till vart 10e årAha, ja men då skulle jag tycka det verkar som ett bra pris. Men du får eventuellt räkna in sen service beroende på när den är producerad eller senast servad
Om jag inte minns fel så säger Omega vart 8e årDen är från slutet av 2016, så den borde klara sig ett antal år till första service? Eller hur ofta säger man att de ska servas? Hört allt från var 5e till vart 10e år
Okej då är det ett tag kvar på den! Tack för alla svar, uppskattas enormt av en nybliven klockintresseradOm jag inte minns fel så säger Omega vart 8e år
Men ett tips om det egentligen är en Quartz från 2008 du vill ha så skulle jag vänta tills det ex:et kommer ut. Brukar oftast bli billigast om man väntar efter det man egentligen vill ha istället för att impulsköpa annat. Talar från erfarenhet xDOkej då är det ett tag kvar på den! Tack för alla svar, uppskattas enormt av en nybliven klockintresserad
Ja det blir nog ändå så! Blev bara väldigt sugen då de nya med keramisk bezel är så satans snygga! Så blir nog en pass trots allt, svårt bara att få tag på quartz till vettig peng...Men ett tips om det egentligen är en Quartz från 2008 du vill ha så skulle jag vänta tills det ex:et kommer ut. Brukar oftast bli billigast om man väntar efter det man egentligen vill ha istället för att impulsköpa annat. Talar från erfarenhet xD
Båda är väldigt trevliga! Funderade ett tag på en ny keramisk också men vart att jag ville ha aluminium mer så slutade med en 2220.80 och är extremt nöjd! Vad är det som gör att du vill ha quartz versionen?Ja det blir nog ändå så! Blev bara väldigt sugen då de nya med keramisk bezel är så satans snygga! Så blir nog en pass trots allt, svårt bara att få tag på quartz till vettig peng...
Riktigt snygg! Och väldigt sant med att man bara måste älska dem! Jag köpte min själv året jag fyllde 18 efter att jag sparat och jobbat ihop pengarna och blev min första dyrare klocka och planerar att ha kvar den tiden ut!Det är svårt att inte älska SMP. Denna har dessutom ett särskilt emotionellt värde för mig då jag fick den i studentpresent och därmed varit en följeslagare från den dagen man blev ”vuxen” och den kommer vara på min handled resten av livet.
Jag förstår ditt val, känns som att vilken SMP man än väljer så kommer man bli nöjd! I dagsläget används inte klockan varje dag och jag har ingen watch winder. Förstår de som hellre vill ha en automat men just nu föredrar jag nog en precis tidshållning och billig service. Men kommer definitivt att bli en automatisk i framtiden, måste bara börja någonstans.Båda är väldigt trevliga! Funderade ett tag på en ny keramisk också men vart att jag ville ha aluminium mer så slutade med en 2200.80 och är extremt nöjd! Vad är det som gör att du vill ha quartz versionen?
Den är riktigt fin den där! Förstår att du är nöjd!!Riktigt snygg! Och väldigt sant med att man bara måste älska dem! Jag köpte min själv året jag fyllde 18 efter att jag sparat och jobbat ihop pengarna och blev min första dyrare klocka och planerar att ha kvar den tiden ut!
Aha, då förstår jag! Det roliga med quartz versionen är ju också att den har quickset på timvisaren!Jag förstår ditt val, känns som att vilken SMP man än väljer så kommer man bli nöjd! I dagsläget används inte klockan varje dag och jag har ingen watch winder. Förstår de som hellre vill ha en automat men just nu föredrar jag nog en precis tidshållning och billig service. Men kommer definitivt att bli en automatisk i framtiden, måste bara börja någonstans.
OWG?Det är svårt att inte älska SMP. Denna har dessutom ett särskilt emotionellt värde för mig då jag fick den i studentpresent och därmed varit en följeslagare från den dagen man blev ”vuxen” och den kommer vara på min handled resten av livet.
Lite snålt att inte alla nya Master Chronometer har det.Aha, då förstår jag! Det roliga med quartz versionen är ju också att den har quickset på timvisaren!
Ja precis! Men har ju förstått att här på klocksnack är man inte så positivt inställd till quartz, så kanske fel ställe att leta efter en sådanAha, då förstår jag! Det roliga med quartz versionen är ju också att den har quickset på timvisaren!
Nejdå, kvartsare är också roliga! Köpte en Pre-Bond quartz, älskar både modellen och att det var quartz men köpte 36an men känner att den större var vägen att gå!Ja precis! Men har ju förstått att här på klocksnack är man inte så positivt inställd till quartz, så kanske fel ställe att leta efter en sådan
Ja, verkligen!Lite snålt att inte alla nya Master Chronometer har det.
Från omegas hemsidanDen är från slutet av 2016, så den borde klara sig ett antal år till första service? Eller hur ofta säger man att de ska servas? Hört allt från var 5e till vart 10e år
Nix, köpte faktiskt en Speedmaster så sent som förra veckan. Om ett par år så lär det nog bli en Aqua Terra, men det tar vi då
Omega all the way?Nix, köpte faktiskt en Speedmaster så sent som förra veckan. Om ett par år så lär det nog bli en Aqua Terra, men det tar vi då
Omega all the way?
Utan att vara någon expert så känns det alldeles för dyrt att ge 17.000 för en sådan quartz?Jag hade planer på att buda upp emot 16000kr för denna klocka. Men det är fem dagar kvar av auktionen och klockan är redan uppe i 16500kr. Vad är egentligen rimlig pris för denna? Ref:
21230416101001, quartz.
https://www.tradera.com/item/381176348