• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Frallet

Omega
2E048FC2-AF48-4728-AA2E-A6295CA93362.jpeg
 

Syer

Omega
20200501_170134.jpg Hej alla!
Har en fråga till er som förmodligen vet än vad jag gör angående detta :)
köpte för ett tag sedan en begagnad seamaster 300 quartz av en medlem här på forumet. I annonsen stod det att den var från 2012 vilket stämde överens med tavlan osv.
Däremot när jag kollar ref. numret så börjar det på 59919xxx vilket är tillverkningsår 1999 enligt en snabb googling.

Inte hade de väl denna tavlan på modeller från 1999?

Bör jag vara orolig här eller kan det helt enkelt vara så att de bytt tavla vid någon service ?

Bifogar bild:
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
20200501_170134.jpg Hej alla!
Har en fråga till er som förmodligen vet än vad jag gör angående detta :)
köpte för ett tag sedan en begagnad seamaster 300 quartz av en medlem här på forumet. I annonsen stod det att den var från 2012 vilket stämde överens med tavlan osv.
Däremot när jag kollar ref. numret så börjar det på 59919xxx vilket är tillverkningsår 1999 enligt en snabb googling.

Inte hade de väl denna tavlan på modeller från 1999?

Bör jag vara orolig här eller kan det helt enkelt vara så att de bytt tavla vid någon service ?

Bifogar bild:
Den där urtavlan fanns på SMP Quartz mellan 2008 och 2012. Sedan om det är en bytt urtavla är svårt att svara på, men skulle själv säga att det känns osannolikt?! Men kanske finns någon annan här som kan fylla på med lite mer info:)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
20200501_170134.jpg Hej alla!
Har en fråga till er som förmodligen vet än vad jag gör angående detta :)
köpte för ett tag sedan en begagnad seamaster 300 quartz av en medlem här på forumet. I annonsen stod det att den var från 2012 vilket stämde överens med tavlan osv.
Däremot när jag kollar ref. numret så börjar det på 59919xxx vilket är tillverkningsår 1999 enligt en snabb googling.

Inte hade de väl denna tavlan på modeller från 1999?

Bör jag vara orolig här eller kan det helt enkelt vara så att de bytt tavla vid någon service ?

Bifogar bild:
Urtavlan är ref 2221.80.00 som kom 2006 (? fick jag fram någonstans) och fanns iaf t o m 2012. Jag vill faktiskt tro att klockan verkligen är den ref'en och inte från 1999. Bezel och framför allt det röda på sekundvisaren brukar ha fadat påtagligt på klockor från -99. Din klocka ger ett betydligt nyare helhetsintryck överlag. Tror du helt enkelt inte fått rätt träff på serienumret. Men alla Omega-AD skall kunna logga in hos Omega och söka på serienummer, kanske du kan få hjälp den vägen om du är osäker eller kanske Omega själva är villiga att ge svar per mail? Du saknar cert förstår jag?
 

Syer

Omega
Den där urtavlan fanns på SMP Quartz mellan 2008 och 2012. Sedan om det är en bytt urtavla är svårt att svara på, men skulle själv säga att det känns osannolikt?! Men kanske finns någon annan här som kan fylla på med lite mer info:)

Kan ju hoppas
Urtavlan är ref 2221.80.00 som kom 2006 (? fick jag fram någonstans) och fanns iaf t o m 2012. Jag vill faktiskt tro att klockan verkligen är den ref'en och inte från 1999. Bezel och framför allt det röda på sekundvisaren brukar ha fadat påtagligt på klockor från -99. Din klocka ger ett betydligt nyare helhetsintryck överlag. Tror du helt enkelt inte fått rätt träff på serienumret. Men alla Omega-AD skall kunna logga in hos Omega och söka på serienummer, kanske du kan få hjälp den vägen om du är osäker eller kanske Omega själva är villiga att ge svar per mail? Du saknar cert förstår jag?

Tack för bra tips !

Jo ,saknar cert då jag köpte den som watch only.

Haft den inne på full service hos en AD och de anmärkte inte på något. Jag frågade dock inte om tillverkningsår.

Men det kanske är som du säger, något konstigt på träffen på serienummret.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kan ju hoppas


Tack för bra tips !

Jo ,saknar cert då jag köpte den som watch only.

Haft den inne på full service hos en AD och de anmärkte inte på något. Jag frågade dock inte om tillverkningsår.

Men det kanske är som du säger, något konstigt på träffen på serienummret.
Om du redan haft dem inne hos AD på fullservice kanske de kan hjälpa dig? Om inte annat genom att öppna den igen och titta, till en nominell/symbolisk/obefintlig kostnad?
 

Andwal

Omega
Hade en snygg SMP "Bond från 1997 som var grym! Men fastnade aldrig riktigt för Den :) har en Speedy nu som jag älskar
 
Topp