• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

HSK

Patek
2-Faktor
Låter lovande. Med Tag Heuer märker man extrem skillnad
Det kanske hör hemma bättre i Tag Heuertråden men på vilket sätt tycker du att man märker extrem skillnad mellan quartz och automat? :) Jag har visserligen aldrig jämfört dem sida vid sida men har alltid uppfattat dem som likvärdiga i finish osv.
 

LI0N

Panerai
Det kanske hör hemma bättre i Tag Heuertråden men på vilket sätt tycker du att man märker extrem skillnad mellan quartz och automat? :) Jag har visserligen aldrig jämfört dem sida vid sida men har alltid uppfattat dem som likvärdiga i finish osv.

Det är väl främst psykiskt :D känslan på armen blir helt annan tkr jag. Visst är finishen likvärdig men kvarts känns billigare på något sätt.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är väl främst psykiskt :D känslan på armen blir helt annan tkr jag. Visst är finishen likvärdig men kvarts känns billigare på något sätt.
Det behöver du inte vara orolig med en OMEGA SMP;) Grym finish på båda och du märker ingen skillnad skulle jag säga!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
74A9CD09-BBDD-4529-81D3-160A6905E200.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Gummiband var tyvärr inte för mig, så jag gör lite smygreklam för min annons där jag gör en catch-and-release på ett blått original gummiband om någon i denna tråd är intresserad: https://klocksnack.se/threads/nytt-omega-seamaster-professional-blått-gummi-original.131968/
Gått från rätt klar skepsis när jag provade det första gången i butik tills att digga det skarpt nu. Annan känsla i det än andra klockor på OEM-gummi jag har/haft som AT, Breitling och IWC. Vill bara säga att det var lite tillvänjningstid.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Ni som haft turen att klämma på nya SMP Diver 300 Bond-klockan, vad säger ni? Priset behöver vi inte nämna här, för vi vet vad det ligger :eek::confused::banghead: men jag måste medge att jag mer och mer blir sugen på den priset till trots. Jag vet att jag måste vara helt off, men det kan inte hjälpas...den kan bli nästa keeper :rolleyes:
E321E0B6-232F-43C1-9311-D1372182B84E.jpeg

86489B81-D288-4F50-9A8D-436DE544ECE2.jpeg

5C738C75-7364-40D4-BD98-8234F66F720A.jpeg

(illmarigt stulna bilder)
 

Arsius11

Cartier
2-Faktor
Alltså, fy satan vilket tack ni skall ha som tipsade om att köra på Zealande. Nu är gummit på (lol) och jag kunde inte varit nöjdare. Fint följsamt och bra kvalitet är det också. Sitter som en smäck! :D
Galet snabb leverans dessutom, tog en dag från Le France :eek:
IMG_20200508_182016.jpg
IMG_20200508_182020.jpg
IMG_20200508_182031.jpg
 

Robbanc76

Cartier
Ni som haft turen att klämma på nya SMP Diver 300 Bond-klockan, vad säger ni? Priset behöver vi inte nämna här, för vi vet vad det ligger :eek::confused::banghead: men jag måste medge att jag mer och mer blir sugen på den priset till trots. Jag vet att jag måste vara helt off, men det kan inte hjälpas...den kan bli nästa keeper :rolleyes:
E321E0B6-232F-43C1-9311-D1372182B84E.jpeg

86489B81-D288-4F50-9A8D-436DE544ECE2.jpeg

5C738C75-7364-40D4-BD98-8234F66F720A.jpeg

(illmarigt stulna bilder)

Jag gillade inte hur den satt på handleden, meshbandet var alldeles för styvt vilket gjorde att det inte följde min 16.5 cm smala handled.
Sen kändes urtavlan väldigt tråkig när man är van vid den svarta vågtavlan.
Gillade dock att den kändes mycket tunnare.
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Jag gillade inte hur den satt på handleden, meshbandet var alldeles för styvt vilket gjorde att det inte följde min 16.5 cm smala handled.
Sen kändes urtavlan väldigt tråkig när man är van vid den svarta vågtavlan.
Gillade dock att den kändes mycket tunnare.
Hm, det låter mindre bra! Tavlan är en av det jag gilla mest faktiskt. Visst den är mer liv i dagens vågiga tavla helt klart!
 

HSK

Patek
2-Faktor
upload_2020-5-11_13-15-56.png

Är det vanligt att indexen gulnar på electric blues?
Den tillverkades väl ungefär samtidigt som 2541.80, kanske aningen senare? På den modellen verkar det i alla fall vara relativt vanligt med gulnade index så jag antar att det är samma på 2255.80 men någon som är bättre insatt får gärna rätta mig om jag har fel. :happyhappy:
 

LI0N

Panerai
Den tillverkades väl ungefär samtidigt som 2551.80, kanske aningen senare? På den modellen verkar det i alla fall vara relativt vanligt med gulnade index så jag antar att det är samma på 2255.80 men någon som är bättre insatt får gärna rätta mig om jag har fel. :happyhappy:

Ok! Då det ska vara så svårt att hitta en idag... 19000 SEK för en sliten klocka utan tillbehör känns ju för jävligt när det gick en riktigt fin för 22k härp å forumet :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ok! Då det ska vara så svårt att hitta en idag... 19000 SEK för en sliten klocka utan tillbehör känns ju för jävligt när det gick en riktigt fin för 22k härp å forumet :D
Jag råkade skriva fel referens, menade naturligtvis 2541.80 vilket jag nu har ändrat till. :bag: Ja, det känns som att priserna har börjat krypa uppåt en hel del på dessa modeller de senaste åren.
 

LI0N

Panerai
Jag råkade skriva fel referens, menade naturligtvis 2541.80 vilket jag nu har ändrat till. :bag: Ja, det känns som att priserna har börjat krypa uppåt en hel del på dessa modeller de senaste åren.
Ja det är synd! Förstår att fina objekt stiger i pris men rent ut sagt dåliga objekt utan servicehistorik borde inte få åka snålskjuts på bra objekt :)
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-electric-blue-2255-80-prisbumpad.127555/ den som knep denna är jag avis på!
 

Jhybner

Breitling
Hej! Har spanat runt lite sistone på olika klocksidor med syftet att slå till på en Omega SMP. Har nu hittat klocka i fint skick, fullset osv. Har däremot märkt att det verkar som att sekundvisaren inte riktigt "slår rakt" mot sekundmarkeringarna på de bilderna som säljaren har skickat. Är detta en varningsklocka på en fake? Klockan säljs iof med stämplat cert och efter lite konversation med köparen så ringer inga uppenbara varningsklockor iallafall. Köpet skulle ske isåfall på Chrono24 med trusted checkout. Klockan ifråga är en Quartz med ref : 2223.80.00. Tack i förhand
 
Topp