• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jeg har värt mer eller mindre helt borte från klockforum i lite över 6 mnd efter at jeg sålde av alt i nov/des förre året pga. lite tråkiga händelser, men börjar bli lite sugen igjen og saknar min Seamaster så tenkte kjöpe en ny nu.
Dock får jeg inntrykket av det ligger veldig få annonser ute for tiden. Har intresset gått ner överlag på forumet eller er det bare köp och sälj?

Bild på min gamle, en magisk klokke :)
7902AD16-861F-4176-A4BA-DA7998673AA4.jpeg
Välkommen tillbaka! :)

Tänker du på just Omega SMP? Annars har det varit ganska högt tryck på Köp & Sälj senaste månaderna, tycker jag.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Välkommen tillbaka! :)

Tänker du på just Omega SMP? Annars har det varit ganska högt tryck på Köp & Sälj senaste månaderna, tycker jag.
Tyckte det var så överlag, men har bare kollat i någon vecka så det ligger ikke så mycket statistik bakom min fundering annat enn en känsla. Skönt å höre at det fortsatt er bra tryck og at folk fortfarande er aktiva. Roligare då :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Är man helt tappad om man köper en med gummi? Aldrig riktigt gillat Omegas stålarmband...
Jag är jättesugen på en SMP men tycker att länken (även om den absolut inte är världens snyggaste) skapar mycket av charmen. Jag hade köpt på länk och kompletterat med gummi, dock vet jag inte vad slutpriset för det skulle bli vid listpris.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är jättesugen på en SMP men tycker att länken (även om den absolut inte är världens snyggaste) skapar mycket av charmen. Jag hade köpt på länk och kompletterat med gummi, dock vet jag inte vad slutpriset för det skulle bli vid listpris.
51.200kr på gummi och 54.600kr på länk har jag för mig att de listar.
 

Darabont

Omega
Jag är jättesugen på en SMP men tycker att länken (även om den absolut inte är världens snyggaste) skapar mycket av charmen. Jag hade köpt på länk och kompletterat med gummi, dock vet jag inte vad slutpriset för det skulle bli vid listpris.
Kan tänka mig att länken är rejält dyr att köpa lös, förmodligen samma för gummi dock... :(
Absolut inte, vi är många som ogillar deras länkar men man blir ha i åtanke att det påverkar andrahandsvärdet rejält så om man inte vet med sig att det är en keeper kan det vara bättre att köpa på länk och komplettera med gummi.
Det skulle nog vara en keeper, för fin för att sälja :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kan tänka mig att länken är rejält dyr att köpa lös, förmodligen samma för gummi dock... :(

Det skulle nog vara en keeper, för fin för att sälja :D
Gummit ligger på 2-3k men jag har för mig att länken kostar närmare 10k att köpa separat vilket är anledningen till att andrahandsvärdet är så kasst på gummi, de flesta vill ha länk och det är inte jättekul att behöva punga ut tio papp för det.
 

Darabont

Omega
Gummit ligger på 2-3k men jag har för mig att länken kostar närmare 10k att köpa separat vilket är anledningen till att andrahandsvärdet är så kasst på gummi, de flesta vill ha länk och det är inte jättekul att behöva punga ut tio papp för det.
Fy fasen. Då kanske man köper på länk och kränger den löst till ett bra pris för att göra någon annan glad Om man ändå ska behålla klockan dvs. Tack för info!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är fortfarande lika nykär som dagen då jag köpte min SMPc, grym klocka alltså.
Minns att jag när klockintresset började tyckte att länken va jätteful och likaså skelettvisarna.. Sen hände något och helt plötsligt är den görläcker! :)
6FC6AC63-BE1C-4ED8-9FEA-C07EDA2D7060.jpeg
Har en likadan och håller med dig, de är grymt fina:D
 

Darabont

Omega
Märklig fråga kanske men för er som äger nya smp med gummiarmbandet, doftar det starkt som naturgummi kan göra ibland? Lite ”vaniljigt”
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Hej, då skulle jag gärna vilja passa på att fråga hur du upplevde klockan på gummi vs länk. Tänker mest storleksmässigt. Kramar den handleden lika fint med gummit?
Jag föredrar länk. Gummit är snyggt men jag upplever inte att det sitter lite bra runt handleden. "Ändlänkarna" på gummit (dvs det som sitter närmast boetten) sticker ut rätt mycket och så faller därefter gummit ner rätt drastiskt neråt mot handleden, om du förstår hur jag menar. Detta leder till ett inte helt obetydligt glapp mellan gummi och handled på båda sidorna. Den kramar inte om så snyggt (jag har ca 18,5 cm handled så de är inte jättesmå heller).

Annars är det som sagt mest snyggt och lätt och bekvämt.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag föredrar länk. Gummit är snyggt men jag upplever inte att det sitter lite bra runt handleden. "Ändlänkarna" på gummit (dvs det som sitter närmast boetten) sticker ut rätt mycket och så faller därefter gummit ner rätt drastiskt neråt mot handleden, om du förstår hur jag menar. Detta leder till ett inte helt obetydligt glapp mellan gummi och handled på båda sidorna. Den kramar inte om så snyggt (jag har ca 18,5 cm handled så de är inte jättesmå heller).

Annars är det som sagt mest snyggt och lätt och bekvämt.
Är de inte utformade på olika sätt beroende på storlek eller är det bara själva längden som skiljer dem åt?
 
Topp