• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Är det inte samma som den här? Det ska tydligen finnas tre olika storlekar med olika referenser men det kanske bara är längden som skiljer.

https://klocksnack.se/threads/uppro...-eller-har-haft-en.6965/page-130#post-3273323

exakt en sån! Då vet jag, fick tidigare förklarat för mig att det bara var en storlek nämligen.

edit: mätte den jag har. Verkar inte stämma med någon av storlekarna i posten du länkar.

Min är 83mm på korta delen (givetvis minus spänne) och 120mm på långa. Plus minus nån mm, beroende på hur man mäter (gummit är ju curvat så det är svårt att mäta den exakt utan att pressa ner den mot bordet).
F753CACB-7207-4B88-8F9D-556179596A13.jpeg

Senast ändrad:
exakt en sån! Då vet jag, fick tidigare förklarat för mig att det bara var en storlek nämligen.

edit: mätte den jag har. Verkar inte stämma med någon av storlekarna i posten du länkar.

Min är 83mm på korta delen (givetvis minus spänne) och 120mm på långa. Plus minus nån mm.
Jag sitter på mobilen och kanske ser fel men tycker det ser ut som runt 116mm på det långa och 76mm på det korta om man räknar bort spännet med tillhörande infästning. Med reservation för mitt kassa ögonmått och som du säger en differens på någon mm hit eller dit så låter det som att det ändå stämmer rätt bra överens med standardmåttet? :happyhappy:

Nu vet vi ju inte exakt hur de själva mäter och anger måtten men jag tänker att det vore konstigt om det inte stämmer överens med någon av de tre officiella alternativen från Omega. Enligt referensen på undersidan (CVZ010127, 032 kanske är färgkod?) så ska det vara standardlängden.

Min är 83mm på korta delen (givetvis minus spänne) och 120mm på långa. Plus minus nån mm, beroende på hur man mäter (gummit är ju curvat så det är svårt att mäta den exakt utan att pressa ner den mot bordet).
Jag har samma mått. Ref med gummi från fabrik så standardlängden. Visste att det finns ett kortare för det var det någon här som köpte, glömt vem det var men borde gå att hitta i denna tråd. Att någon behöver längre är väl ovanligt men skriver någon att det finns så tror jag på det. Gummina i sig torde vara identiska i utformning och att det bara är längden som skiljer.

Jag har samma mått. Ref med gummi från fabrik så standardlängden. Visste att det finns ett kortare för det var det någon här som köpte, glömt vem det var men borde gå att hitta i denna tråd. Att någon behöver längre är väl ovanligt men skriver någon att det finns så tror jag på det. Gummina i sig torde vara identiska i utformning och att det bara är längden som skiljer.
@Nicbex köpte väl modell mindre av gummit?

Thanx!
Grattis! :happyhappy: Jag har alltid förknippat SMP med den blåa modellen men den svarta är fasen inte dålig heller.
Jag med since Brosnan good old times :D valde mellan en svart SMP och PO2500 2010 och de blev en PO. Nu nästan på dagen 10 år senare blev det slutligen en svart SMP. Men inte efter ha velat mellan blå/svart under 15 min i butiken :hilarious:
Fantastiskt Chuck! Tur att mitt tjat hjälpte pusha dig över gränsen till slut :D
Damn you Dillon, u make me poor :D

hur känns den nya seamastern i jämförelse med den gamla med 2500 verket? är det värt "upgraden"?
Jag tycker det är två rätt olika klockor (Urverk, design etc). Den förra gen är mkt nättare på alla sätt. De nya större och mer "robust" känsla. Länken har oxå uppdaterats och fått sig en lyft. Så skulle säga på frågan om det är värt det...det är nog mkt upp till tycke o smak. Den nya är lite större och upplevs oxå större på handleden imho.

Tillbaka
Topp