• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Hej! Är väldigt intresserad av att köpa en ny seamaster ref 210.30.42.20.01.001.
Har bara ett jätte problem och de är antireflexbehandlingen på utsidan av glaset. Ni som äger dom, hur känsliga är dom för repor på glaset? Är ju inte så kul att behöver va rädd om en så toolig klocka. Har en vana att alltid dra av mina glas på klockorna med en mikrofiber duk (gillar inte avtryck)
Men hur mår antireflexbehandligen efter några gånger under putsduken??
Kör med min dagligen. Glaset är lika blankt o fint som dag 1. Däremot har spännet på stål-länken fått sig en o annan hairline. Men det e bara kärlek

Blev så att jag köpte en smp. sjukt nöjd hittills! vilken fantastisk klocka! Super snygg tavla och länken känns riktigt bra.

Bilagor

• 71009F89-800E-4144-A4EB-1D246223CB79.jpeg
    71009F89-800E-4144-A4EB-1D246223CB79.jpeg
    632.5 KB · Visningar: 46
Lyckan blev kortvarig med min smp. Den skall till omega i schweiz på garanti. Hittade en repa i glaset som omöjligt kunna uppstå då jag bara använt klockan hemma (samt inte ens torkat av den med puts duk än ;) )
Hur lång tid brukar sånt här ta? Dom skulle behandla den med förtur enligt dom jag köpte klockan av men tänker med rådande pandemi va lång tid tror ni nått sånt kan ta? Mvh.

Det kan inte vara så att dom skickat den till swatchgroup sweden då? De hade väl varit smidigast? Istället för att skicka den hela vägen ner till Schweiz? :)
Från AD går allt till Swatch Group i Sthlm. Därifrån kan det gå vidare till Omega i Schweiz om dom har för mycket att göra. Tid en 2-4 veckor. Så har det varit men nu för tiden är ju inget som det har varit. Garantiärenden prioriteras iaf har det sagts, glasbyte går väl snabbt så kanske kan gå före krångligare sådana?

Från AD går allt till Swatch Group i Sthlm. Därifrån kan det gå vidare till Omega i Schweiz om dom har för mycket att göra. Tid en 2-4 veckor. Så har det varit men nu för tiden är ju inget som det har varit. Garantiärenden prioriteras iaf har det sagts, glasbyte går väl snabbt så kanske kan gå före krångligare sådana?
Okej! Tack för infon!
hur stor är chansen att allt blir pannkaka nu när dom skall öppna klockan? Menar dammkorn o dylikt på tavlan? Vad har ni för erfarenhet som varit med om liknande? Bezeln på dessa ska ju vara ett kapitel för sig i svårighet att ta loss. Kan den få skador eller något sånt? Aldrig lämnat en klocka på garanti därför är jag lite orolig. Mvh

Senast ändrad:
Okej! Tack för infon!
hur stor är chansen att allt blir pannkaka nu när dom skall öppna klockan? Menar damkorn o dylikt på tavlan? Vad har ni för erfarenhet som varit med om liknande? Bezeln på dessa ska ju vara ett kapitel för sig i svårighet att ta loss. Kan den få skador eller något sånt? Aldrig lämnat en klocka på garanti därför är jag lite orolig. Mvh
De borde ju kunna sina grejer tycker man men jag har råkat ut för oönskade dammkorn vid ett tillfälle. De tog dock tillbaka klockan igen och fixade till det.

De borde ju kunna sina grejer tycker man men jag har råkat ut för oönskade dammkorn vid ett tillfälle. De tog dock tillbaka klockan igen och fixade till det.
Jo jag har förstått att en handfull personer råkat ut för damm samt annat skit när klockorna skall öppnas. Vi får hoppas på det bästa annars får dom tillbaka klockan. Känns så sjukt trist bara att bli av med den :(

Jo jag har förstått att en handfull personer råkat ut för damm samt annat skit när klockorna skall öppnas. Vi får hoppas på det bästa annars får dom tillbaka klockan. Känns så sjukt trist bara att bli av med den :(
Riktigt tråkigt när man har köpt en ny klocka och det blir strul på en gång! Får hoppas att det åtgärdas snabbt :rolleyes:

Tillbaka
Topp