• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 61.9%
  • Nej

    Röster: 586 38.1%

  • Totala väljare
    1,540

TimeUrgency

Breitling
2-Faktor
Hoppar på tåget, mitt första medvetna köp :p. Sitter med https://watchwear.se/produkt/gummi-curved-bla/

IMG_20200820_125630.jpg
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte köpa ett gummi till min midsize och vad jag har hört så är Zealande det man ska satsa på. Tyvärr finns ju inte de banden i 18mm. Är det någon som kan rekommendera något annat? Ser att watchwear har ett par gummin, har någon här i tråden testat dom? :)
 

flairr

Omega
Vad säger ni? Är det något man stör sig på?

Min hade repor när jag fick den (helt ny från AD)
Omega löste de på garanti. Nu ca 3 mån senare har den repor i glaset igen. Jag använder min kanske 2-3ggr i veckan så ja de är ett stort problem. Är de någon här som polerat av AR behandlingen?
kan man göra de för hand eller tar de super lång tid? O behöver man oroa sig över att bezeln skall få repor vid polerings tillfället? Mvh
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Min hade repor när jag fick den (helt ny från AD)
Omega löste de på garanti. Nu ca 3 mån senare har den repor i glaset igen. Jag använder min kanske 2-3ggr i veckan så ja de är ett stort problem. Är de någon här som polerat av AR behandlingen?
kan man göra de för hand eller tar de super lång tid? O behöver man oroa sig över att bezeln skall få repor vid polerings tillfället? Mvh
Har inte polerat men är bra sugen!
Läste en tråd om det på omegaforum där en snubbe kört med autosol istället för polywatch. Han skyddade inte bezeln och den tog inte skada. Kan väl ändå kanske vara klokt att täcka över den ifall..
 

flairr

Omega
Har inte polerat men är bra sugen!
Läste en tråd om det på omegaforum där en snubbe kört med autosol istället för polywatch. Han skyddade inte bezeln och den tog inte skada. Kan väl ändå kanske vara klokt att täcka över den ifall..
Jag är också riktigt sugen! Okej okej. Kanske ska testa autosol då. Men hur ska man täcka den bra då? Typ maskeringstejp?
 

J-P

Omega
2-Faktor
Min hade repor när jag fick den (helt ny från AD)
Omega löste de på garanti. Nu ca 3 mån senare har den repor i glaset igen. Jag använder min kanske 2-3ggr i veckan så ja de är ett stort problem. Är de någon här som polerat av AR behandlingen?
kan man göra de för hand eller tar de super lång tid? O behöver man oroa sig över att bezeln skall få repor vid polerings tillfället? Mvh
Hmm, haft min i över tre månader nu. Har den på mig dygnet runt, inga repor än så länge vad jag kan se. Men kanske i sommar? Glaset är kupat, så utan AR får man nog reflektioner för jämnan, tänker jag. Återkoppla gärna resultatet.
 

flairr

Omega
Hmm, haft min i över tre månader nu. Har den på mig dygnet runt, inga repor än så länge vad jag kan se. Men kanske i sommar? Glaset är kupat, så utan AR får man nog reflektioner för jämnan, tänker jag. Återkoppla gärna resultatet.
Kolla noggrant samt i olika ljus så ska du få se. Aldrig varit med om en smp som är repfri om den inte är ny då :).
 

Prefab

Cartier
Kolla noggrant samt i olika ljus så ska du få se. Aldrig varit med om en smp som är repfri om den inte är ny då :).
Jo det är väl så. Jag har en svart av förra generationen och i visst ljus och om man vickar klockan fram och tillbaks, så ser man en del ytliga små repor, men till dagligdags så syns de inte alls. Det är alltså inte samma sorts repor som man får på klockor med mineralglas. Dessa är klart mindre och inte särskilt synliga, men det hänger väl ihop med AR-coatingen.

Det jag har varit lite rädd för är att glaset har blivit känsligare. Att Omega har ändrat tillverkningsprocessen eller nåt liknande. Det har ju varit mer ståhej kring repproblemet vad gäller den nya SMP:n jämfört med den gamla.

Riskerar det bara att bli som på den jag redan har, så skulle jag inte bry mig. Fördelarna med AR överväger.
 
Senast ändrad:

J-P

Omega
2-Faktor
Kolla noggrant samt i olika ljus så ska du få se. Aldrig varit med om en smp som är repfri om den inte är ny då :).
Höll på i tio minuter utan att hitta något i glaset. Jag har några hairlines i spännet, vid högra nedre länkfästet samt ett antal repor på baksidan av boetten. Så jag får väl vara lycklig så länge det varar. 🙂
 
Topp