• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 61.9%
  • Nej

    Röster: 586 38.1%

  • Totala väljare
    1,540

Stefan S

Patek
2-Faktor
OMG! Tokyo Olympic Games SE. Vit tavla med blå bezel och visare, plus lite röd text. Precis som jag ville att en SMP skulle se ut! 😍
Edit: SE inte LE
Screenshot_20210414-074035~2.png
Ja, den var riktigt fin! Men dom skriver att det är en lite annan blå färg än dom vanliga blå så frågan är hur väl det blå gummit färgmässigt matchar?
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
OMG! Tokyo Olympic Games SE. Vit tavla med blå bezel och visare, plus lite röd text. Precis som jag ville att en SMP skulle se ut! 😍
Edit: SE inte LE
Screenshot_20210414-074035~2.png
Den där var riktigt riktigt snygg! Och dessutom inte helt omöjligt prissatt verkar det som. Trycket på baksidan förstör sikten av urverket vilket är lite tråkigt. Hade varit snyggare om de hade gjort ett graverat is stål som på nekton istället. Men utöver det så är det alla rätt!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Den där var riktigt riktigt snygg! Och dessutom inte helt omöjligt prissatt verkar det som. Trycket på baksidan förstör sikten av urverket vilket är lite tråkigt. Hade varit snyggare om de hade gjort ett graverat is stål som på nekton istället. Men utöver det så är det alla rätt!
Ja inte snyggt med baksidan men jag kan stå ut med det, bästa OS-SMP:n tror jag, bättre än tidigare varianter. Vancouver 2010 är snygg i rött och vitt, men OS-ringarna på sekundvisaren, nja :(

omega-seamaster-vancouver-2010-olympics-le-angled.jpg


Eller Rio 2016 med massa olika färger på bezeln.



olymic Omega.jpg



London 2012 är bra men det är ju inte en SMP :)

Olympic 2012.jpg
 

jocklas

Cartier
2-Faktor
Ja inte snyggt med baksidan men jag kan stå ut med det, bästa OS-SMP:n tror jag, bättre än tidigare varianter. Vancouver 2010 är snygg i rött och vitt, men OS-ringarna på sekundvisaren, nja :(

omega-seamaster-vancouver-2010-olympics-le-angled.jpg


Eller Rio 2016 med massa olika färger på bezeln.



olymic Omega.jpg



London 2012 är bra men det är ju inte en SMP :)

Olympic 2012.jpg
Vancouver hade varit riktigt bra om den inte hade haft ringarna på sekundvisaren.
 
Topp