• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 954 61.9%
  • Nej

    Röster: 586 38.1%

  • Totala väljare
    1,540

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
It's here!
16171077259528986990441071063437.jpg
16171077662527515974995791878376.jpg
Riktigt bra! Gillar vridringen. Den där med lite gummi 🖤
 
  • Love
Reactions: DIR

SCM

Cartier
2-Faktor
Ny SMP på väg? Dök upp i mitt flöde nyss, ser ut att vara en vidareutveckling på NTTD-klockan, fast blå och med klassiska länkmodellen. Nån som vet mer?

08FD57E8-5774-40DD-8C59-138CEF03B885.jpeg


Bild på spännet. Typsnittet känns ju lite off, en fake?

E803C87B-58FF-4708-BD0F-E07841E2372F.jpeg


Är en liten filmsnutt på Instagram, sök på Time.Plus2 för att hitta den.
 
Senast ändrad:

SCM

Cartier
2-Faktor
Ny SMP på väg? Dök upp i mitt flöde nyss, ser ut att vara en vidareutveckling på NTTD-klockan, fast blå och med klassiska länkmodellen. Nån som vet mer?

08FD57E8-5774-40DD-8C59-138CEF03B885.jpeg


Bild på spännet. Typsnittet känns ju lite off, en fake?

E803C87B-58FF-4708-BD0F-E07841E2372F.jpeg


Är en liten filmsnutt på Instagram, sök på Time.Plus2 för att hitta den.

Har nog dömt ut den som en fake själv, pga typsnittet, TM Danjaq och casebacken där det känns märkligt att de skulle använda sitt NAIAD LOCK system och ha texten på sniskan sådär!
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Vad säger ni? Är det något man stör sig på?

Tycker nog Adrians ser värre ut än min. Vetskapen om att märkena finns där kan störa mig även om jag nästan aldrig ser de i dagligt användande. I direkt ljus kan jag skymta mina märken. Han nämnde även att man eventuellt skulle kunna ”buffa” bort ar-coatingen med polywatch, ingen här som har erfarenhet av det?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Tycker nog Adrians ser värre ut än min. Vetskapen om att märkena finns där kan störa mig även om jag nästan aldrig ser de i dagligt användande. I direkt ljus kan jag skymta mina märken. Han nämnde även att man eventuellt skulle kunna ”buffa” bort ar-coatingen med polywatch, ingen här som har erfarenhet av det?
Är detta något nytt unikt för just SMP eller har Omega samma problem på andra modeller?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ingen aning 🤷‍♂️ fast att ar-coating på ovansida glas repas tror jag har hänt tidigare, även om detta kanske är extremfall på så nya klockor.
Jojo, det har jag också haft koll på!
Fast som du säger verkar detta lite väl extremt? han snackar om max 100dagars användande, låter galet detta skulle hända vid "normalt användande" på så kort tid..
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Jojo, det har jag också haft koll på!
Fast som du säger verkar detta lite väl extremt? han snackar om max 100dagars användande, låter galet detta skulle hända vid "normalt användande" på så kort tid..
Antal dagar spelar väl inte roll? Frågan är vilka aktiviteter han pysslat med, med klockan runt handleden.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tycker nog Adrians ser värre ut än min. Vetskapen om att märkena finns där kan störa mig även om jag nästan aldrig ser de i dagligt användande. I direkt ljus kan jag skymta mina märken. Han nämnde även att man eventuellt skulle kunna ”buffa” bort ar-coatingen med polywatch, ingen här som har erfarenhet av det?
Jag vet inte om det skiljer mellan olika typer av AR-beläggningar men själva förfarandet diskuterades i alla fall i Sinntråden där helt vanlig tandkräm togs upp som exempel på medel att använda för att ta bort deras AR. Minnet sviker mig men @Clark Kent kan säkert fylla på med detaljerna. ☺️
 
Jag är en rookie på klocksnack så ber på förhand om ursäkt om denna typ av posts inte är ok
Jag är på full jakt efter en 212.30.41.20.01.003, så om någon besitter en SMP med sin blanka black dial är jag väldigt intresserad, om någon funderar på att släppa sin så är det bara att skicka ett PM :)
 

Prefab

Cartier
Väckte själv frågan härom veckan efter att ha läst nedanstående tråd som inleds med bilder på en annan SMP som bara är tre månader gammal. Ser inte så bra ut.

Det finns även bilder efter att AR-coatingen polerats bort. Det märkliga är att vissa verkar drabbas mer av problemet och andra inte alls. Det väcker frågan om det finns skillnader i tillverkningen, skillnader i användandet av klockorna eller om det bara handlar om "söker man så finner man" ( i rätt ljus och förstorat) ...

 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Väckte själv frågan härom veckan efter att ha läst nedanstående tråd som inleds med bilder på en annan SMP som bara är tre månader gammal. Ser inte så bra ut.

Det finns även bilder efter att AR-coatingen polerats bort. Det märkliga är att vissa verkar drabbas mer av problemet och andra inte alls. Det väcker frågan om det finns skillnader i tillverkningen, skillnader i användandet av klockorna eller om det bara handlar om "söker man så finner man" ( i rätt ljus och förstorat) ...

Jag har synat mina bägge (och då menar jag verkligen synat!) men hittar inget alls. Kan konstatera att dom berörda klockorna är nyare, mina är från Jan resp Aug 2019.
 

Prefab

Cartier
Jag har synat mina bägge (och då menar jag verkligen synat!) men hittar inget alls. Kan konstatera att dom berörda klockorna är nyare, mina är från Jan resp Aug 2019.
Låter oroväckande om det är nåt Omega förändrat i tillverkningsprocessen. Har funderat på att införskaffa en ny SMP, men har nu tappat sugen lite.
 

Kraal90

Cartier
2-Faktor
Jag är en rookie på klocksnack så ber på förhand om ursäkt om denna typ av posts inte är ok
Jag är på full jakt efter en 212.30.41.20.01.003, så om någon besitter en SMP med sin blanka black dial är jag väldigt intresserad, om någon funderar på att släppa sin så är det bara att skicka ett PM :)
Välkommen! Jag rekommenderar att lägga upp en sökensannons under köp/sälj. Tror dock du måste engagera dig på forumet genom 50 inlägg innan du kan göra detta.
 
Topp