Riktigt bra! Gillar vridringen. Den där med lite gummiIt's here!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra! Gillar vridringen. Den där med lite gummiIt's here!
Ny SMP på väg? Dök upp i mitt flöde nyss, ser ut att vara en vidareutveckling på NTTD-klockan, fast blå och med klassiska länkmodellen. Nån som vet mer?
Bild på spännet. Typsnittet känns ju lite off, en fake?
Är en liten filmsnutt på Instagram, sök på Time.Plus2 för att hitta den.
Såg klippet innan idag, inget jag reflekterat över på min men jag synar inte heller den med lupp..Vad säger ni? Är det något man stör sig på?
Tycker nog Adrians ser värre ut än min. Vetskapen om att märkena finns där kan störa mig även om jag nästan aldrig ser de i dagligt användande. I direkt ljus kan jag skymta mina märken. Han nämnde även att man eventuellt skulle kunna ”buffa” bort ar-coatingen med polywatch, ingen här som har erfarenhet av det?Vad säger ni? Är det något man stör sig på?
Är detta något nytt unikt för just SMP eller har Omega samma problem på andra modeller?Tycker nog Adrians ser värre ut än min. Vetskapen om att märkena finns där kan störa mig även om jag nästan aldrig ser de i dagligt användande. I direkt ljus kan jag skymta mina märken. Han nämnde även att man eventuellt skulle kunna ”buffa” bort ar-coatingen med polywatch, ingen här som har erfarenhet av det?
Ingen aning fast att ar-coating på ovansida glas repas tror jag har hänt tidigare, även om detta kanske är extremfall på så nya klockor.Är detta något nytt unikt för just SMP eller har Omega samma problem på andra modeller?
Jojo, det har jag också haft koll på!Ingen aning fast att ar-coating på ovansida glas repas tror jag har hänt tidigare, även om detta kanske är extremfall på så nya klockor.
Jag tycker den sitter oerhört fint och vackert på dig. Sällan jag sett en WIS broder komma så bra överens med en klocka, magnifico! Så de bara att dra ett pm gällande sälja din Rootbeer till migDen sitter väldigt ofta på armen
Jösses, trodde Omega eliminerat det problemet since PO 2500 tiden. Dock inget jag såg på mina SMPVad säger ni? Är det något man stör sig på?
Hahaha you wishJag tycker den sitter oerhört fint och vackert på dig. Sällan jag sett en WIS broder komma så bra överens med en klocka, magnifico! Så de bara att dra ett pm gällande sälja din Rootbeer till mig
Antal dagar spelar väl inte roll? Frågan är vilka aktiviteter han pysslat med, med klockan runt handleden.Jojo, det har jag också haft koll på!
Fast som du säger verkar detta lite väl extremt? han snackar om max 100dagars användande, låter galet detta skulle hända vid "normalt användande" på så kort tid..
Jag vet inte om det skiljer mellan olika typer av AR-beläggningar men själva förfarandet diskuterades i alla fall i Sinntråden där helt vanlig tandkräm togs upp som exempel på medel att använda för att ta bort deras AR. Minnet sviker mig men @Clark Kent kan säkert fylla på med detaljerna.Tycker nog Adrians ser värre ut än min. Vetskapen om att märkena finns där kan störa mig även om jag nästan aldrig ser de i dagligt användande. I direkt ljus kan jag skymta mina märken. Han nämnde även att man eventuellt skulle kunna ”buffa” bort ar-coatingen med polywatch, ingen här som har erfarenhet av det?
Jag har synat mina bägge (och då menar jag verkligen synat!) men hittar inget alls. Kan konstatera att dom berörda klockorna är nyare, mina är från Jan resp Aug 2019.Väckte själv frågan härom veckan efter att ha läst nedanstående tråd som inleds med bilder på en annan SMP som bara är tre månader gammal. Ser inte så bra ut.
Det finns även bilder efter att AR-coatingen polerats bort. Det märkliga är att vissa verkar drabbas mer av problemet och andra inte alls. Det väcker frågan om det finns skillnader i tillverkningen, skillnader i användandet av klockorna eller om det bara handlar om "söker man så finner man" ( i rätt ljus och förstorat) ...
AR Scratches
Only 3 months old and look at all those marks. I'm sure they are on the AR coating? Can anyone confirm this please. This picture is obviously under direct down light but hell, that's some scratches! Why oh why do they put AR coating on the exterior of the glass. I thought the whole idea of a...omegaforums.net
Låter oroväckande om det är nåt Omega förändrat i tillverkningsprocessen. Har funderat på att införskaffa en ny SMP, men har nu tappat sugen lite.Jag har synat mina bägge (och då menar jag verkligen synat!) men hittar inget alls. Kan konstatera att dom berörda klockorna är nyare, mina är från Jan resp Aug 2019.
Välkommen! Jag rekommenderar att lägga upp en sökensannons under köp/sälj. Tror dock du måste engagera dig på forumet genom 50 inlägg innan du kan göra detta.Jag är en rookie på klocksnack så ber på förhand om ursäkt om denna typ av posts inte är ok
Jag är på full jakt efter en 212.30.41.20.01.003, så om någon besitter en SMP med sin blanka black dial är jag väldigt intresserad, om någon funderar på att släppa sin så är det bara att skicka ett PM
Känns väldigt o-OmegaJösses, trodde Omega eliminerat det problemet since PO 2500 tiden. Dock inget jag såg på mina SMP