• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Min ny förvarv :) Ska eventuellt plocka upp en svart imorgon. Blir nog ganska ensam på forumet om att äga en blå samt en svart Smp C :)
image.jpeg

Det känns som om SMP-c blivit en helt ny klocka? Ser helt annorlunda ut jmf med de tidigare varianterna. Inte bara blänker de mer/ser "mörkare" ut - de är ju även tjockare (såg en jämförelsebild på nätet). 2001 när jag skulle köpa min första dyrare klocka så kostade quartzen 13500 och automaten 17900 kommer jag ihåg. Då var också de 4400 som skiljde oceaner av pengar tyckte man...

Visst är det så! SMPc är En riktigt stor uppdatering av den gamla SMP'n. Nytt verk, ny boett, nya material. Dessutom har man tagit bort det som kanske var SMP'ns signum: den vågmönstrade tavlan.

Det är ju mycket som talar för SMP imo. Keramisk bezel, datum, relativt tunn för att vara dykare och sitter väldigt bra på handleden, ändå robust urverk om än inte Omegas finare och ett bra pris.
Jag är inne på min typ 5 nu...inser varje gång jag flippat storheten i den. Precis som du skriver så har den ju det mesta...dessutom passar den till allt, både till tooligare uppdrag, bad o även när man ska bära skjorta o kavaj.

Jag försökte mig på att lossa länken på min SMP för att kunna prova något annat band, gav dock upp efter en stund. Lyckades bara bli förbannad, är den inte sjukt svår att få av? Har visserligen inte så mycket att jämföra med! Någon med tips ifall jag ska försöka igen?

Har en gammal quartz, kommer aldrig säljas
DSC_1051.JPG

Listpris på 35' för en ny, är inte det väldigt prisvärt? En sub listar väl det dubbla, och på SMP:n borde man ha betydligt större prutmån... Har prisskillnaden mellan SMP och sub alltid varit så stor?

image.jpeg
Ägde en 50 years gmt i 2 omgångar.

För något År sedan köpte jag en med co axial som bara blev liggande tills jag servade den och fick tillbaka den för någon månad sen. pga bostadspriserna i Sthlm så behöver jag och frugan fylla på insatskontot så min 14060m och superocean fick lämna och nu är det alltså bara denna kvar.
Nyservad av nymans och åtgång 2006. Osäker på referens men verkar 2220.80 vettigt?
Tycker inte man ser den med röda texten så ofta eller?

Hursomhelst, riktigt trevlig är den!

Jag äger ingen submariner red men jag har iaf en seamaster red

Mvh Robin

Köpte ett Meyhofer gummiband. Men tycker det känns för smalt och att det saknas något..
Vad tycker ni? Vad är det jag saknar eller måste jag bara vänja mig?
20161012_151839_Richtone(HDR).jpg
20161012_151935_Richtone(HDR).jpg
20161012_151958_Richtone(HDR).jpg

Tillbaka
Topp