• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 975 62.1%
  • Nej

Röster: 594 37.9%

• Totala väljare
    1,569
Har du kollat med AD eller en Omega-ansluten urmakare? Delar finns ju till den där. Klart man kan spara lite om man hittar beg delar men man kan få leta länge då. Min erfarenhet är beställa delar hemma blir faktiskt billigare än Ebay om man tar sånt som ex länkbitar och skruvar till en Omega-länk. Nytt alltså.
Blir oftast mycket lättare och smidigare också.

Så funderar på sälja min 212.30.41.20.01.003 men kollat lite runt på vad den är värd. Min är fullset och var inne på service december 2020. Chrono24 säger 35.000kr och 38.000kr.

vad tycker ni?

image.jpg

Så funderar på sälja min 212.30.41.20.01.003 men kollat lite runt på vad den är värd. Min är fullset och var inne på service december 2020. Chrono24 säger 35.000kr och 38.000kr.

vad tycker ni?

image.jpg
Rent spontant känns det som att 35’-38’ kan bli tufft här på KS. Sålde en blå fullset -17 för cirka 30’ för ett halvår sedan. :)

Ja såg en som gick nu i somras för 28.000kr så vill se vad folk tycker här att de är värda. Jag tror runt 30.000kr.
Någon skrev lägsta priset på C24 inom EU minus 15% generellt för privatsälj i Sverige. Kan kanske stämma för då hamnar man här på 30' jämt ungefär. SMPc har stigit då handlarna drivit upp den sista tiden så 28' i somras kan vara 30' idag. Kan bli nog mer eftertraktad med tiden då en del finner den senaste modellen lite för fet.

Senast ändrad:
Någon skrev lägsta priset på C24 inom EU minus 15% generellt för privatsälj i Sverige. Kan kanske stämma för då man här hamnar man på 30' jämt ungefär. SMPc har stigit då handlarna drivit upp den sista tiden så 28' i somras kan vara 30' idag. Kan bli nog mer eftertraktad med tiden då en del finner den senaste modellen lite för fet.

tack ja den nya är inte min typ så jag tror faktiskt jag behåller denna. Är numera OWG när jag sålt min Apple Watch.

Tjenare alla seamaster ägare! Jag har en fundering kring smpc (föregående generationen) jag har en från 2016 där jag nyligen noterat att det är ingraverat ett flertal siffror på baksidan av en av luggarna (utöver serie) . Är de så på era eller är min lite udda? Köpt hos AD 2016.

Har du kollat med AD eller en Omega-ansluten urmakare? Delar finns ju till den där. Klart man kan spara lite om man hittar beg delar men man kan få leta länge då. Min erfarenhet är beställa delar hemma blir faktiskt billigare än Ebay om man tar sånt som ex länkbitar och skruvar till en Omega-länk. Nytt alltså.
Inte än! Tänkte att det var något som inte är i produktion längre. Men bra att veta att det brukar vara billigare.

Tjenare alla seamaster ägare! Jag har en fundering kring smpc (föregående generationen) jag har en från 2016 där jag nyligen noterat att det är ingraverat ett flertal siffror på baksidan av en av luggarna (utöver serie) . Är de så på era eller är min lite udda? Köpt hos AD 2016.
Min är ej så.

Hittar ingen på nätet gällande det. Ser ut något såhär (inte min bild)
Något som detta?

Något som detta?
Kollade garantikortet och det är precis vad det är. Ett slags identifieringsnummer för just den AD. Minimalt och har aldrig stört mig men noterade det vid länk byte.

Senast ändrad:
Inte än! Tänkte att det var något som inte är i produktion längre. Men bra att veta att det brukar vara billigare.
Skall inte säga att det alltid är billigare, man vet inte så man får kolla och jämföra. Vill mer säga att Omega vore inte Omega om man inte kunde få tag i alla delar från dom till din klocka. Ang Ebay så har jag handlat från UK förr men det tog ju lite stopp med Brexit vid årsskiftet. Man får också ta med frakt från utlandet vilket kan plussa på en del om det är billigare grejer typ ett par länkskruvar.

Vilken föredrar ni?
IMG_20210923_112149.jpg
Länken på den svarta är klart att föredra, tycker jag. I övrigt, när det gäller tavlorna, tycker jag de har sin tjusning på olika sätt. Den svarta är stilren och snygg dukar-tavla. Den blå vågiga tavlan är absolut snygg den också, tycker jag. Den nyare (blå) skulle jag kunna tänka mig att köpa på enbart gummi. Den äldre (svarta) skulle jag köpa på länk men även kunna tänka mig använda sommartid på gummi. Som kuriosa kan jag nämna att jag valde en blå PO.

Skall inte säga att det alltid är billigare, man vet inte så man får kolla och jämföra. Vill mer säga att Omega vore inte Omega om man inte kunde få tag i alla delar från dom till din klocka. Ang Ebay så har jag handlat från UK förr men det tog ju lite stopp med Brexit vid årsskiftet. Man får också ta med frakt från utlandet vilket kan plussa på en del om det är billigare grejer typ ett par länkskruvar.
Ska kolla. Någon som satt modernare smp lås på 2531.80?

Nere på en enda SMP, en enda Omega med för den delen. Lurat på om jag skulle ha en vit på länk men det lutar nog åt något annat från Omega. Tokyo 2020 är riktigt bra men märkningen på glasbaksidan känns tyvärr som en dealbreaker.
2B7BEDEC-B78C-464E-8EA4-2B95ADDA7A26.jpeg

Någon som kan förklara vad alla dessa siffror på nya Bondklockan ska representera. Att det är 007 och första filmen kom 62 har jag listat ut. Men vad är resten.
90DE2EA4-C856-4566-BF44-BC2B38E5C5CF.jpg

36E006FD-4258-465C-9A76-9B5E538F42D5.jpeg

Hej,
Min SMPC har sedan den tidigare ägaren ett mindre märke på spännet som jag skulle vilja få bort (se bild). Märket ser ut att komma ifrån något mindre lyckad poleringsförsök, kemikalie eller kanske värme?
Är det någon i denna fantastiska tråd som har tips på hur man tar bort sånt här. Funderar på någon polering eller liknande?

Argh…

Gummit är ju bra. Eller är det? Det framhäver å ena sidan tavlan mer än länken, å andra sidan är gummit så tunt att det liksom inte syns/blir lite känslan av ett snöre. Blir tokig på detta. Länken är ju å andra sidan så den här klockan skapades… Och nej - jag vill inte ha två, en på länk och en på gummit. Ni som prövat båda - vad har ni landat i?
4833ABE7-1F2D-4A2B-95A2-073B15F00CB4.jpeg

Tillbaka
Topp