• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 974 62.1%
  • Nej

Röster: 594 37.9%

• Totala väljare
    1,568
Senaste tillskottet. Fick sig en överblick hos urmakaren, gick fint och klarar ett vinterbad.

20221007_190700 (1).jpg

Någon som har koll på ett bra mesh som inte är omega original? Har inte lust och pröjsa 10k eller vad det kostar för ett original. Förbannat jäkla snyggt är det!

Tänkte köpa en länk till min Seamaster GMT ref 2534.50. Denna borde väl passa? Det står lite diffust alla 41mm Seamaster.

Nån som har erfarenhet med Miltat? Har kikat lite på tuben och dom verkar ju ok i kvalitet.

Jag antar att den här länken varit delvis borstad när den lämnade butik men nu är den blank och slät efter ett dryg decenniums användande. Är nästan glad för slitning och att borstningen är väck. Är nyfiken, vad har ni gjort med den? Låta vara? Polera ännu blankare?
D32486BB-563F-4D96-BE41-B777CAEDAC47.jpeg

Jag antar att den här länken varit delvis borstad när den lämnade butik men nu är den blank och slät efter ett dryg decenniums användande. Är nästan glad för slitning och att borstningen är väck. Är nyfiken, vad har ni gjort med den? Låta vara? Polera ännu blankare?
D32486BB-563F-4D96-BE41-B777CAEDAC47.jpeg
Gillar nuvarande looken, det ska synas att den är använd imo 🤷‍♂️

Tänkte köpa en länk till min Seamaster GMT ref 2534.50. Denna borde väl passa? Det står lite diffust alla 41mm Seamaster.

Nån som har erfarenhet med Miltat? Har kikat lite på tuben och dom verkar ju ok i kvalitet.
Köp en orginallänk från AD istället 😊

Ja det hade varit ett alternativ men inte när dom kostar 10k. 😬
Forstner?

Forstner?

Tack för tipset. Jag har varit inne där och kikat. Dom ser rätt så fina ut.

Ja det hade varit ett alternativ men inte när dom kostar 10k. 😬
En av originallänkarna till din klocka heter iaf 1610/930 och vill minnas att den kostar lite mindre än den till dagens 42mm. Runt 7,5K kanske? Men "billigt" är det förstås inte. Begagnade kommer ut då och då men förstås glest mellan tillfällena. Nu vet du iaf vad du skall leta efter.

1665510200525.png

En av originallänkarna till din klocka heter iaf 1610/930 och vill minnas att den kostar lite mindre än den till dagens 42mm. Runt 7,5K kanske? Men "billigt" är det förstås inte. Begagnade kommer ut då och då men förstås glest mellan tillfällena. Nu vet du iaf vad du skall leta efter.

1665510200525.png

Jo jag har sett originallänken och kikat lite på bl.a Chrono24. Nu har man lite alternativ så jag får se vad man kan hitta. Tack för tipset! 👍

14mm! Jag tänkte tanken med ett nato i beige….
Kan bli bra. 😀 vad kör du på för Nato? Jag gillar inte ”standardlösning” på dem.. tycker det blir så mycket band/tjockt. Kör du med/finns det med spänne?
Jag tycker ju gummi skulle passa bra, kanske lite mer sommar över det bara.. Funderar även på mesh, vad tror du om den idén?

Kan bli bra. 😀 vad kör du på för Nato? Jag gillar inte ”standardlösning” på dem.. tycker det blir så mycket band/tjockt. Kör du med/finns det med spänne?
Jag tycker ju gummi skulle passa bra, kanske lite mer sommar över det bara.. Funderar även på mesh, vad tror du om den idén?
Hittade ett 14mm mesh i lådan, slänger på i morrn!

Tillbaka
Topp