• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

martaSM30

Audemars
God morgon @Triumf och alla SMP-gillare!
Har låtit min lilla rackare prova lite från bandgarderoben:
FF8A528E-4FE9-42D0-903F-409551E0CF04.jpeg

Nato i mörkgrönt.

17722639-FB7D-4C3E-A14B-6F9898C13291.jpeg

Fin mesh.

EEAA89E5-77F2-4560-B60B-2BED15EDCF9A.jpeg


0A304E5C-1650-4B9E-BBC2-B2AD441DA015.jpeg

Äldre typ tropic gummi.

Jag brukar alltid inse när jag testar olika band att jag föredrar originallänk:rolleyes:
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
God morgon @Triumf och alla SMP-gillare!
Har låtit min lilla rackare prova lite från bandgarderoben:
FF8A528E-4FE9-42D0-903F-409551E0CF04.jpeg

Nato i mörkgrönt.

17722639-FB7D-4C3E-A14B-6F9898C13291.jpeg

Fin mesh.

EEAA89E5-77F2-4560-B60B-2BED15EDCF9A.jpeg


0A304E5C-1650-4B9E-BBC2-B2AD441DA015.jpeg

Äldre typ tropic gummi.

Jag brukar alltid inse när jag testar olika band att jag föredrar originallänk:rolleyes:
Jag tyckte mesh var riktigt fränt på den, men brukar precis som du ofta landa i att orginallänk alltid är bäst😁
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
La precis ut en köpesannons för en halvlänk för den lilla SMPn men så slog det mig, kanske inte finns. Någon som vet?
Jo, det finns men dom är kortare än vad halvlänkar normalt är. Vissa benämner dom kvartslänkar. Ringat in med rött på bilden.

Men annonsera efter halvlänkar under köpes är verkligen långskott. Tänker man efter så säljer man ju inte sina länkbitar även om dom ligger oanvända i lådan, dom hör ju till klockan och medföljer vid ev försäljning.

1665846827191.png
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jo, det finns men dom är kortare än vad halvlänkar normalt är. Vissa benämner dom kvartslänkar. Ringat in med rött på bilden.

Men annonsera efter halvlänkar under köpes är verkligen långskott. Tänker man efter så säljer man ju inte sina länkbitar även om dom ligger oanvända i lådan, dom hör ju till klockan och medföljer vid ev försäljning.

1665846827191.png

Så är det säkerligen. Känns svårfunnet?
Jag har tänkt tanken att det skulle behövas på min länk med. Visst borde det finnas halvlänkar för den med? Var man nu än ska söka efter en..
 

martaSM30

Audemars
Jo, det finns men dom är kortare än vad halvlänkar normalt är. Vissa benämner dom kvartslänkar. Ringat in med rött på bilden.

Men annonsera efter halvlänkar under köpes är verkligen långskott. Tänker man efter så säljer man ju inte sina länkbitar även om dom ligger oanvända i lådan, dom hör ju till klockan och medföljer vid ev försäljning.

1665846827191.png

Så är det säkerligen. Känns svårfunnet?
Jag har tänkt tanken att det skulle behövas på min länk med. Visst borde det finnas halvlänkar för den med? Var man nu än ska söka efter en..

”Svårfunnet” :grumpy:
Har hittat lite länkbitar, men inga halva/kvarts. Jaja i värsta fall bli det fasta en vecka så kommer den sitta toppen.
 

Man

Rolex
”Svårfunnet” :grumpy:
Har hittat lite länkbitar, men inga halva/kvarts. Jaja i värsta fall bli det fasta en vecka så kommer den sitta toppen.
Du kan ju stoppa in en hellänk annars och ha den lite lösare. Det lär ju inte bli fråga om nåt bilhanlarhäng ändå. Testa vetja! Då kommer du klara varmare väder sen utan att förlora blodtillförseln till handen dessutom! 😊
 

martaSM30

Audemars
Så är det säkerligen. Känns svårfunnet?
Jag har tänkt tanken att det skulle behövas på min länk med. Visst borde det finnas halvlänkar för den med? Var man nu än ska söka efter en..

Länkbitar finns att beställa nya från Omega även till äldre modeller. Fråga hos AD eller Omega-ansluten urmakare.
Så nu har jag beställt en halvlänk från uris👍🏼
 

G.Clooney

Cartier
Upplever lite skillnad på mina två, i övrigt identiska, SMP's när jag ställer in tiden. Har en svart och en vit från 2020 och 2022 - för att förenkla det hela.

Den svarta är helt "steglös" när jag skruvar fram tiden mha. kronan.
Den vita är annorlunda. Den "hackar" fram minutvisaren. Ungefär som om den har ett inbyggt snabbläge där den "hackar" fram 5min istället för att gå helt steglöst så som den svarta. Tänk ungefär som Aqua Terra's timvisare som man kan hoppa fram timme för timme. Ungefär så gör min vita fast med minutvisaren istället för timvisaren.

Utförligare beskrivning kan lämnas men kanske någon har en uppfattning om vad jag pratar om...?
 

G.Clooney

Cartier
Upplever lite skillnad på mina två, i övrigt identiska, SMP's när jag ställer in tiden. Har en svart och en vit från 2020 och 2022 - för att förenkla det hela.

Den svarta är helt "steglös" när jag skruvar fram tiden mha. kronan.
Den vita är annorlunda. Den "hackar" fram minutvisaren. Ungefär som om den har ett inbyggt snabbläge där den "hackar" fram 5min istället för att gå helt steglöst så som den svarta. Tänk ungefär som Aqua Terra's timvisare som man kan hoppa fram timme för timme. Ungefär så gör min vita fast med minutvisaren istället för timvisaren.

Utförligare beskrivning kan lämnas men kanske någon har en uppfattning om vad jag pratar om...?
Svarar mig själv här... Vad problemet än var för något så har det försvunnit lika snabbt som det kom. Idag känner jag ingen skillnad alls. Den vita är lika steglös som den svarta. Kanske kronan inte var helt utdragen? Kanske har man kraftiga hallucinationer? Kanske planeterna inte stod i linje med varandra? Oavsett vad så är allt frid och fröjd igen.
 
Topp