• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

• Ja

Röster: 969 62.0%
  • Nej

Röster: 594 38.0%

• Totala väljare
    1,563
Okey då!
😃
2C6C4BC4-9EF9-4879-98F2-0A045860D8C0.jpeg

Skulle ju bara prova @hepanter s midsize SMP för att se om den funkade på mig
Men så råkade jag köpa den. Men se så bra den trivs på min handled😁
Sitter 👌

1AFD57BE-3CEC-4407-955B-F501550BD268.jpeg

Är ju owg nuförtiden så då är ju valet givet när man är i grannlandet för en helg!

Tillbaka på originallänk idag.
Är det någon som sitter på en 1610/930 länk? Hojta till isåfall!
212F6792-F1E2-45D0-ABE8-83A0E6DD45D2.jpeg

Kommer ut nån då och då på Köp/sälj men dom börjar vara lite svåra att få tag i. Vet inte om det fortfarande går att köpa via AD, jag köpte däremot nyligen en halvlänk till min från AD men en länk vettetusan.

Senast ändrad:
Kommer ut nån då och då på Köp/sälj men dom börjar vara lite svåra att få tag i. Vet inte om det fortfarande går att köpa via AD, jag köpte däremot nyligen en halvlänk till min från AD men en länk vettetusan.
Alright, tack! Får kolla med lokala uris. Har beställt lås och halvlänk till originallänken därifrån så kanske går att lösa en ny länk därifrån också.

Drog på ett meshband på watchco. Tycker det var rätt bra. Söker dock efter ett band att ersätta originalet med, och undrar om någon har koll på ifall Forstner eller Uncle Seiko har någon länk med curved end links som sitter bra? Endast perfect fit är av intresse, därav frågan. Inte sugen på att chansa 1000-2000 kr för något som förmodligen inte passar. 🙂

20230430_091731-01.jpeg

Fler än jag som har problem med kronan/gängan? Förra gången lossnade hela kronan med fjäder o allt från stammen. Nu så verkar det som det är gängpaj!? Är stört försiktig med den. Förbannat irriterande iallafall!
IMG_6865.jpeg

Kan bara tala för mig själv, men kronan i min SMP har varit perfekt. Sammetslen och aldrig några problem.
Inga problem med min heller efter två år. Väldigt len och fin både när man skruvar upp och skruvar in. Sådär ska det inte vara. Borde väl kunna fixas på garantin?

Det enda problemet jag har haft med min är claspen. Låset havererade pga nån dålig fjäder invändigt och det har väl varit rätt vanligt. Problem med kronan har jag inte hört nåt om.

Inga problem med min heller efter två år. Väldigt len och fin både när man skruvar upp och skruvar in. Sådär ska det inte vara. Borde väl kunna fixas på garantin?

Det enda problemet jag har haft med min är claspen. Låset havererade pga nån dålig fjäder invändigt och det har väl varit rätt vanligt. Problem med kronan har jag inte hört nåt om.
Redan haft den inne på garanti iomed att kronan lossnade från stammen. Men får väl lämna in den igen o hoppas att dom tar det.

Iomed att den pajjade förut så har jag vart extra försiktig såklart. Men det hjälpte tydligen inte haha!

Tillbaka
Topp