Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aldrig riktigt tänkt på det innan men hittat att ettan har en hake på 1 och 11 men inte på andra datum. Detta på basverket ETA 2894-2.Nördfråga:
Det verkar som ettorna på datumen på referensen 2531.80 har lite olika typsnitt.
På vissa har ettorna den lilla vinkeln längst upp och på vissa så är ettorna helt ”rena”.
Någon som har koll på vilka år detta kan ha ändrats? Exempelbilder:
Nu i sommarutförande.
Så nöjd att du ska ha en till? I know the feelingeÄnnu en dag med denna, sen köpet för knappt en månad sedan så har den stulit extremt mkt av min tid… får nästan tvinga på mig annat så det är ju ett högt betyg. Gillar allt med den, sitter fantastiskt skönt, lätt, perfekt storlek, svarta caset och tavlan som skiftar från grå till svartbyggena tiden beroende på ljuset. Inväntar några canvas att växla med framöver för lite omväxling.
Ha ha lätt att det springer iväg… men den jag efterfrågade tidigare är till en brorson, jag ska hålla mig till den här iaf ett tag tillSå nöjd att du ska ha en till? I know the feelinge
Annars kan jag verkligen rekommendera två st i olika storlekar….Ha ha lätt att det springer iväg… men den jag efterfrågade tidigare är till en brorson, jag ska hålla mig till den här iaf ett tag till
Min klocka är snart 2,5 år nu. Jag har haft clasp-problem och kärvande rotor, båda fixades på garantin. Men kronan har funkat fint.
Jag resonerar som så att om man har gällande fabriksgaranti så innefattar detta att den också håller tätt. Jag har inte provtryckt förrän garantin gått ut.
Inte en dag försent. Nu är sommardäcken på. Hur gör ni med era klockor ang. provtryckning. Min är från -21 bör man provtrycka? Äldre klockor provtrycker jag inför varje säsong men den här är ju knappt inkörd
Jag resonerar som så att om man har gällande fabriksgaranti så innefattar detta att den också håller tätt. Jag har inte provtryckt förrän garantin gått ut.
Förstår det!Saknar denna
Dom är väldigt braSaknar denna
Jag har provtryckt en gång per år. Franks ur har hittills gjort det gratis (klockan är köpt där).
Inte en dag försent. Nu är sommardäcken på. Hur gör ni med era klockor ang. provtryckning. Min är från -21 bör man provtrycka? Äldre klockor provtrycker jag inför varje säsong men den här är ju knappt inkörd
Men din SMP har ju ingen fulsnygg länk…Visa din Omega Seamaster Professional (SMP) öppnar upp för en vid tolkning... Så jag tolkar det som jag vill. Det är en Seamaster och den är Professional. Väldigt mycket Professional ;-)